Skip to main content

Bobby Voicu: Eu văd relaţia dintre offline şi online ca pe cea dintre adolescent şi bunicuţ

 

Bobby Voicu, la PR Forum: Eu văd relatia dintre offline şi online ca pe cea dintre adolescent şi bunicuţ. Nu există oamenii de mijloc, părinţii care să înţeleagă online-ul, să ştie cum să converseze prin online.

Publicitate

Cum se pot completa mediile online şi offline? Cum sunt folosite de oamenii de PR? Cine pierde şi cine câştigă? Au fost doar câteva din ideile dezbaterii moderate de editorul paginademedia.ro, Petrişor Obae.

Comentariile de pe site-uri, greu de controlat, pot provoca adevărate crize de PR, au spus vorbitorii. În ce priveşte presa scrisă, singurul loc unde poate trăi printul este metroul bucureştean, a spus Claudiu Şerban, director Evenimentul zilei şi Capital.

La dezbaterea de la PR Forum au participat:

  • Lucian Mândruţă - Creative Director, Echipa de PR
  • Claudiu Şerban - Director Evenimentul zilei şi Capital
  • Bogdan Theodor Olteanu - Head of PR Division, Millenium Communications
  • Ioana Mănoiu - Managing Partner, GMP PR
  • Adina Vasilescu - Internet Publisher, Sanoma Hearst Romania
  • Victor Kapra - Consultant independent
  • Bobby Voicu - Fondator, FTW Media

Precizare: Lucian Mândruţă nu se regăseşte în această scurtă trecere în revistă a ideilor formulate de vorbitori pentru că prestaţia acestuia a fost mai degrabă scenică decât verbală. Într-o ieşire teatrală, Mândruţă a coborât în sală încercând să implice publicul cu întrebarea "nu-i aşa că v-aţi plictisit?"Toţi cei prezenţi au reţinut că Mândruţă are o firmă de PR, face emisiunea Pâine şi circ de la Antena 1 şi s-a plictisit de discuţiile despre moartea presei: nu cred într-un sfârşit al presei atâta timp cât există o poveste de spus şi urechi care s-o asculte.

Câteva idei din dezbatere:

Bobby Voicu:

"Eu văd relatia dintre offline şi online ca cea dintre adolescent şi bunicuţ. Nu există oamenii de mijloc, parinţii care să înţeleagă online-ul, să ştie cum să converseze prin online."

"O mare problemă este că media online se raportează la presa tradiţională, măsurătorile din online ar trebui sa se facă cu altfel de indici, precum comentariile. Până când nu se va găsi o modalitate de măsurare relevantă nici nu o sa vedem bani în online."

"Un comentariu răutăcios, care nu aduce argumente, trebuie şters."

"Nu mai poţi spune ceva de bine, fără să menţioneazi că nu este vorba de publicitate. Asta se întâmplă pentru că nu îţi anunţi cititorul atunci când este vorba într-adevăr de publicitate."

Adina Vasilescu:

"Online-ul este un fel de frate vitreg al printului. Văd asta în atitudinea oamenilor din media tradiţională faţă de echipa de online. Cumva ei se simt amenintaţi de noi, chiar dacă noi suntem puiul care creşte, cred că asta vine din cauza faptului că nu ştiu cum să se integreze în noul context."

Ioana Mănoiu:

"Crizele de comunicare pe online sunt provocate, sunt amplificate, în principal, de comentariile din subsolul articolului, acolo unde lucrurile scapă de sub control. Crizele pe online sunt mult mai provocatoare decât cele pe TV sau din oricare alt mediu."

"Noi lumea de PR nu împărţim lumea în offline şi în online. Este vorba de complementaritate între cele două medii. Până la urmă vorbim de un public, care poate să fie şi online şi offline, pe stradă, la serviciu s.a."

Claudiu Şerban:

"Cred că este foarte clară situaţia, încercăm să facem o tranziţie lină de la print spre digital. Eu am mai spus asta, singurul loc unde poate trăi printul este metroul bucureştean. Cred că presa care vrea să trăiască depinde de mijloacele de transport în comun: metrou, tranvai, autobuz. Este modelul pe care l-a avut la bază şi ziarul gratuit."

"În momentul de faţă, share-ul este în favoarea printului. Criza are printre multele sale calităţi şi pe aceea de a grăbi ciclul de schimbare. După ce o să ne revenim cu bugetele de publicitate, schimbarea către mediul online se va produce foarte rapid."

"Trebuie să învăţăm ca pe online este vorba de o comunicare bidirecţională. Daca noi vom inceta să vorbim cu cititorii îi vom pierde şi îi vom învrăjbi."

Victor Kapra:

"Singura soluţie pentru o comunicare eficientă este educarea clientului, repetandu-i tot timpul că, pe online, comunicarea nu este unidirecţională si nu funcţionează după modelul presei scrise. Este foarte greu să-l educi pe client, dar este singura cale."

"Angajaţi-vă creatori de conţinut talentaţi. Este foame de aşa ceva şi pe online şi oriunde în presă. Dacă s-ar închide Mediafaxul pentru o săptămână, media tradiţională ar muri. Orice content de calitate pe care îl produce PR-ul este preluat de online."

Bogdan Olteanu:

"Ne păcălim dacă facem o evaluare aritmetică a online-ului. De exemplu, mie nu mi se pare că toate comentariile sunt relevante. Dacă joci pe stadion te aştepţi să fii înjurat, dar asta nu înseamnă că trebuie să şi răspunzi."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu nu inteleg de unde apetitul asta pentru etenul subiect "razboi sau amicitie intre online si offline". E la fel de utila discutia asta cum sunt eternele reportaje la intrarea in Bucuresti de pe DN1 cand ninge prima data serios la munte. STIM! e aglomerat.

    N-am priceput de ce stam sa discutam asta in loc sa le facem sa functioneze impreuna... Hibridul sau motorul electic au scos de pe piata arderea interna?

    Whatever, guys!
    Let's DO something!
    Poate am devenit eu prea pragmatic...
  • din cate observ se generalizeaza discutandu-se doar de mass-media online / new media (bloguri) online vs. offline.

    este total gresit.

    banii seriosi in online nu se fac din mass-media... cel putin nu in Romania, in 2010.

Trimite un comentariu