Skip to main content

Conţinutul online pe bani nu prinde la americani

 

Informaţia gratuită pe internet este preferată şi de americani. Trecerea de la modelul tipărit la modelul digital nu garantează nimic presei. Asta pentru că până în momentul de față presa online nu a găsit un model de finanțare rentabil.

Publicitate

O nouă cercetare a scos la iveală un adevăr intuit de mulți. Modelul bazat pe plata conținutului online este respins de majoritatea internauților: Doar 7% dintre americanii care consumă informație de pe internet ar fi dispuși să plătească pentru acest tip de presă, arată un studiu al companiei Pew Research.

Concluziile cercetării nu dau mari speranțe modelulului Rupert Murdoch bazat pe plata conținutului online.

Doar 35% dintre americani au un site preferat, iar dintre aceștia doar 19% ar continua să-l consulte dacă ar trebui să plătească pentru informațiile pe care le conține.

Acest lucru înseamnă că aproximativ 7% dintre americanii care consumă informație de pe internet ar fi dispuși să plătească pentru presa online.

 "Cei mai mulți au declarat că reclamele nu-i deranjează deloc", mai relatează cei care au întreprins studiul.

Aproximativ 80% dintre utilizatorii americani de internet nu au dat niciodată click pe o reclamă, reies din studiu.

Anul de criză 2009 a pus probleme și publicității pe internet

În 2009, veniturile ziarelelor din publicitate, la care se adaugă și cele aduse de site-uri, au scăzut cu 29%. Pe trei ani, scăderea este de 43%. Publicitatea online, care ar fi trebuit să fie un colac de salvare pentru presa, a scăzut și ea cu 5% anul trecut, scrie Le Figaro.

În online-ul american, 67% din traficul total al site-urilor de informații este generat de paginile web ale ziarelor tradiționale, potrvit institutului Nielsen NetRating, citat în raportul Pew Research.*

*În elaborarea acestei concluzii au fost luate în considerare 200 cele mai vizitate site-uri de informații din SUA.

Studiul a fost realizat de compania de cercetare de piață Pew Research pe un eșantion 2.259 respondenți, în intervalul 28 decembrie 2009 și 19 ianuarie 2010.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu