Skip to main content

HOTNEWS: Click, Libertatea și Adevărul, cele mai vândute ziare la sfârşitul anului trecut

 

Click!, Adevarul și Jurnalul Național sunt singurele cotidiene care au înregistrat creșteri ale vânzărilor medii pe zi în ultimul trimestru al anului trecut, comparativ cu aceeași perioadă din 2008, potrivit ultimelor rezultate BRAT, citate de HotNews.

Publicitate

După ce a beneficiat, în ultimul an, de masive campanii de marketing, Adevărul a reușit să ocupe locul trei în clasamaentul tirajelor, cu 156.430 de exemplare tipărite, după tabloidele Click (346.795) și Libertatea (227.551).

În luna decembrie 2009, Adevărul a depășit vânzările medii pe apariție ale tabloidului Libertatea, având 158.800 exemplare vândute în medie pe zi, comparativ cu 153.800 în cazul ziarului editat de Ringier.

Click!, tabloidul editat de Adevărul Holding, a înregistrat o creștere substanțială a vânzărilor, de la 160.100 exemplare - cât avea în trimestrul patru din 2008, la 235.000 de exemplare - în ultimul trimestru al anului trecut. Jurnalul Național a reușit o creștere de 4.400 de exemplare

Vânzările medii ale ziarelor în ultimul trimestru din 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008

  oct.-dec. 2009   oct.-dec. 2008  
Click! 235.000 160.100
Libertatea 164.600 235.500
Adevarul 135.500 61.400
Cancan 77.200 109.300
Jurnalul National 63.000 58.600
Gazeta Sporturilor 52.600 81.800
Pro Sport 45.000 52.100
Romania libera 42.500 53.100
Evenimentul zilei 32.300 43.900
Ziarul Financiar 15900 17.500
Gandul 14.400 19.800

EVZ și Capital au fost pe minus la vânzări în ultimele luni din 2009, comparativ cu 2008

Recentele achiziții făcute de Bobby Păunescu, ziarele Evenimentul Zilei și Capital, au înregistrat scăderi substanțiale ale vânzărilor în trimestrul patru al anului trecut, comparativ cu aceași perioadă din 2008.

Astfel, vânzările cotidianului EVZ au scăzut, în ultimul trimestru al anului trecut cu 11.600 de exemplare, de la 43.900 ziare vândute în trimestru patru al lui 2008.

Capital a ajuns, în ultimul trimestru al lui 2009, la o medie a vânzărilor zilnice de 18.600 de exemplare, de la 31.900 de ziare vândute - în aceeași perioadă a lui 2009.

Săptămânalul de satiră Academia Cațavencu, de unde săptămâna aceasta o mare parte din redacția și-a anunțat plecare pentru a înființa o nouă publicație, a înregistrat o creștere a vânzărilor de 1.400 de exemplare, în ultimul trimestru al anului trecut, față de aceeași perioadă din 2008, când ziarul se vindea în 28.600 de exemplare.

Articolul din HotNews, AICI.

Carmen Andronache

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Invidiosilor

    Adevarul e singurul ziar in care s-a investit vizibil editorial.
    A ramas la peste 48 de pagini zilnice plus supliment cand toate au scazut la 16
    Au avut campanii editoariale (cea cu ceausescu e un exemplu) cand toti anuntau taieri si inchideri.

    In general astia s-au folosit de carti ca sa scoata in evidenta ce au facut pe ziar si distanta mare intre acesta si competitori.

    Cam asta cred eu....au facut si altii la fel dar multi mai rau.
    inteles? Sa nu uitam ca asta este tara in care numai cei care fac sau incearca ceva sunt criticati.
    Invidiosilor...
  • Draga Anca, tu nu pricepi ca mk e la fel de important in ziua de azi ca si continutul editorial, distributia si publicitatea? Ce e asa de neclar? Adevarul face mk mult mai bine decat altii, intrucat nu cei de acolo au inventat povestea cu editarea de carte. De ce ar trebui, in opinia ta, sa se vanda ziarul fara carte, daca vanzarile impreuna cu cartea sunt foarte bune? De ce nu le merge la fel de bine si celor de la JN treaba asta sau chiar celor de la Gazeta Sporturilor, care se chinuie sa abureasca lumea cu volume incerte de la Humanitas sau cu dvd-uri fara sens pe piata?
    Mie nu mi se pare nicio smecherie aici: cartile nu s-ar vinde la preturi mici daca n-ar avea tirajele si promovarea facute de ziar, iar ziarul e sustinut de carte. Vino tu cu o reteta mai buna, lumineaza-ne tu cu ceva idei, daca le ai cumva...
  • doar mk-ul l-a dus pe Adevarul in top. insa, este o mare greseala pt ca "insistenta" acestor promotii de carte a ajuns sa "ucida" BranDul Adevarul, contentul si valoarea lui intrinseca. s-a pozitionat, acum, ca fiind in perceptia consumatorului: Cartea de la Adevarul si nu mai este Adevarul si Cartea acestuia- au construit un nou pds.Adevarul si-a pierdut stralucirea si cartea a "mancat" brandul sau, din dorinta excesiva de a se vedea pe prima pozitie, rapid!!! as vrea sa vad datele vanzarilor adevarul, fara Carte, un an de zile!! acesta este riscul, sa "ucidem" niste Branduri sanatoase prin promotii foarte multe. in marketing tb sa ai viziune, gandire analitica si fler.

Trimite un comentariu