Skip to main content

Marius Hagger: Nu există o dată precisă pentru intrarea României în asocierea Ringier – Axel Springer

 

marius_hagger8Alianţa Ringier – Axel Springer pentru Europa de Est lasă deoparte operaţiunile din România. Cel puţin pe moment. În comunicatul oficial al asocierii, România nici măcar nu este pomenită. Doar în varianta trimisă de Ringier România există o referire scurtă: “dacă se redresează”.

Publicitate

Într-un interviu intern pentru Ringier România, directorul general Marius Hagger spune că “nu există o dată precisă” şi reia ideea că “România va putea fi integrată în deal ulterior încheierii procesului de redresare a afacerii”. Nu precizează însă ce înseamnă redresarea şi ce se întâmplă dacă Ringier România nu se redresează.

Hagger:

"Dacă ne facem temele cu conştiinciozitate, vom putea intra cu succes in joint-venture-ul dintre Ringier şi Axel Springer."

Din interviu:

  • "Nu exista o data precisa, dar va pot asigura ca Ringier si Axel Springer vor fi o perioada de timp foarte ocupate sa puna la punct functionarea efectiva a acestei fuziuni. Iar pana atunci sper sa fim si noi pregatiti."
  • "În primul trimestru, Ringier a pierdut atat pe parte de publicitate cat si de vanzari comparativ cu 2009."
  • "Ne-am atins obiectivele de reduce a costurilor, ceea ce este important pentru a parcurge acest an dificil. Am fost surprins in mod pozitiv de sprijinul pe care l-am simtit din partea majoritatii angajatilor."

Iată interviul intern, pe larg:

Ringier si Axel Springer si-au unit fortele: e o veste buna sau proasta?
Este o veste foarte buna: doi publisheri de top care isi unesc fortele isi asigura astfel pozitii foarte puternice in toate tarile unde sunt prezenti. De asemenea, va ajuta la transferarea afacerii de print in domeniul digital, oferind noi modele de afaceri. Cum ar fi e-commerce-ul.

Si de ce Romania nu face parte din acest deal?
Ambele parti au decis ca Romania va putea fi integrata in deal ulterior incheierii procesului de redresare a afacerii, pe care l-a initiat la inceputul acestui an.

Mai precis, cand intra si Romania in acest joint-venture?
Nu exista o data precisa, dar va pot asigura ca Ringier si Axel Springer vor fi o perioada de timp foarte ocupate sa puna la punct functionarea efectiva a acestei fuziuni. Iar pana atunci sper sa fim si noi pregatiti.

Putem spune ca restructurarea, acest prim pas al redresarii, este un succes?
Da, ne-am atins obiectivele de reduce a costurilor, ceea ce este important pentru a parcurge acest an dificil. Am fost surprins in mod pozitiv de sprijinul pe care l-am simtit din partea majoritatii angajatilor. Pot spune ca au inteles, ba chiar se asteptau la masuri de reducere a costurilor, inclusiv in ceea ce priveste ajustarea salariilor. Asta desi pentru multi este vorba de o masura dureroasa. Astfel, pot spune ca angajatii nostri au contribuit la supravietuirea companiei. Din feedback-ul pe care l-am primit, modul in care ne-am purtat cu angajatii de care a trebuit sa ne despartim a fost considerat echitabil si articulat dupa standardele unei companii internationale.

Cum arata business-ul pe primul trimestru?
Din pacate, asa cum ne asteptam. Din cate putem observa, piata de publicitate cunoaste inca o contractie considerabila fata de anul trecut, pentru toate media, inclusiv online si TV. Mai mult, presiunea pe preturile de publicitate este inca enorma. Cu totul, Ringier a pierdut atat pe parte de publicitate cat si de vanzari comparativ cu 2009. In general, ziarele sufera inca, in timp ce revistele noastre se descurca destul de bine. Sunt multumit in mod special de modul cum evolueaza echipa de vanzari de publicitate pe online, care a reusit sa-si faca bugetul. Evident, internalizarea vanzarilor a fost o decizie corecta. As dori de asemenea sa-i felicit pe toti colegii nostri din publicitate, care se lupta pentru fiecare RON, zi de zi. Iar asta reprezinta un mare succes, daca ne gandim care sunt conditiile.

2010 pare că va aduce în sectorul media noi scăderi în veniturile din publicitate

Care sunt asteptarile pe care le ai pentru urmatoarele luni?
Veniturile noastre au inceput sa creasca in ceea ce priveste volumele, dar sincer ma astept ca 2010 sa aduca venituri mai mici decat 2009. Totusi, vedem mai multe semne pozitive. Marele semn de intrebare ramane economia nationala si ce va face concret guvernul pentru a o redresa. Daca reusim sa iesim din criza, lucrurile se pot indrepta foarte repede.

Si care ar fi estimarile pentru tot anul?
Doar dupa primul trimestru este foarte devreme sa faci estimari. Acum, 2010 pare ca va aduce in sectorul media noi scaderi in veniturile din publicitate; si veniturile din distributie sufera, pe timp de criza consumatorii cheltuind mai putin. Reducerile drastice de costuri pot compensa cel putin o parte din aceste pierderi, dar din pacate nu pe toate. In tot cazul, acesta este un an al supavietuirii, pana cand Romania se va fi redresat si investitiile in publicitate vor creste din nou.

Cum se comporta concurenta in acest context?
Ca regula generala, in mod rational – poate cu exceptia acelui competitor stiut. In rest, toata lumea se concentreaza pe costuri si venituri. Intrevad inca posibilitatea de a imbunatati cooperarea dintre publisheri. In astfel de vremuri, nu ar trebui sa ne concentram doar pe lupta dintre noi, ci ar trebui in acelasi timp sa luptam pentru supravietuirea print-ului mai ales in competitia cu TV-ul.

Si in mod sigur mai e loc de consolidare a pietei, intr-un mod inteligent, pe toate segmentele, inclusiv in privinta capacitatilor tipografice.

Consolidare?
Inca din 2008, ultimul an bun dinaintea acestei prabusiri istorice business-ului de media sau cum o numea Adrian Sarbu “fara precedent”, existau prea multi jucatori si prea multe produse pe piata. Inca de atunci era destul de clar ca nici clientii de publicitate, nici consumatorii nu puteau sustine toate produsele. Multi dintre colegii mei din alte edituri impartasesc opinia ca, dupa criza, va fi loc doar pentru cateva ziare profitabile si cu un standard de calitate – poate doua ziare reference si 1.5 – 2 tabloide. Unul dintre ele fiind, evident, Libertatea. Si tot atat de sigur este ca exista prea multe reviste asemanatoare care se lupta pentru supravietuire.

Din acest punct de vedere, va fi interesant de vazut cum va arata piata in 2011.

Nu ştiu nimic despre planurile Adevărul

Cum ai comenta ceea ce se spune in ultima vreme despre Adevarul, care si-ar construi un adevarat holding pentru investitiile actuale si viitoare din Europa de Est?
Nu comentez planurile concurentilor. Si nu stiu nimic despre planurile Adevarul, cu exceptia franturilor de informatii care circula pe web. Insa este destul de clar ca cine este deja prezent in Europa de Est sau cine vrea sa intre pe aceasta piata va trebui sa faca fata Joint-Venture-ului dintre Ringier si Axel Springer.

Cum poti caracteriza experienta vanzarii brandurilor Evenimentul zilei si Capital catre Bobby Paunescu?
Foarte profesionista si foarte rapida. Ambele parti s-au grabit sa finalizeze contractul cat mai repede posibil astfel incat sa le permita lui Claudiu Serban si echipelor sale o tranzitie lina si sa-si poata demara proiectele cat mai repede. Evident, e ciudat sa te desparti de titluri si echipe cu care te-ai familiarizat. Din fericire, suntem cu totii in Novo Parc si, prin urmare, cel putin la nivel emotional, ramanem tot impreuna.

Cum a decurs colaborarea in primele zile de dupa finalizarea tranzactiei, la mijlocul lunii martie?
Au fost multe pregatiri de ambele parti, dar mai ales pentru Claudiu Serban si echipa sa. Pana acum am reusit cu totii sa gasim solutii pragmatice. Ca sa spunem asa, parteneriatul cu Bobby Paunescu si Claudiu Serban ar putea fi asemanat cu o casatorie, iar acum suntem inca in luna de miere.

Avem multe planuri legate de Libertatea si de reviste, atat in print cat si in online. Urmeaza sa vedeti despre ce este vorba

Nu ii vei simti lipsa lui Claudiu Serban?
Ba da. Claudiu este unul dintre cei mai capabili si mai profesionisti manageri pe care ii are piata de media din Romania. A fost un membru extrem de valoros al echipei de management si m-a ajutat foarte mult in primii mei doi ani de mandat ca General Manager. Ca sa nu mai pomenesc de contributia sa in multe dintre proiectele de succes. Daca o astfel de persoana paraseste compania dupa aproape 18 ani, evident ca simti pierderea. Pe de alta parte, sunt foarte bucuros ca ne intalnim frecvent in continuare si avem multe interese de afaceri comune.

De ce l-ai lasat sa plece?
Preluarea pozitiei de General Manager in “Editura Evenimentul si Capital” este o imensa provocare. Nu i-as fi putut oferi ceva care sa concureze cu aceasta. Il admir pe Claudiu pentru ca are curajul de a isi asuma acest rol intr-un segment media care a fost foarte afectat de criza. Apropos, acesta este si motivul pentru care am fost iritat de anumite comentarii calomnioase postate pe anumite bloguri de catre persoane malitioase si, cel mai probabil, si invidioase din aceasta industrie.

Care sunt proiectele cele mai importante in viitorul apropiat?
Acum, ulterior restructurarii companiei si reducerii costurilor, trebuie sa ne concentram pe venituri. Vom identifica noi surse de venituri si vom testa noi modele de business. Si retineti: strategia Grupului privind digitalizarea ramane valabila si ne concentram asupra ei. Criza poate fi foarte dificila, dar in acelasi timp poate oferi si oportunitati. Este imperativ necesar sa reusim tranzitia catre lumea digitala.

Evident, avem multe planuri legate de Libertatea si de reviste, atat in print cat si in online. Urmeaza sa vedeti despre ce este vorba.

Daca ne facem temele cu constiinciozitate, vom putea intra cu succes in Joint-Venture-ul dintre Ringier si Springer.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu