Skip to main content

RECLAME NOI: Cavalerii Holsten, fără fiţe cu berea la doi litri. Ciuc ne învaţă cum să deschidem o bere. Cine a fost mai creativ?

 

Două mărci de bere anunţă două noutăţi printr-o serie de reclame noi. Holsten lansează sticla de doi litri, într-un spot în care cavalerii din reclamele anterioară fac faţă fiţelor. Ciuc vine cu un capac nou şi ne învaţă cum se deschide. Cine a fost mai creativ?

Publicitate

Înainte de alte detalii şi de celelalte reclame, iată spotul Holsten:

[flashvideo filename=video/holsten.flv /]

Reclama Holsten a fost realizată de agenţia Graffiti/BBDO. Pe seria Ciuc şi-au pus semnătura cei de la Ogilvy.

Iată şi una din reclamele Ciuc:

[flashvideo filename=video/Ciuc_Muncitorul.flv /]

Holsten, cavaleri, bere la doi litri şi fiţe. De ce? Explică Adrian Docea, Graffiti/BBDO

Carmen Andronache: Care este obiectivul spotului?
Adrian Docea:
Să facem ştire dintr-o non-ştire, şi anume că avem şi noi bere la doi litri. E greu să mai faci pe cineva interesat de aşa ceva în 2010. Da, suntem primul brand peste mainstream care scoate 2l dar mai suntem şi ăia cu "cavalerii care se iau în serios". Aşa că am vrut să facem o campanie suficient de deşteaptă cât să ţină Holsten peste mainstream, păstrând şi cavalerii ăia serioşi înăuntru, dar într-o situaţie mai puţin serioasă, ca să se vorbească din nou prin târg despre brandul ăsta.

E cumva o continuare mai neobişnuită a campaniilor cu "cavalerii care fac totul pentru gust" deci nu e musai o campanie nouă. E o interpretare nouă, un context nou, pentru că şi obiectivul era contextual, tactic. Deci cu siguranţă vor urma alte campanii. Rămâne de văzut doar dacă interpretarea asta mai pop-culture prinde mai bine brandului decât cele anterioare; noi credem că da.

Care este ideea creativă?
Acum ai 2l din acelaşi gust Holsten într-un ambalaj simplu şi bărbătesc, fără fiţe, fără şmecherii.

Care este conceptul strategic?
Gustul contează, nu forma.

Care este target-ul reclamei?
30 de ani, un pic sub şi mai mult peste. Oameni care nu beau branduri cool pe terasă şi branduri ieftine acasă, beau ce le place şi acasă şi cu băieţii. Şi dacă le place Holsten, e pentru că le-a plăcut lor gustul nu pentru că au văzut ei nu ştiu ce reclame. Şi oamenii aştia nu vor fi dezamăgiţi că Holsten are ambalaj de ăla mare, ca berile ieftine: dimpotrivă, se vor bucura, pentru că e tot Holsten, doar că XXL.

O mie de moduri de a deschide o bere. Altele decât cel pentru Ciuc

Tot o noutate promovează şi noua serie de spoturi Ciuc: capacul cu inel. Cum să nu desfaci noua sticlă, par a spune reclamele.

Iată un alt spot al campaniei:

[flashvideo filename=video/Ciuc_Pictorul.flv /]

Cum explică agenţia Ogilvy reclamele? Cristian Simion, Copywriter Ogilvy:

““În câte feluri se poate deschide o sticlă de bere? Exact despre asta este şi noua campanie Ciuc Premium. Am căutat să arătăm câteva metode inedite dar imposibile de a deschide o bere, în comparaţie cu uşurinţa cu care se poate deschide capacul cu inel de la Ciuc Premium. Iar spoturile sunt simple, la obiect şi amuzante. Şi sunt aşa pentru că am vrut ca nimic să nu distragă atenţia de la mesajul campaniei”.

Gabriela Gălăţanu, Group Brand Manager:

„Prin lansarea sticlei de Ciuc Premium de 0,5 litri cu noul capac cu inel propunem consumatorilor să renunţe la cele „1000 de moduri de a deschide o bere”, fie ele clasice sau alternative, oferindu-le acces rapid la berea lor preferată. Acesta este modul în care „o bere dintr-o mie” devine mai uşor de savurat.”

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu