Skip to main content

Program TV, o combinaţie de televiziune, teletext şi internet

 

Program TV, o nouă televiziune, care va funcționa pe principiul teletextului urmează să se lanseze pe piața din România. Conceptul este relativ nou pentru audiovizualul românesc. Este vorba de un post care va oferi telespectatorilor posibilitatea de a consulta la orice oră un ghid de programe de TV.

Publicitate

Cum va funcționa mai exact?

La fel ca în cazul clasicului teletext, telecomanda va ține loc de mouse, astfel prin apăsarea câtorva butoane cei interesați vor putea afla pe ce canal și la ce oră vor fi difuzate programele de care sunt interesați.

Canalul Program TV aparține societății Pro Management Group SRL București, care funcționează, de la începutul lui 2005, ca un centru de training profesional de perfecționare a adulților.

Compania, deținută de Irinel Costel Marin (90%) și Irina Elena Marin (10%), a înregistrat de la înființare și până în prezent o cifră de afaceri de circa 3,5 milioane de euro.

Irinel Costel Marin, acționarul majoritar al postului de televiziune a precizat la ședința CNAProgram TV se va autofinanța exclusiv din publicitate.

Mai precis? Paginile de tip teletext ale canalului vor avea inserate între 8 și 10 mesaje comerciale. Acestea se vor regăsi pe micul ecran sub formă de logouri și sigle, lipsite de sunet și animație.

Telespectatorii vor putea accesa doar programele nu și imaginile publicitare. Pentru fiecare spațiu publicitar canalul de televiziune își propune să câștige între 2.000 și 5.000 de euro pe săptămână.

Pornind de la aceste considerente, estimăm un volum al încasărilor cuprins între 50.000 și 70.000 de euro pe lună, încasări ce vor acoperi în întregime cheltuielile legate de buna funcționare și continua perfecționare a postului Program TV” , se arată în proiectul prezentat la CNA.

Consiliul Național al Audiovizualului a acordat o licență de funcționare prin satelit postului Program TV. Consiliul a avut, totuși, câteva rețineri în luarea acestei decizii.

Vicepreședintele CNA, Ioan Onisei, a semnalat faptul că noua televiziune nu poate fi licențiată de CNA, potrivit Directivei europene din domeniu din cauza lipsei unei încadrarări clare a programelor difuzate de acesta.

"Nu vă încadraţi cu acest tip de abordare nici în definiţia publicităţii şi nici a teleshoppingului, nu sunteţi nici un serviciu dedicat exclusiv autopromovării. Se pune problema dacă licenţierea dumneavoastră este sau nu de competenţa CNA", a spus Ioan Onisei, motiv pentru care a votat împotrivă acordarea licenței.

Împotriva acordării licenței a fost și George Chiriţă, directorul executiv al Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), care a spus că un astfel de serviciu de informații nu ar trebui licențiat, deoarce el “creează alte raporturi de natură comercială cu televiziunile".

În ciuda acestor observații, acordarea licenței a fost votată de nouă dintre membrii CNA.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • In ce masura poate un asemenea post sa aiba sussces in conditiile in care tendinta e de trecere la televiziune digitala, unde EPG-ul (Electronic Program Guide) are aceeasi utilitate si e usor de folosit?

Trimite un comentariu