Skip to main content

Revista presei media - 20 aprilie

 

În încercarea de a uita de propriile griji, românii urmăresc cu nesaţ chiar şi cele mai ridicole producţii TV care oferă un simulacru de „viaţă reală“. Mimetismul şi derizoriul sunt coordonatele în care se înscriu cele mai multe reality-show-uri difuzate de televiziunile româneşti. Alaiul de soacre războinice şi nurori defensive, taţi suspicioşi, fiice obraznice, cupluri adulterine, copii răzgâiaţi şi bone împăciuitoare îi ţin pe oameni în faţa micului ecran mai ceva ca ştirile de la ora 5.00, scrie Adevărul într-o analiză despre emisiunile reality-show.
Viaţă la mâna a doua pe micile ecrane

Publicitate

Cei care lansează posturi de radio ce emit numai pe internet o fac din pasiune şi nu se gândesc neapărat la profit. Lansarea unui radio online nu presupune licenţă audiovizuală. Unii emit doar cu un calculator, însă o staţie profesională cere o investiţie iniţială de 80.000 de euro. Radiolive247.ro, radioboss.ro, radioprob.ro şi radiolynx.ro sunt posturi radio comerciale, scrie Adevărul într-o anliză despre piaţa radiourilor online din România.
Radiourile online, un hobby costisitor

Veniturile atrase din publicitatea online în Statele Unite ale Americii au atins valoarea de 22,7 mld. dolari în 2009, în scădere cu 3,4% faţă de 2008, arată Wall-Street, care citează cel mai recent raport IAB Online Adspend Study, realizat de către Interactive Advertising Bureau (IAB) şi PricewaterhouseCoopers. Publicitatea online în SUA a atins valoarea de 6,3 mld. dolari în ultimul trimestru din 2009, o creştere record de 13,8% faţă de nivelul de 5,5 mld. dolari în T3 al aceluiaşi an, respectiv de 2,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2008.
IAB: Piaţa de publicitate online din SUA - 22,7 mld. dolari în 2009. Optimism pentru 2010

Cotidianul britanic The Independent, achiziţionat recent de miliardarul rus Aleksandr Lebedev pentru suma de o liră sterlină, va fi relansat azi, beneficiind şi de o nouă secţiune de comentarii, analize şi editoriale, numită The Viewspaper, informează Mediafax, HotNews şi Evenimentul Zilei, care citează Media Guardian. Relansarea ziarului va fi atât la nivel de design, cât şi la nivel de conţinuturi. Simon Kelner, redactor-şef şi editor managerial al cotidianului, a descris relansarea ca fiind "un redesign radical".

Reprezentanţii Asociaţiei Române de Istorie a Presei au anunţat că vor un muzeu virtual al presei din România, un proiect privind crearea acestuia urmând să fie prezentat la cel de-al treilea Congres Naţional de Istorie a Presei, organizat în perioada 23 - 24 aprilie la Universitatea din Piteşti, scrie Mediafax. Potrivit Asociaţiei Române de Istorie a Presei, proiectul pentru muzeul virtual al presei din România va fi prezentat de conf. dr. Marian Petcu de la Universitatea din Bucureşti, în cadrul lucrărilor Congresului Naţional de Istorie a Presei.
Reprezentanţii Asociaţiei Române de Istorie a Presei vor un muzeu virtual al presei

Petrom a ales agenţiile Graffiti BBDO şi GMP pentru dezvoltarea şi comunicarea platformei sale de responsabilitate socială (CSR), potrivit unui comunicat al companiei petroliere. Cele două agenţii au fost selectate în urma unei licitaţii organizate în luna martie, la care au participat 9 agenţii, notează Hotnews şi Wall-street.

Julian Saunders, ex-manager la McCann-Erickson şi Ogilvy şi autorul cărţii „Challenge Communications, un ghid practic de Media Neutral Planning”, a declarat pentru Financiarul că deşi industria publicităţii a fost prima care a intrat în recesiune, va fi şi prima care va ieşi din actuala criză.

În ceea ce priveşte piaţă de publicitate globală, trebuie să ne amintim că atunci când recesiunea şi-a făcut simţită prezenţa la nivel global, industria publicităţii a fost prima afectată, însă la ieşirea din criza economică sunt de părere că va fi prima industrie ce se va redresa. Însă, piaţă de publicitate nu va ieşi din criza economică la acelaşi nivel înainte de recesiune, ci va ieşi cu învingători şi pierzători. Învingătorii vor fi cei din industria digitalului, din PR şi din social media. Pierzătorii vor fi cei din paid for advertising”, este de părere Julian Saunders.
„Industria publicităţii: prima afectată de criză, prima care se va redresa”

Publicitatea interactivă în taxiuri este ceva obişnuit în Singapore, China, New York sau Londra, însă în România această nişă abia prinde contur. inTaxi Media este în prezent singura firmă din Bucureşti care furnizează servicii de publicitate interactivă în taxiuri. Răzvan Toma, fondatorul companiei, vorbeşte într-un interviu acordat Wall-Street despre începuturile acestui business, costurile pe care le implică şi avantajele pe care le oferă acest tip de promovare.

Răzvan Toma: "Cred că marketerii trebuie să se apropie cât mai mult de consumator, expunându-şi mesajele şi altfel decât prin simpla afişare a unui banner."
Cum să lansezi o firmă de publicitate interactivă în taxi cu 25.000 de euro

Agenţia de publicitate Wunderman a câştigat pitch-ul organizat la începutul anului de către filiala din România a celui mai mare producător mondial de ţigarete, Philip Morris Internaţional, scrie Wall-Street. Prin noul contract, Wunderman va oferi cea mai mare parte a serviciilor de BTL pentru toate bradurile Philip Morris prezente pe piaţa din România.
Wunderman a câştigat pitch-ul de BTL al Philip Morris România

Reţeaua de publicitate contextuală Etarget vinde acum şi spaţiile publicitare Facebook afişate utilizatorilor din România, după cum anunţă un comunicat al companiei, notează HotNews, Money.ro şi Daily Business. Etarget are în prezent peste 400 de site-uri partenere în România, printre care şi reţeaua de socializare Hi5.com.

Reţeaua de reviste Şapte Seri va fi reprezentată în vânzarea spaţiului publicitar de MidasMedia, compania lansată recent de Silviu Ispas, care la începutul anului a părăsit conducerea ARBOmedia, scrie HotNews. Şapte Seri - reprezentată până nu demult de ARBOmedia - apelează la serviciile MidasMedia pe perioada aprilie 2010-decembrie 2013, potrivit unui comunicat de presă.
MidasMedia vinde spaţiul publicitar al Şapte Seri

Facebook îşi intensifică eforturile de a îşi extinde "imperiul online" mai departe de propriul website. Compania doreşte să atragă website-uri exterioare şi să le transforme în "sateliţi" ai săi, utilizatorii putând să interacţioneze cu prietenii de pe reţeaua socială direct de pe acestea, scrie Daily Business.
Facebook se extinde şi doreşte să transforme alte site-uri în "sateliţi" proprii

AMPRO Design, agenţie de packaging & brand design, este câştigătoarea Marelui Premiu al ediţiei din acest an a competiţiei internaţionale Identity: Best of the Best, ce s-a desfăşurat în Rusia, la Moscova, scrie IAA.ro. Lucrarea premiată de juriul competiţiei este sticla de vin cadou numita ”The design business bottle”, care s-a clasat şi pe locul întâi la secţiunea Packaging Design.
AMPRO Design a câştigat Marele Premiu la Identity: Best of the Best 2010

Optimismul privind revenirea economiei mondiale se reflectă şi în industria de publicitate, bugetele crescând în primul trimestru din 2010 pentru prima dată în ultimii doi ani şi jumătate, potrivit Wall-Street care citează cel mai recent raport IPA/BDO Bellwether. Potrivit studiului, la care au participat 300 de companii, bugetele de marketing în cazul a 21% dintre respondenţi au fost majorate în primul trimestru al acestui an.
Bugetele de publicitate au crescut pentru prima oară în ultimii 2 ani

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu