Skip to main content

Carta publicităţii la Le Monde (1997)

 
  1. În paginile ziarului Le Monde, atât în cotidian cât şi în suplimente, spaţiul redacţional este clar reperabil prin raport cu spaţiul publicitar. Redactorul-şef va urmări aplicarea acestui principiu, prin intermediul câtorva reguli intangibile:
    Publicitate
    - cotidianul şi toate suplimentele au logo-ul Le Monde pe prima pagină;
    - fiecare pagină a cotidianului şi a suplimentelor conţin menţiunea Le Monde imediat după numărul paginii;
    - modul de tipărire, iconografia şi prezentarea publicităţii nu trebuie să conducă la nici o confuzie cu materialul editorial. Orice asemănare grafică ce-l poate induce în eroare pe cititor conduce la respingerea spotului, atât pentru cotidian, cât şi pentru suplimente;


    - prezentarea publicităţii se realizează în conformitate cu o regulă dublă. Spoturile incluse în rubrici (Stock Exchange, programele de televiziune sau culturale etc.) sunt de asemenea evidenţiate printr-o prezentare specifică prin raport cu spaţiul învecinat;
    - paginile întregi de publicitate sunt publicate sub o singură linie deasupra căreia apare menţiunea Publicitate, în mijlocul paginii, la acelaşi nivel cu numărul paginii;
    - orice formulă de "advertorial" în care conţinuturile publicitar şi editorial sunt amestecate este interzisă, atât în cotidian, cât şi în suplimente.
  2. Conţinutul publicităţii inserate în Le Monde, atât în cotidian cât şi în suplimente, respectă prevederile legale în vigoare.
    - Le Monde foloseşte serviciile BVP [Bureau de Vérification de la Publicité], fapt menţionat zilnic în ziar, astfel încât să nu publice mesaje înşelătoare sau mesaje care nu respectă reglementările cu privire la concurenţa neloială;
    - redactorul-şef se asigură că ceea ce conţin mesajele publicitare inserate în cotidian sau în suplimente nu conduce la acţiuni judiciare pentru obscenitate, instigare la infracţiune/crimă sau la ură rasială. În acest scop, toate mesajele considerate discutabile de către redacţia departamentului de publicitate îi sunt supuse spre aprobare. Redactorul-şef se va sfătui cu membrii departamentului juridic sau cu orice alt expert, la libera sa alegere.
  3. Publicitatea sau elemente ale campaniilor de publicitate distribuite de Le Monde, dar neincluse în cotidian sau în suplimente (catalog, magazin-ediţie specială, obiecte publicitare, cadouri etc.) se vor supune aceloraşi reguli ca şi publicitatea inserată în cotidian şi în suplimente. Redactorul-şef va urmări ca nici unul să nu fie obscen sau să incite la infracţiuni/crimă sau la ură rasială. Nici un asemenea element publicitar nu va menţiona ziarul Le Monde, în afara situaţiei în care ziarul îşi declină orice responsabilitate în legătură cu conţinutul lor.
  4. Mijloacele de comunicare ale ziarului Le Monde pentru publicitatea inserată în cotidian şi în suplimente (Minitel, site, numere de telefon etc.) sunt inserate într-un spaţiu care aparţine clar sferei publicităţii. Când aceleaşi mijloace de comunicare sunt menţionate în conţinutul editorial, publicitarul sau produsul căruia i se face publicitate trebuie să fie obligatoriu identificaţi.
  5. Directorul/redactorul-şef al ziarului, răspunzător(i) penal şi civil pentru întregul conţinut Le Monde se poate (se pot) opune includerii oricărui mesaj publicitar în cotidian sau în suplimente, precum şi distribuirii oricărei publicităţi împreună cu, dar separat de publicaţia propriu-zisă (catalog, magazin, obiect publicitar etc.).
  6. Colaboratorii permanenţi ai ziarului/suplimentelor Le Monde nu trebuie să participe direct sau indirect, chiar şi anonim, chiar şi neplătiţi, la conceperea, redactarea, ilustrarea sau inserarea oricărei publicităţi care apare în ziar sau în oricare supliment sau care sunt distribuite odată cu cotidianul.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus