Skip to main content

Previziuni optimiste în SUA: aproape 6 miliarde de dolari în trei luni

 

Institutul eMarketer îşi îmbunătăţeşte previziunile pentru piaţa de publicitate online din SUA la vederea bilanţului publicat de IAB (Interactive Advertising Bureau) pentru primul trimestru al acestui an.

Publicitate

La sfârşitul lunii decembrie 2009, eMarketer miza, în 2010, pe o creştere de 5,5% a veniturilor din publicitatea online în Statele Unite. Începând de luni, eMarketer pariază pe o creştere anuală de aproape 11%.

Schimbarea se datorează rezultatelor prezentate de IAB pentru primul trimestru al acestui an, 5,9 miliarde de dolari, o valoare net mai ridicată decât cea la care se aştepta eMarketer, scrie Le Figaro.

Piaţa de publicitate online din SUA a avut parte anul acesta de un debut în forţă. În primul trimestru, companiile americane şi-au crescut bugetele de publicitatea online cu 7,5%.

Potrivit noii previziuni a institutului eMarketer, piaţa americană va trebui să depăşească valoarea de 22,7 miliarde de dolari, cât s-au investit în 2009, ajungând anul acesta la 25,1 miliarde de dolari.

Google are un cuvânt important de spus pe piaţa de publicitate online din SUA
O mare responsabilitate pentru această creştere revine publicităţii de pe motoarele de căutare şi, în special, grupului Google, liderul acestei pieţe.

“Când Google progresează, o mare parte a publicităţii online progresează. Când Google a anunţat, pentru primul trimestru din 2010, o creştere de 21% a veniturilor din publicitate în SUA, acesta a fost un semnal clar al relansării pieţei”, a declarat David Hallerman, analist la eMarketer.

Yahoo!, un alt jucător important pe piaţa de publicitate online, a anunţat că în primul trimestru al acestui an a înregistrat în SUA o creştere de 11,7% a veniturilor generate de site-urile sale.

Facebook câştigă tot mai mult teren pe piaţa din SUA

Noile suporturi publicitare, precum reţeaua de socializare Facebook, contribuie, de asemenea, la revenirea pieţei de publicitate online.

Această platformă de socializare a fost, în primul trimestru, site-ul cu cele mai multe bannere publicitare din SUA, afişând circa 176 miliarde de anunţuri publicitare, potrivit comScore.

În aceste condiţii, Facebook reprezintă 16,2% din piaţa din SUA. Celebra platformă de socializare devansează Yahoo! cu 132 de miliarde de bannere afişate şi Microsoft cu 60 de miliarde de bannere.

Per total, numărul bannerelor difuzate a crescut cu 15% pe an.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu