Skip to main content

STUDIU PILOT: Oana Cuzino şi Andreea Raicu, bune pentru reclamele la produsele de îngrijire şi cosmetice

 

Oana Cuzino, prezentatoarea de la Ce se întâmplă, doctore şi Andreea Raicu sunt vedetele cele mai potrivite pentru a face reclamă la produse de îngrijire şi înfrumuseţare. Cele două vedete s-au detaşat dintr-un mic eşantion de nume testate de compania de cercetare Exact într-un studiu pilot.

Publicitate

Studiul Exact a cercetat doar şase vedete autohtone. Iată scorul pe vedetele testate în acest studiu.

Cum se potrivesc cele şase vedete în reclamele pentru produsele beauty?

vedete-celebrity-endorsement

Din cele şapte vedete testate, Oana Cuzino şi Andreea Raicu au obţinut scoruri mari şi la capitolul notorietate, după cum se vedea în graficul de mai jos:

vedete-celebrity-endorsment-2

Principalele concluzii ale studiului:

  • Oana Cuzino şi Andreea Raicu sunt vedetele care ar fi cele mai potrivite (dintre cele testate) pentru a face reclamă la produsele de îngrijire şi înfrumuseţare, urmate, la mică distanţă, de Andreea Berecleanu. Aceste vedete au obţinut valori ridicate pe atributele care contează cel mai mult pentru produsele beauty (Încredere, Expertiză, Atractivitate), dar au şi niveluri ridicate ale notorietăţii.
  • Monica Dascălu şi Sorana Cârstea înregistreaza un scor mediu de endorsement, însă potenţialul lor de promovare a produselor din categoria beauty este unul destul de ridicat. Ele pot deveni high endorseri în condiţiile în care le creşte nivelul de notorietate, care, momentan, este mai degrabă unul de nişă.
  • Valentina Pelinel înregistrează un scor destul de scăzut de endorsement, dar şi potenţial redus de a reprezenta un produs beauty, din cauza notorietăţii scăzute: doar 58.9% au auzit de ea, iar cei mai mulţi nu o cunosc la fel de bine ca pe celelalte vedete. Totuşi, cei care o cunosc bine şi foarte bine (destul de puţini la număr) au asociat-o destul de puternic cu atributele relevante pentru categoria beauty. Dacă îi creşte nivelul de notorietate, dar şi famuliaritatea (prin creşterea nivelului de vizibilitate în media), ar putea fi un endorser foarte bun.

Studiul Celebrity Endorsement este un pilot al companiei Exact. Cercetarea urmăreşte gradul în care o personalitate poate promova un anumit brand sau tip de produs. Într-o fază ulterioară, studiul va pune faţă în faţă atributele vedetei cu calităţile şi imaginea unui brand.

Studiul a fost făcut telefonic, în perioada 18 – 21 martie. Eşantion probabilistic, reprezentativ la nivel urban, persoane cu vârste între 15 şi 49 de ani.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Sorana are cel mai mare potential dintre toate. E tarana, foarte frumoasa, plus ca ea singura dintre toate cele incluse in studiu care e cunoscuta la nivel mondial. Ganditi-va doar daca ar castiga un turneu mare de tenis (GS sau Premier Mandatory), ar fi pe toate canalele de stiri din intreaga lume. Sorana e considerata una dintre cele mai frumoase tenismene din lume la ora actuala iar profilul ei de pe siteul oficial WTA a fost in Top15 cele mai vizitate din 2009.

    Oricum Andreea R. si Monica D. sunt femei foarte frumoase deci m-as bucura sa le vad in cat mai multe reclame. Oana Cuzino pe de alta parte nu prea imi place(poate ca e prea in varsta pt. mine)
  • Draga georgi(a)na, bărbăteşte e să îţi asumi identitatea. Ceea ce, bag seama, nu îţi stă în caracter. :) Eu unul îmi asum tot ce apare pe acest site.

    Asta înainte de a arunca tot felul de scenarii.

    Dar, cum spuneai şi tu, berea e pentru bărbaţi. :)

    Studiul legat de vedete a fost o colaborare asumată între compania Exact şi paginademedia.ro. Deci nimic conspirativ.

    P.S. Ai grijă cum pui virgulele :))
  • Draga Petrisor, nu trebuie sa te superi pentru intrebarea legata de comision.
    Aceste aricole, apar tocmai cand vedeta vrea sa semneze un contract. Aceste sondaje sunt facute de agentii cu maximum 2 angajati, iar tu nu esti strain de asta. Tot o coincidenta este si aparitia sondajului despre vedete tv? Carcotasii pe primul loc(sondaj facut tot de niste anonimi) EXACT cand negociau prelungirea contractului?
    Oricum, stai linistit berea e pentru barbati:))
    Succese!!!
  • Si cati oameni au participat si care e media de varsta? Oameniii care citesc si nu inteleg statisticile, iau rezultatele astea de bune. Fara descrierea participantilor, ce scrii aici inseamna zero.
  • Draga Petrisor,ai cumva vreun comision la astfel de articole? Nu de alta, dar se vede de la o posta ca e comanda.Andreea Raicu, tocmai a pierdut un contract important de publicitate, tocmai pentru ca nu mai e in fruntea sondajelor. Contractul s-a semnat cu o alta vedeta, mult mai curata si valoroasa.
    Cineva din interior:))

Trimite un comentariu