Skip to main content

FOAME MARE! OTV a depăşit cu o oră limita de publicitate admisă

 

Cele 12 minute de reclame pe oră permise de lege nu sunt suficiente pentru OTV. În numai o săptămână, postul lui Dan Diaconescu a cumulat fix 1 oră, 1 minut şi 50 de secunde de publicitate în plus. O depăşire care îi asigură OTV banii pentru amenda încasată azi: 30.000 de lei.

Publicitate

OTV nu este singurul post care a dat reclame peste limita admisă. Au depăşit şi Antena 3, B1 şi Prima TV. Cu cât au depăşit, în continuare.

Pentru depăşirea de o oră de la OTV, Dan Grigore (membru CNA) a propus chiar întreruperea emisiei cu 10 minute, dar propunerea nu a primit decât trei voturi.

Legislaţia audiovizuală permite posturilor private să difuzeze, într-o
oră, cel mult 12 minute de publicitate. Raportul lunar de publicitate,
în baza căruia a amendat postul OTV, a fost realizat de CNA
pentru intervalul 18-24 aprilie.

Depăşirile de publicitate mai puţin grave au fost sancţionate cu somaţii publice şi scrisori de atenţionare

Posturile Antena3, B1TV şi Prima TV au fost somate public pentru durata mare a unei singure depăşiri. Astfel,

  • Antena 3 a avut 4 depăşiri care au cumulat 4 minute
  • B1TV a avut o depăşire de 3 minute
  • Prima TV a depăsit cu aproape 2 minute limita de publicitate adimisă într-o singură oră.

Kanal D, Naţional TV, Realitatea TV şi Pro TV au primit o scrisoare de atenţionare pentru depăşiri mai putin semnificative.

Ce cred unii membrii CNA despre monitorizarea lunară a publicităţii?

Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA:

"Eu cred că ar trebui să monitorizăm alte lucruri mai importante decât publicitatea. Cred că pentru interesul public alte aspecte sunt mai importante decât acestea. În măsura posibilului, insist să aducem la zi raportul privind ştirile şi dezbaterile de la Antena 3, Realitatea TV şi B1TV."

Attila Szasz, membru CNA:

„Este adevărat că în urma acestor monitorizări s-a constat o scădere a depăşirilor. Cu toate acestea, în opinia mea orice depăşire, e tot depăşire şi trebuie sancţionată. În consecinţă propun ca şi posturile cu depăşiri mici să fie sancţionate.”

Carmen Andronache

Citeşte şi:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • laurentiu laurentiu
    uau, cu o ora, mi se pare imens. :)
  • Elena Elena
    Este nevoie de o rectificare. Perioada monitorizata de CNA pentru publicitate este 18-24 aprilie 2010, nu martie.
  • laura laura
    Ce tare suna "au depasit timpul de publicitate" cele mai putin vizionate televiziuni. Apropo, se uita cineva la kanal d? si daca da, de ce? sau, mai exact, la ce?

Trimite un comentariu

sus