Skip to main content

29 iulie: Venituri mai mari pentru CME, compania condusă de Sârbu. Scădere în România.

 

Compania-mamă a postului Pro TV, condusă de Adrian Sârbu, a înregistrat o creştere a veniturilor cu 10% în al doilea trimestru al acestui an. Venitul net al Central European Media Enterprises – CME, activ pe șase piețe est europene, a crescut cu 18,8 milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al acestui an faţă de trimestrul doi al lui 2009. Cifrele au fost anunţate ieri la exact un an de la venirea lui Adrian Sârbu la conducerea grupului media. În România, veniturile au scăzut: de la 48,5 milioane de dolari în trimestrul doi din 2009, la 43,5 milioane în aceeași perioadă din 2010. Despre cifrele CME scriu HotNews, Adevărul, Wall-Street și Daily Business. Câteva detalii:

Publicitate

Cifrele pe trimestrul doi din 2010 ale CME, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut:

  • Venituri nete CME: 201,7 milioane de dolari, în creștere cu 18,8 milioane față de aceeași perioadă a anului trecut.
  • Profitul OIBDA (profit operațional înainte de depreciere și amortizare): 46,2 milioane dolari (+1%)
  • Profit OIBDA în România: 10,7 milioane de dolari, comparativ cu 19,2 milioane în T2 2009.
  • Venituri în România, din operațiunile audiovizuale: 43,5 milioane de dolari (-5 milioane față de 2009)
  • Venituri nete Media Pro Entertainment: 38,3 milioane de dolari (+18%)

Adrian Sârbu: “Acțiunile decisive la care am apelat în ultimele patru trimestre, pentru a repoziționa afacerea noastră, inclusiv vânzarea operațiunilor din Ucraina, achiziția bTV în Bulgaria și integrarea Media Pro Entertainment, au dat rezultate. Prima jumătate a acestui an a fost dificilă, numai piețele din Republica Cehă și Slovenia începând să-și revină.”

După primul semestru din 2010, Orlando Nicoară estimează că publicitatea online din România a crescut față de același interval din 2009 cu 10%-20%, scrie Financiarul. Pentru tot anul 2009, studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) a indicat o valoare a pieței de 15,4 milioane de euro. Marius Pahomi (MEC Interaction) estimează o creștere de 10% a pieței de publicitate online față de 2009, până la valoarea de 17 milioane de euro. Iar Laura Mihăilescu (Starcom) crede că piaţa de publicitate online a înregistrat o creştere până în luna aprilie 2010, după care s-au putut observa primele ezitări. De vină sunt măsurile anticriză ale guvernului.

Financiarul mai notează că Studiul de Audienta şi Trafic Internet - SATI livrează un nou indicator - numărul de clienţi unici pe ţări.
Publicitatea online: plus 10%-20% în primele şase luni

Televiziunea online Lipscani TV, care va difuza reportaje estivale din zona istorică a Bucureştiului, realizate de un grup de tineri, va începe să emită azi pe internet, a declarat pentru Mediafax coordonatorul proiectului, Alexandru Horia, notează Evenimentul zilei. Lipscani TV va difuza reportaje de pe străzile Lipscani, Şelari, Smârdan, Gabroveni, Covaci, Franceză şi Blănari.
Lipscani TV, televiziunea Centrului Istoric al Bucureştilor

RCS Media Group, grupul de presă italian care editează printre altele ziarele Corriere della Sera, Gazetta dello Sport și El Mundo raportează pe primul semestru al anului 2010 venituri consolidate de 1,096 Milioane EUR, în creștere de la 1,092,5 Mil. EUR, cât înregistra pe primul semestru din 2009, scrie AdPlayers. Veniturile din publicitate ale grupului internațional de media se ridică la 382 Mil. EUR, cu 5% mai mari comparativ cu aceeași perioadă din anul 2009, când trăgea linie sub cifra de 363,7 Milioane EUR, se mai arată într-un raport citat de AdPlayers.
382 Milioane EUR din publicitate pentru editorii Corriere della Sera și Gazetta dello Sport

Mirela Iordache, fostă directoare de vânzări de publicitate la Burda România, va conduce de la începutul lunii august vânzările Pressworks, companie care editează publicațiile Cool Girl (lunar), Autoshow (bilunar) și tilturile Star, Zău și Șoc, notează AdPlayers. Noul director de marketing și vânzări de la Pressworks va face echipă cu o fostă colegă, Silvia Letca (ex Glamour și Burda) și cu Alexandru Butu, fost redactor șef adjunct la Auto mondial.
Mirela Iordache vine director de publicitate la Pressworks (Cool Girl, Autoshow, Star)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu