Skip to main content

Piaţa românească de media şi divertisment face 3,5 miliarde de dolari

 

Piaţa românească de media şi divertisment va ajunge la 3,5 miliarde de dolari la nivelul anului 2014, cu circa 60% mai mare faţă de valoarea de 2,3 miliarde de dolari din 2009, potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PricewaterhouseCoopers (PwC) „Global Entertainment and Media Outlook”. Piaţa de divertisment include mai multe domenii, după cum se va vedea în continuare.

Publicitate

Potrivit aceluiaşi raport, cheltuielile de publicitate vor ajunge, în 2010, la 747 de milioane de dolari de la 417 milioane de dolari, cât se înregistrau în 2009.

Raportul mai arată că valoarea globală a segmentului de reviste se va contracta, în 2010, cu 2,7%, va stagna în 2011 şi va înregistra o creştere modestă în perioada 2012-2014.

Ce înseamnă piaţa de divertisment?

  • cheltuielile pentru accesul la internet
  • cheltuielile de publicitate
  • piaţa de carte
  • consumul de ziare şi reviste
  • achiziţionarea de DVD-uri

Până în 2010, accesul la internet în România urmează să se dubleze de la 810 milioane USD în 2009 la 1,6 miliarde USD.

Cheltuielile de publicitate vor cunoaşte de asemenea un avans semnificativ în România, ajungând de la 417 milioane USD în 2009 la 747 milioane USD în 2014.

În schimb, cheltuielile făcute de consumatorii finali pentru servicii de media şi divertisment, excluzând cheltuielile pentru accesul la internet, vor înregistra un ritm lent de creştere în perioada analizată de raportul PwC, acestea având o rată medie anuală de creştere de 1,9%, ajungând la o valoare de 1,15 miliarde USD, faţă de 1,05 miliarde USD în 2009.
PricewaterhouseCoopers estimează pentru piaţa locală de media şi divertisment o rată medie anuală de creştere de 9,1%. Astfel, piaţa locală va fi cea de-a treia cea mai dinamică din regiunea Europei Centrale şi de Est, după cea a Turciei (cu o rată medie anuală de creştere de 13%) şi a Rusiei (9,3%).

Creşterea pieţei locale de media se va situa peste rata medie anuală de creştere a întregii regiuni (8,3%), având chiar un ritm dublu de creştere faţă de ritmul mediu anual de creştere al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) – 4,6%.

Cele mai mari trei pieţe media din Europa Centrală şi de Est în 2014, vor fi cele ale Rusiei (25,6 miliarde USD), Poloniei (10,9 miliarde USD) şi Turciei (9,7 miliarde USD).

Nu sunt speranţe ca piaţa de publicitate să mai atingă nivelul anterior crizei. Publicitatea online se va alătura publicităţii TV

Cheltuielile de publicitate nu se aşteaptă să ajungă la nivelurile anterioare crizei. În 2014, cheltuielile de publicitate din Statele Unite se aşteaptă să se situeze în continuare cu 9 procente sub nivelul atins în 2006.

La nivel global, cheltuielile de publicitate vor înregistra o rată anuală medie de creştere de 4,2% de la 406 miliarde de dolari în 2009, la 498 de miliarde de dolari în 2014.

Publicitatea online se va alătura publicităţii TV în 2014 ca singurele segmente media în care cheltuielile de publicitate vor depăşi 100 de miliarde USD.

Cum va sta piaţa globală de media şi divertisment?

După un an de declin în 2009, piaţa globală media şi a divertismentului va înregistra o rată anuală medie de creştere de 5% în următorii cinci ani, ajungând la orizontul anului 2014 la 1,7 trilioane de dolari, în creştere faţă de valoarea de 1,3 trilioane de dolari  înregistrată în 2009.

Regiunea cu cea mai rapidă creştere estimată este cea a Americii Latine, care va înregistra o rată medie anuală de creştere (CAR) de 8,8% până în 2014, până la 77 de miliarde de dolari.

Regiunea Asia Pacific se clasează pe locul secund cu o rată anuală medie de creştere de 6,4%, ajungând la 475 de miliarde de dolari.

Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA) ar putea înregistra o creştere anuală medie de 4,6% până la 581 de miliarde USD în 2014.

Piaţa nord-americană va avea cea mai lentă evoluţie şi se estimează că va creşte cu o rată anuală medie de 3,9% de la 460 de miliarde de dolari în 2009 la 558 miliarde de dolari în 2014.

Alte cifre:

  • Ne aşteptăm la o piaţă relativ stagnantă în privinţa cheltuielilor globale de publicitate în 2010, o creştere ceva mai bună în 2011 şi o revenire la o creştere de aproximativ 5% în 2014.
  • Per total, cheltuielile totale de publicitate vor creşte cu o rată anuală medie de 4,2% de la 406 miliarde de dolari în 2009 la 498 miliarde USD  în 2014.
  • De asemenea, consumul final de servicii media şi de divertisment va creşte de la 688 miliarde de dolari în 2009 la 842 miliarde USD în 2014, o rată medie anuală de creştere de 4,1%.
  • Valoarea globală a segmentului de reviste a scăzut cu 10.6% în 2009. Anticipăm încă o contracţie de 2,7% în 2010, o piaţă în stagnare în 2011 şi o creştere modestă în perioadă 2012-2014. Drept rezultat, cheltuielile totale pe acest segment vor însuma 74 miliarde de dolari în 2014, sumă corespondentă unei rate anuale medii de creştere de 0,7% în 2009.
  • Au fost 12 ţări în 2009 ale căror cheltuieli pentru industriile media şi divertismentului au depăşit 20 de miliarde de dolari, începând cu Statele Unite care au cheltuit 428 de miliarde de dolari şi Japonia cu 164 de miliarde de dolari.
  • Dintre primele ţări, Republica Populară Chineză va fi de departe piaţa cu cea mai ridicată rată anuală medie de creştere, în jur de 12%, alimentată de o economie vibrantă şi o creştere spectaculoasă a gradului de penetrare a Internetului broadband care duce la stimularea altor segmente de piaţă. Japonia va fi piaţa matură cu cel mai lent ritm anual mediu de creştere, cu aproximativ 2,8% anual.
  • Cheltuielile pe accesul mobil sau prin cablu la Internet vor spori de la 228 miliarde USD în 2009, până la 351 de miliarde în 2014.
  • Piaţa abonamentelor TV şi a taxelor pentru licenţele de emisie va creşte de la 185,9 miliarde USD în 2009 la 258,1 miliarde USD în 2014, o rată anuală medie de creştere de 6,8%. Aceasta va depăşi ca ritm de creştere publicitatea TV, care va înregistra o rată anuală medie de creştere de doar 5,7%.
  • Cea mai mare componentă a acestei pieţe este cea de abonamente TV care va creşte cu o rată anuală medie de 7,5% până la 210,8 miliarde USD în 2014. Regiunea Asia-Pacific va fi cea cu cel mai rapid ritm de creştere pe acest segment cu o creştere anuală medie de 10% ajungând la 47,1 miliarde USD în 2014, de la 29,2 miliarde USD în 2009.

Despre Raport:

Raportul PricewaterhouseCoopers Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014, aflat la cea de de-a 11-a ediţie anuală, conţine o analiză detaliată şi prognoze pentru 13 segmente majore de piaţă din patru regiuni de pe glob: America de Nord (SUA, Canada), EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), Asia Pacific şi America Latină.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu