Skip to main content

Dogan caută cumpărător pentru partea Ringier din Kanal D

 

Trustul Dogan a început să căute un investitor pentru partea deținută de Ringier în postul Kanal D. Intenția Ringier de a vinde cele 25 de procente pe care le are în Kanal D a fost anunțată încă din primăvară într-o declarație dată pentru paginademedia.ro de Christian Unger, CEO al Grupului Ringier AG.

Publicitate

“Pot spune că importanţa strategică a Kanal D este mai mică decât în urmă cu trei ani. [...] Păstrăm activitatea şi parteneriatul în Kanal D, dar, dacă cineva are o ofertă convenabilă, am putea vinde. Dar, să fiu bine înţeles, nu suntem presaţi să facem asta”, spunea Unger la momentul respectiv.

Reprezentanții Kanal D afirmă într-un comunicat că există intenții ale unor investitori pe care le tratează printr-o firmă de consultanță. Dogan mai spune în același document că nu este vorba de o schimbare a acționarului majoritar (Dogan Group).

Din informațiile paginademedia.ro este vorba de vânzarea celor 25% de procente pe care le deține compania elvețiană la postul Kanal D.

"În acest moment, acționarii Kanal D nu au luat nicio decizie privind crearea unui nou parteneriat și cu atât mai puțin privind schimbarea pachetului majoritar de acțiuni și a proprietății", se arată în comunicatul televiziunii.

Declarația vine ca răspuns la un articol publicat de Adevărul în care se spunea că "turcii de la Dogan Media" se gândesc să se retragă din România.

În continuare, comunicatul Kanal D semnat de Haluk Kurcer, Board Member:

"De la lansare sa pe piaţa din România, în februarie 2007, Kanal D s-a dovedit a fi cel mai de success start-up pe piaţa de televiziune, din ultimii 10 ani. Într-o perioadă de timp foarte scurtă, Kanal D a devenit una dintre primele cinci televiziuni generaliste din România iar ascensiunea sa nu se opreşte aici.

Acţionarii Kanal D au furnizat în tot acest timp sprijin financiar şi operaţional consistent pentru dezvoltarea de programe şi consolidarea rezultatelor pe piaţă. Suportul oferit postului de televiziune Kanal D va continua şi pe viitor pentru realizarea obiectivelor strategice ale companiei şi planurilor de dezvoltare fără a prognoza nicio reducere a operaţiunilor. În plus, Compania îşi va menţine acelaşi nivel ridicat al investiţiilor în producţiile locale care reprezintă un procent semnificativ în grila postului.

În mod natural şi fără să ne surprindă, la diferite perioade de timp au loc discuţii între companiile de media, în legătură cu cooperarea pe diferite segmente de piaţă. Kanal D având o experienţă prin asocierea cu compania Ringier, care a devenit co-acţionar al postului de televiziune Kanal D încă din 2007.

Kanal D a fost abordat de mai mulţi investitori în ultimele 12 luni şi tratează aceste intenţii în mod profesionist prin numirea unei companii de consultanţă în investiţii, pentru a intermedia şi a oferi sprijinul în găsirea celor mai profitabile oportunităţi de colaborare. Cu toate acestea, în acest moment, acţionarii Kanal D nu au luat nicio decizie privind crearea unui nou parteneriat şi cu atât mai puţin privind schimbarea pachetului majoritar de acţiuni şi a proprietăţii.

În ciuda influenţelor negative produse de criza economică mondială, care s-a manifestat puternic şi în România, Kanal D îşi va respecta planul de afaceri, iar targetul privind performanţele financiare nu a suferit modificări, beneficiind de întregul sprijin oferit de grupul mamă, Dogan Group. Kanal D este prima investiţie în afara teritoriului Turciei a grupului Dogan".

Citește și:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu