Skip to main content

KK-Maka s-a răspândit prin Facebook, de la cinci oameni. Povestea celui mai de succes viral, cu 700.000 de afișări

 

Cinci oameni au primit linkul pe Facebook, de la realizatorii clipului KK-Maka şi l-au dat mai departe. Aşa a început răspânirea parodiei KK-Maka, realizată de Serviciul Român de Comedie. Dragoș Mușat, regizorul clipului, povestește într-un material pentru paginademedia.ro cum a ajuns filmul la jumătate de milion de afișări numai pe youtube. Adunate și cu celelalte site-uri care au preluat filmul, se ajunge la aproximativ 700.000 de afișări în cinci zile.

Publicitate

Dragoș Mușat:

"După editare, marţi seara, acum şase zile, l-am postat pe internet. Și de aici începe povestea propriu-zisă a viralului: s-au ales cuvintele cheie, i s-a făcut o descriere și a fost trimis pe mail la fix 5 persoane: un art-director de web, un realizator de radio, un entertainer de club, un director de programe și un șomer. O să rîdeți, totul a plecat de la aceste 5 persoane care l-au postat pe Facebook. De pe Facebook, clipul a fost preluat de mai multe site-uri de știri”.

Povestea KK-MAKA, Imnul Crizei, cel mai de succes viral ca număr de afișări, spusă de Dragoș Mușat, regizorul parodiei, pentru paginademedia.ro:

"Totul a început acum 3 săptămâni, cînd Toni Grecu a venit cu ideea: o parodie la "Waka-Waka", imnul campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud. "Am conceput acest proiect, special pentru a fi difuzat pe Internet, în mijlocul vacanței dintre două sezoane TV. Niciodată nu am mai realizat vreun produs dedicat net-ului. De asta am abordat și mesajul din textul parodiei într-o manieră mai acidă față de TV, mai libertină." (Toni Grecu).

Dragoș Mușat, regizorul clipului: "Dupa editare, marti seara, acum sase zile, l-am postat pe internet. Și de aici începe povestea propriu-zisă a viralului: s-au ales cuvintele cheie, i s-a făcut o descriere și a fost trimis pe mail la fix 5 persoane: un art-director de web, un realizator de radio, un entertainer de club, un director de programe și un șomer. O să rîdeți, totul a plecat de la aceste 5 persoane care l-au postat pe Facebook. De pe Facebook, clipul a fost preluat de mai multe site-uri de știri: cancan.ro; kamikazeonline.ro; hotnews.ro. La ora 18, clipul este difuzat prima oară într-o emisiune TV. Prezentatorul anunță că sînt cîteva zeci de mii de vizualizări. Tot seara, clipul intră în poziția 1 la TOP PRO TV pe protv.ro Apoi, clipul este postat si de alte situri de știri sau generaliste: realitatea.net, antena3.ro, antena1.ro, videonews.ro.

Dimineața, Imnul Crizei pleacă și de pe libertatea.ro, care se va dovedi campion în primele 2 zile.

Joi, la ora 14, Youtube făcea o nouă contorizare: erau 80.000 de vizualizări și peste 500 de comentarii. Tot joi, simțind potențialul de viralitate, userii de internet au descărcat filmul de pe Youtube și au început să îl reposteze de pe conturile lor. Joi la prînz erau 16 replici. De ce au făcut oamenii asta? Evident, pentru a-si atrage vizitatori pe conturile lor. În scurt timp, cifra lor a început să conteze. Astfel că, vineri la prînz, adică la 3 zile de cînd a "plecat" pe net, adunind vizualizarile, "Imnul crizei" avea peste 300.000 de vizualizări, record pentru un viral românesc!"

Dispunerea vizualizărilor arată gradul de viralitate al acestui clip: din cele peste 500.000 de accesari de pe Youtube, aprox. 200.000 erau obținute de pe alte conturi decît cel initial, Comedis! În plus, clipul ajunsese la peste 50 de repostări de către userii de pe net - de pe conturile lor -, cel mai accesat cont dintre acestea fiind unul care ajunsese la 65.000 de vizualizări.

Astfel, ”KK-Maka” s-a plasat pe locul 19 la secțiunea Comedy de pe tot internetul!!  A fost pe locurile 22 și 28 la cele mai vizionate clipuri la secțiunea Comedy în Italia și Spania! În topul favoritelor la toate categoriile, KK-Maka a atins locul 98 la general și locul 22 la Comedie.

Interesantă este distribuția pe țări, care corespunde într-adevăr demograficului forței de muncă la români: după România, ca număr de vizualizări, urmează Italia, Spania, USA, Canada, Germania, Marea Britanie.

Toni Grecu: "Nu ne așteptam să aibă o asemenea evoluție explozivă pe internet și să fie accesat de peste jumătate de milion de ori în cinci zile. Mii de comentarii, laude, critici, patimi, discuții, teorii, unii uitînd că totul este o simplă glumă. Mulțumesc tuturor celor care au fost curioși să vadă pe net parodia noastră veselă pe o temă așa de tristă cum este criza."

Alexandru Hîncu, scenarist la SRC: "Sincer, eu mă așteptam să depășească Imnul Turismului pe care l-am realizat anul trecut la Happyfish. Am simțit asta din modul în care a fost creat clipul - a fost un viral, desigur, dar a avut absolut tot ce îi trebuie: o tema fierbinte, criza, fete frumoase, gaguri și aproape toata echipa de la SRC! ".

Dragoș Mușat: "Dacă ați ști cît a costat cel mai de succes viral din internetul românesc, v-ați apuca de internet! Ne vedem la Pro TV din toamna! Succes tuturor internauților și celor care vor să facă ceva pe internet: SE POATE! "

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Este lucrul perfect pentru România și vorbește perfect despre nivelul intelectual pe care-l au românii. Cei care l-au făcut au speculat perfect prostia, lipsa de pregătire și absența umorului de calitate. Să ne trăiască.
  • Este o parodie fratilor, ce vreti sa fie? Capodopera muzicala
    Te uiti, razi si gata :) Hai la muzica clasica cu voi asta cu iq de 900 Rromania
  • @vasile: bravo! ai nervii tari, vasile, eu n-am reusit sa rezist atita! o aberatie mai mare nu exista, e un clip dedicat manelistilor si celor cu un IQ sub 90.

Trimite un comentariu