Skip to main content

29 septembrie: Legea jurnalistului, "test de simţ al umorului" cu "efect devastator"

 

Parlamentarii se întrec în proiecte de lege care afectează presa. După Silviu Prigoană (care ar fi vrut licenţe pentru ziare), a venit rândul lui Ioan Ghişe. Senatorul a propus o Lege a jurnalistului, conform căreia ziariştii trebuie să aibă "carte de jurnalist", să activeze în cabinete jurnalistice, să fie atestaţi o dată la trei ani, examinaţi psihologic anual, proiectul prevăzând şi sancţiuni pentru "delicte de presă", scrie Mediafax. Mircea Toma o considera un test de simt al umorului. Cristian Tudor Popescu spune ca legea "ar avea un efect devastator asupra presei, asupra libertăţii ei, câtă mai este. Ne găsim într-un stat condus de un regim cu din ce în ce mai vădită tentă autoritară şi toate prevederile unei astfel de legi ar putea fi folosite pentru a bloca exprimările neconvenabile ale jurnaliştilor".

Publicitate

Reamintim că Ioan Ghişe a depus ieri la Senat "Legea jurnalistului",
Iată şi alte reacţii:


  • Ioana Avadani, Centrul pentru Jurnalism Independent, pentru HotNews.ro: "Este o initiativa surprinzatoare si nu prea. Surprinzatoare, pentru ca de ani de zile purtam aceasta discutie referitoare la inutilitatea unei legi a presei - sau a jurnalistului - in conditiile in care exista un cadrul legal complex care asigura - in linii mari si, evident, perfectibil - functionarea presei, libertatea de exprimare, protectia muncii jurnalistului si protectia drepturilor persoanelor care fac obiectul materialelor de presa.”
  • Mircea Toma, ActiveWatch-Agentia de Monitorizare a Presei, pe blogul organizatiei: "Consideram ca este un reusit test de simt al umorului pentru parlamentari. Au si ei nevoie de un moment de relaxare. Le uram bafta!"
  • Indira Crasnea, preşedintele Clubului Român de Presă (CRP), pentru Mediafax: Oportunitatea instituirii unor mecanisme de reglementare a presei în afara regulilor de autoreglementare trebuie decisă exclusiv în interiorul profesiei, prin consensul şi în termenii stabiliţi de asociaţiile profesionale ale industriei mass-media, în urma consultării cât mai cuprinzătoare a jurnaliştilor şi managerilor de presă. Clubul este ferm în susţinerea acestei poziţii şi o va reitera ori de câte ori este necesar”.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, ieri, să amendeze postul Realitatea TV cu 15.000 de lei pentru o emisiune în care a fost invitat Corneliu Vadim Tudor, care a adus o serie de acuzaţii unor persoane, fără a prezenta dovezi care să-i susţină afirmaţiile, scrie Mediafax. C.V. Tudor a spus, printre altele, în emisiune că: "Partidul de guvernământ, PD-L-ul acţionează ca un grup de crimă organizată, e o bandă, fură oriunde îl trimiteţi, fură!", "Zilele lui Băsescu acolo sunt numărate, el zice că îşi va termina mandatul, dar nu se poate duce nici până la baie pe picioarele lui" şi "doamna ministru al Dezvoltării şi Turismului foloseşte unul din cele 28 de elicoptere ale MAI, pentru folosul personal şi transportă şi nişte vrăjitoare dintr-un judeţ în altul...".
CNA a amendat Realitatea TV cu 15.000 de lei pentru o emisiune cu Vadim

Din 4 octombrie, Iuliana Marciuc va prezenta o nouă emisiune pe TVR 2, "Confesiuni", care va concura celebrele "Happy Hour" şi "Acces Direct", scrie Evenimentul Zilei. Personalităţi din muzică, teatru, film, balet sau sport vor fi, din 4 octombrie, oaspeţii Iulianei Marciuc, gazda emisiunii "Confesiuni", nou-intrată în grila TVR 2. Programul va fi transmis în direct de luni până joi de la ora 17.30, pe acelaşi tronson orar cu "Acces Direct" şi "Happy Hour". În emisiune se vor urmări şi secvenţe memorabile cu invitaţii, aflate în Arhiva TVR.
Confesiuni cu Iuliana Marciuc

Publicis România a câştigat în august pitch-ul de creaţie Renault, după ce s-a luptat cu agenţiile surori din reţeaua Publicis, din Franţa, Turcia şi Rusia, scrie DailyBusiness.ro. Licitaţia câştigată de Publicis România a avut ca obiectiv dezvoltarea unui nou concept creativ pentru comunicarea modelului Renault Fluence, lansat de Renault la finalul lui 2009. Spotul semnat de agenţia românească, condusă de Teddy Dumitrescu, va fi exportat în mai multe ţări din Europa, America de Sud şi Asia. Echipa câştigatoare este formată din: Răzvan Capanescu - creative director, Dragoş Cazan - strategic planner, Cătălin Albu - group account director şi Kati Szasz - account manager.
Publicis România, mai bună decât Publicis Franţa: Agenţia a câştigat creaţia Renault Fluence în Europa, America de Sud şi Asia

După ce piaţa de publicitate outdoor a înregistrat scăderi semnificative, companiile de profil au lansat studiul „POC”, pentru a veni cu un argument în plus în faţa advertiserilor că mediul aduce rezultate, scrie Financiarul. Cristian Mucichescu, Managing Director OMD România, a precizat că acest studiu reprezintă un pas înainte, dar nu rezolvă problema măsurării. Jucătorii spun că piaţa este ameninţată şi de noul proiect de regulament-cadru iniţiat de ministerul condus de Elena Udrea privind amplasarea mijloacelor de publicitate. Anul acesta ne aşteptăm ca piaţa de publicitate outdoor să ajungă la 35 de milioane de euro, în scădere faţă de anul precedent, însă observăm o mai mare stabilitate faţă de anul trecut, declară Raluca Grigorescu, director general News Outdoor România. De asemenea, şi oficialii Epamedia (Beta Cons şi Euromedia) estimează că în 2010 valoarea pieţei se va situa în jurul a 35 de milioane de euro, în scădere cu 17% faţă de 2009.
Publicitatea stradala scade cu 17% şi ajunge la 35 de milioane de euro în 2010

Jurnalul informativ "Ştirile Pro TV" şi emisiunea "Neatza", de pe Antena 1, împart 600.000 de telespectatori. Matinalul de pe Antena 1 e un "clasic", dar campion este cel al postului din Pache Protopopescu cu 3,8 puncte de rating (433.000 de telespectatori). În timp ce "Neaţa" are un rating mediu de 1,3% (154.000 de telespectatori).
Războiul matinalelor se dă între Antena 1 şi Pro TV

Antena1 îşi lansează noua platformă de brand, dezvoltată împreună cu BrandTailors şi compania britanică Red Bee Media, notează Wall-Street.ro şi DailyBusiness.ro. Rebrandingul a fost realizat în contextul în care în cursul anului 2009 Antena1 şi-a regândit strategia de produs, lansând emisiuni noi şi reconfigurându-le pe cele consacrate.

Iulian Fota, consilier prezidenţial pe probleme de securitate naţională, a declarat, ieri, cu privire la includerea presei în Strategia de Apărare, că au existat "suficiente elemente" pentru a exprima teama că, "undeva în viitor", e posibil să fie folosită puterea presei în interes "antinaţional", scrie Mediafax."Eu nu cred că ce face presa şi ce se întâmplă cu presa e numai treaba presei, atâta timp cât în orice societate democratică presa are un rol important, are putere şi puterea atrage după sine şi responsabilitate. De ce pe partea guvernamentală, unde iarăşi exsită o putere, trebuie să existe o responsabilitate, şi pe partea cealaltă acest lucru nu ar mai fi valabil? Noi am crezut că există suficiente elemente să exprimăm o teamă, teama că undeva în viitor este posibil ca cineva să fie tentat, folosind această putere pe care mass media o are, să o folosească în interes privat şi chiar în interes antinaţional", a mai spus consilierul prezidenţial.
Fota: Există temeri cu privire la folosirea presei în interes antinaţional

Să oferi un cadou este metoda cea mai eficientă de a transmite un mesaj simplu şi direct şi în acelaşi timp poate maximiza valoarea brandului sau poate creşte cifra de afaceri a companiei, este de părere Hans Poulis, preşedinte şi CEO al European Promoţional Product Association (EPPA). În plus, acesta sfătuieşte producătorii autohtoni să înceapă să exporte cât mai multe produse, dat fiind că preţurile din China s-au majorat deja cu 25% , relatează Financiarul. Hans Poulis, preşedinte şi CEO al Asociaţiei Europene a Producătorilor de materiale promoţionale, spune că piaţa va creşte anul viitor cu 40%-50%, de la 15 miliarde de euro.
„Firmele româneşti au oportunitatea să exporte, China devine necompetitiva”

Time Warner, compania americană de media care deţine 31% din proprietarul Pro TV, grupul CME, intenţionează să se dezvolte în pieţe precum Europa de Est şi America Latină, în detrimentul achiziţiilor din vestul Europei, potrivit preşedintelui companiei, Jeff Bewkes, notează Wall-Street.ro şi HotNews.ro, care citează Financial Times. Bancherii şi analiştii au sugerat că Time Warner ar fi implicat în businessul UKTV" un joint venture între BBC Worldwide şi Virgin Media. "Nu urmărim activ UKTV”, a spus Bewkes, potrivit Financial Times.

Foto: Andreea Balaurea, Mediafax Foto

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Stefan Stefan
    Elena Udrea nu ar trebui sa fie atat de afectata de cele spuse in acest articol chiar daca de multe ori este pusa intr-o postura ingrata.
  • Simona Simona
    Toate tenativele acestea de normare ar trebui sa dea de gindit oamenilor din media- cu responsabilitati..si responsabili- in vederea unei redefiniri si auto-normari a profesiei.
    S-a ajuns mult prea jos.
    oamenii acestia, majoritatea complet lipsiti de pregatire specifica( multi si fara minime rigori ortografice)..au confiscat 'libertatea de exprimare" si se folosesc in mod fraudulos de statutul de "jurnalist".
    daca este o profesiune liberala, atunci e musai sa existe niste acreditari ale forurilor profesionale , o forma de supraveghere, un organism intern de mediere a conflictelor, un mecanism de "auto-cenzura ".
    Libertatea presei si libertatea de expresie nu indreptateste pe nimeni sa ocupe spatiul public cu timpenii, minciuni, manipulari, grosolanii si pornografie.
    Si nu ma refer la politica!!! Tocmai pentru a preveni orice ingerinta politica..."jurnalistii" de balta ar trebui sa-si reformuleze SINGURI standardele de practica.

    Sincer consider ca presa nu este "o vulnerabilitate" ci, in cazul nostru, de-a dreptul o forma de coruptie!
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    Am rezolvat. Mulţumesc pentru sesizare!
  • Tweeknax Tweeknax
    se repeta de 2 ori stirea despre studiul 'POC'

Trimite un comentariu

sus