Skip to main content

Cât costă o reclamă? Cea mai scumpă pagină de publicitate o are Gazeta Sporturilor

 

La ce preţuri se vinde o reclamă în presa scrisă? O pagină de publicitate în ziarul de sport Gazeta Sporturilor costă, la rate card 8.700 de euro, plasând ziarul în topul preţurilor. Cea mai ieftină pagină de publicitate într-un cotidian central poate fi cumpărată în Gândul: 4.750 de euro la Rate Card. Preţurile au fost publicate, într-un util exerciţiu de transparenţă, pe site-ului Biroului Român de Audit al Tirajelor - BRAT.

Publicitate

De menţionat că de la aceste preţuri începe negocierea şi că se acordă reduceri în funcţie de o serie de criterii: discount de agenţie, discount de volum s.a. Într-o perioadă normală discounturile sar de 50%. În plină criză, preţul la care se cumpără publicitatea este însă cu mult sub Rate Card. Cifrele, în continuare:

Tarifele de publicitate, la Rate Card, ale ziarelor cu apariţie cotidiană (în EURO)

  O pagina   Jumatate de pagina   Un sfert de pagina  
Gazeta Sporturilor 8.700 5.700 3.400
Romania Libera 7.800 4.300 3.000
Jurnalul National 7.700 4.650 2.800
Ziarul Financiar 6.500 4.350 2.750
Adevarul 6.100 4.200 2.300
Evenimentul Zilei 6.100 3.850 2.200
PRO Sport 6.000 4.000 2.300
Financiarul 5.800 3.200 1.600
Click 5.750 4.000 2.300
Cancan 4.950 3.450 2.150
Libertatea 4.900 3.400 2.100
Gandul 4.750 2.750 1.600

Sursa: BRAT

Ziarele domină în topul prețurilor

Cu o apariție zilnică și cu un număr mare de cititori, ziarele au cele mai mari tarife de publicitate. După Gazeta sporturilor, cele mai mari prețuri le au România liberă și Jurnalul Național. În topul publicațiilor (indiferent de periodicitate) mai intră Fanatik, Cosmopolitan, Săptămâna financiară, Ziarul Financiar și Academia Cațavencu.

Cele mai mari tarife de publicitate din print (în EURO)

  O pagina   Jumatate de pagina   Un sfert de pagina  
Gazeta Sporturilor 8.700 5.700 3.400
Romania Libera 7.800 4.300 3.000
Jurnalul National 7.700 4.650 2.800
Fanatik 7.000 4.000 2.500
Jurnalul de Duminica 7.000
Cosmopolitan 6.700 4.500 2.900
Saptamana Financiara 6.700 4.100 2.800
Ziarul Financiar 6.500 4.350 2.750
Academia Catavencu 6.450 4.350 2.550

Sursa: BRAT

Pe site-ul BRAT, tarifele publicaţiilor pot fi vizualitate si comparate, în funcţie de criteriile alese de utilizator, pentru 3 dintre formatele uzuale: o pagină, o jumătate sau un sfert de pagină, atât pentru varianta color sau alb-negru, în monedă naţională sau Euro. Pentru informaţii suplimentare referitoare la oferta de publicitate a editorilor, utilizatorii vor putea descărcă oferta de spaţiu publicitar proprie fiecărei publicaţii.

Cosmopolitan, cel mai mare tarif dintre revistele glossy: 6.700 de euro

Dintre publicațiile life style tipărite pe hârtie lucioasă (așa numitele glossy), cel mai mare preț la Rate Card îl are lunarul pentru femei Cosmopolitan: 6.700 de euro.

Tarifele de publicitate, la Rate Card, ale revistelor life style glossy (în lei)

    O pagina   Jumatate de pagina   Un sfert de pagina  
1 Cosmopolitan 6.700 4.500 2.900
2 InStyle 6.200 4.400
3 FHM 5.500 3.800 2.300
4 Playboy 5.500 3.500 2.300
5 Marie Claire 5.300 3.600
6 Femeia 5.200 3.500 2.200
7 Tabu 4.950 2.700 1.500
8 Avantaje 4.600 2.600 1.600
9 Ce se intampla doctore? 4.500 2.600 1.400
10 Tango 4.500 2.300 1.200
11 The One 4.500 2.600 1.400
12 ELLE 4.400 2.500 1.500
13 Men`s Health 4.400 2.900 1.800
14 Unica 4.200 2.700 1.700
15 Story 4.200 2.800 1.800
16 Beau Monde 4.100 2.800 1.800
17 OK 3.970 3.300 1.450
18 Psychologies 3.800 2.100 1.250
19 Viva 3.700 2.100 1.200
20 Bolero 3.270 2.100 1.300

Sursa: BRAT

Începând de sâmbătă, BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi publicitate tarifele de publicitate ale publicaţiilor editate de membrii asociaţiei. Aceste tarife pot fi afişate în lei sau în euro, nu au TVA şi reprezintă sumele de la care agenţiile încep negocierile (rate card). Menţionăm că la aceste preţuri se acordă reduceri în funcţie de o serie de criterii precum: discount de agenţie, discount de volum s.a. Preţul publicităţii se stabileşte în funcţie de tirajul şi vânzările unei publicaţii, de numărul de cititori, de profilul acestora, dar şi de calitatea și formatul tiparului (ziar sau glossy - hârtie lucioasă).

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Mi se pare stupid sa platesti atat de mult pentru o reclama, care probabil nu iti va aduce rezultatele dorite, precum o poate face Google sau Facebook ads. Cu banii acestia iti promovezi afacerea un an intreg pe toate motoarele de cautare sivei avea rezultate garantate pentru afacerea ta.
  • Acele preturi se refera la cat cer public respectivele publicatii, nu la suma pentru care semneaza in realitate. De pilda, o pagina in Curentul costa mai mult decat una in Evenimentul zilei, ceea ce e bizar si face relative toate datele. Iar exemplul nu e singurul.

Trimite un comentariu