Skip to main content

Circ pescăresc: Aventuri la pescuit a aruncat “nada” în buza Târgului Super Pescar

 

Vremuri grele pentru pescari. Două reviste cu origini comune încearcă din răsputeri să îî momească. Pe cine să aleagă?

Publicitate

Războiul Aventuri la pescuitSuper Pescar s-a acutizat zilele trecute. Chiar aproape de intrarea la Târgul Super Pescar, Aventuri la pescuit îşi promova propriul eveniment cu un afiş (mash) cât un bloc: "Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe abia la 22 septembrie."

Pe piaţă sunt doar două reviste pentru pescari. Doi jucători, dar totuşi prea mulţi pentru o “baltă” atât de mică. O “media telenovelas” cu relatii, despărţiri şi răzbunări, dar… cu miros de peşte:

Romaero, 9 septembrie. Revista SuperPescar deschide un târg de toamnă. Momeli, undiţe, plase, pescari înrăiţi. La câteva sute de metri de intrarea în expoziţie, pe un bloc întreg, revista concurentă îşi promovează propriul târg: “Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe ABIA la 23 septembrie. Expo Aventuri la Pescuit

Pe lângă banner, două maşini cu portavoci ataşate circulau pe Bulevardul Ficusului şi promovau evenimentul concurent. “Mi se pare un gest de disperare din partea lor”, spune Cristi Vezure, editorul SuperPescar. “E parte a unei campanii, nu îndemnăm oamenii să nu intre la târgul lor”, dă replica Sorin Vulpe.

Vezure nu e străin de Aventuri la pescuit. El a înfiinţat-o. Piaţa e prea mică pentru doi, spune el. Dar înainte de cifre şi de comentarii, istoria tumultoasă a celor două titluri şi a celor doi protagonişti: Cristi Vezure şi Sorin Vulpe.

Aventuri la pescuit a foast lansată de Cristi Vezure. Ulterior, a fost cumpărată de Caţavencu. Grupul era condus atunci de Sorin Vulpe şi nu ajunsese încă în grădina lui Sorin Ovidiu Vîntu. Lucrurile au mers bine şi după vânzarea către SOV. Pentru completarea veniturilor din revistă, se organiza Târgul Aventuri la Pescuit. Fiecare ediţie genera zeci de mii de euro profit. Până în vara lui 2009.

În iulie 2009, Cristi Vezure este schimbat din poziţia de publisher cu Sorin Vulpe. Nu avea “experienţă financiară”. În decembrie, revistele din grupul Caţavencu sunt vândute către manageri. Aventuri la pescuit e luată de Sorin Vulpe. Cristi Vezure pleacă cu toată echipa şi îşi face propriul titlu, Super Pescar. Este susţinut financiar de sora sa, Liliana Panait şi de Laurenţiu Ionete.

Vezure: Un gest de disperare. Vulpe: A fost un mesaj mai tăios (...) Nu e o campanie reactivă

Cum a apărut afişul taman la o aruncătură de băţ de Romaero, iar maşinile cu portavoci circulau chiar prin faţa târgului? Sorin Vulpe, proprietarul Aventuri la Pescuit, spune că este parte a unei campanii de promovare a Târgului:

"Avem aceeaşi campanie şi în alte zone din Bucureşti, nu este o campanie reactivă. Poziţia lui este foarte bună, este într-o zonă circulată. Face parte dintr-o campanie de promovare care include și TV (Pro TV) și Outdoor. Iar maşina a circulat şi în alte zone din Bucureşti, nu numai acolo."

Mesajul nu bate la Târgul Super Pescar? "Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe ABIA la 23 septembrie. Expo Aventuri la Pescuit"

Sorin Vulpe:

"Nu le-am spus pescarilor să nu meargă la târgul lor, ci să nu își risipească banii. Intr-adevar, este un mesaj mai taios. Dar este normal, cand ce fac ei este sa copieze. "

Cristi Vezure vede "disperare" în gestul celor de la Aventuri la pescuit:

Cristi Vezure:

"Așa înțeleg ei concurența, într-o piață liberă.  Nici în alte domenii nu am văzut așa ceva. Din punctul meu de vedere este un gest de disperare. Eu îmi văd de treaba mea şi las cumpărătorii să decidă. O fac prin mijloace civilizate."

"În mod normal - m-am consultat şi cu avocaţii - i-aş putea acuza pentru ceea ce, juridic, se numeşte diminuarea beneficiului. Ei au îndemnat oamenii să nu cumpere de la mine. Vino cu o ofertă mai bună, dar nu cu astfel de mesaje. Totusi, nu ii voi actiona in judecata."

De cealaltă parte, Vulpe spune că are toate argumentele pentru afirmaţiile din mesaj: "Târgul nostru chiar e cel mai mare, şi după numărul de bilete vândute, şi după suprafaţa de închiriat şi numărul expozanţilor."

O baltă prea mică pentru doi “pescari”

De ce această gâlceavă între o piaţă cu doar doi jucători? Este singurul răspuns agreat de ambele părţi: nu este loc de doi. Miza este clară: supravieţuirea.

Cristi Vezure estimează publicitatea pentru produse "pescăreşti" la aproximativ 150.000 de euro. "Ambele reviste merg în pierdere, mai mare sau mai mică. În condiţiile de costuri pentru o revistă glossy, banii nu ajung pentru două titluri", spune el.

Estimările lui Sorin Vulpe sunt şi mai optimiste: până în 100.000 de euro publicitatea pe această nişă. Alte venituri vin din târgurile de specialitate organizate de cele două reviste, precum cel în cauză.

În aceste condiţii, ambele titlturi înregistrează pierderi. La Super Pescar, anul acesta pierderea se ridică la aproximativ 20-30.000 de euro, spune Laurenţiu Ionete, unul dintre acţionari. La Aventuri la pescuit (incluzând revista, site-ul şi târgul), Sorin Vulpe estimează un minus de 200.000 de euro pe 2010.

Care va fi efectul razboiului pescaresc?

"Din mesajele de pe forumul Super Pescar si din reactiile expozantilor, reiese ca si-au facut mai mult rau decat bine", spune Vezure. "Eu aș prefera să meargă la ambele târguri, să vadă diferența", declara Vulpe.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Am citit majoritatea remarcilor si cred ca scapam din vedere ce este mai important: in loc de o revista buna avem doua reviste bune (chiar sunt bune). Amandoua sunt facute dupa standarde europene si practic nu sti pe care sa le cumperi. La "Aventuri la pescuit" sunt abonat Dar iau, cand pot si "Superpescar". Este un castig pentru pescarii in slujba carora se afla cele doua publicatii. Nu cred ca se fura cititori (mai cunosc inca doi prieteni pescari care le cumpara pe amandoua; unul este chiar abonat la amandoua). Nu va mai certati, luati partea buna a lucrurilor: avem doua reviste bune. Cu targurile este si mai simplu: in loc de doua pe an avem patru pe an. Amandoua publicatiile au raportat cresteri ale numarului de vizitatori si chiar cred treaba asta. Noi am vrut sa ne cuplam mai multi pescari pe o masina si sa mergem special la targuri(suntem din Ardeal) chiar daca nu cumparam nimic . Este de doua ori castig. Daca ar fi fost trei, ar fi avut tot atati vizitatori, sau mai multi. NU VA MAI CERTATI, asta este specialitatea parlamentului si a "fiintei extraordinare". Voi ati facut un lucru extraordinar pentru noi, pescarii. Nu dati cu bata in balta, mergeti fiecare pe drumul vostru si incercati sa fiti mai buni decat ceilalti. In acest fel vom avea mereu doua publicatii bune. Daca nu, veti ajunge sa va desfiintati reciproc si ar fi o pierdere enorma pentru toti pescarii din tara. NU VA DATI SEAMA CA VA CHELTUITI BANII SI ENERGIILE LUPTANDU-VA INTRE VOI IN LOC SA VA PROMOVATI ONEST AFACEREA?
  • tre sa fii naiv sa-ti imaginezi ca, in momentul cand 2 reviste de pescuit glossy se bat pe viata si pe moarte, mai e loc de inca un concurent. care cu cine o sa lucreze? cu dorel? sau o sa apara iara o revista cu traduceri de afara, care evident nu va rezista mai mult de 6 luni. pot sa apara si 10 reviste de pescuit. problema e cine le face? dupa ce intreaga redactie Aventuri la pescuit a plecat la Superpescar, Vulpe a intampinat dificultati serioase in a continua cu o echipa de conjunctura, adunata in graba. iar rezultatele nu sunt cele mai bune si e normal sa fie asa, pentru ca cei care se recalifica la locul de munca ca redactori de pescuit o fac pe banii investitorului.
    superioritatea afisata de manutza este de tot rasul.
  • Este 23, am gresit eu. Am corectat. Multumesc pentru observatie.

    Pe de alta parte, pentru toti comentatorii: Va rog sa folositi un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii si atacuri la persoana. Altfel, comentariile vor fi sterse.

    Multumesc.
  • Domnule Vezure, bai Cristiane tata, hai ca nu ai facut tu chiar toate tirgurile. Sigur, Foxy nu a facut nici unul. De fapt cum bine zicea ElCucui el in general nu face nimic dar se descurca. Oricum daca nu curge, pica.
  • Intreb din nou poate nu vad bine: pe afis nu scrie 23 septembrie? Sau e unul si pe 22 asa cum reiese din articol?
  • 7 Sfaturi pentru investitorii care dau bani unor șmecheri pentru a edita/manageria reviste glossy:

    1. Investitorii să aibă grijă să fie trecuți în acte de la început, căci altfel, la o eventuală vânzare a publicației către terți vor încasa doar o fracție (frecție) din cât li s-ar cuveni. Atenție, șmecherii vor invoca fel și fel de motive pentru a ține finanțatorul în afara acționariatului!
    2. Dacă sunt în acte, să aibă grijă să nu fie scoși pe blat fără să fie anunțați chiar și până la trei luni jumate;
    3. Să verifice cu ce se ocupă fiecare angajat în parte și să testeze nivelul de pregătire al celor din posturile-cheie. Asta deoarece șmecherii obișnuiesc să-și angajeze amantele în diferite funcții pompoase precum asistent-manager, marketing manager etc pe salarii exagerate, menite să le reducă cheltuielile extraconjugale din buzunarul propriu;
    4. Să fie atenti la costurile de deplasare în străinătate ale managerilor șmecheri, mai ales dacă aceștia sunt de altă cetățenie decât cea română, pentru a evita unele cheltuieli în interes personal mascate de "cursuri de specializare si training". Taman în țara de adopție!;
    5. Atenție! Cel mai mic salariu încasat de șmecherul care este și acționar este risipă. Un salariu de 1000 de euro este deja furt. Pe când un salariu de 5.000 euro, sau mai mult, se cheamă DEVALIZARE!
    6. Investitorul trebuie să verifice periodic – dacă nu zilnic! – evidențele companiei cu ajutorul unui contabil hârșit care să nu pună botu' la niște tabele în Excell pline de termeni frumoși, englezești, din care poate să reiasă orice vrea șmecherul. Mai ales pierdere în caz de câștig!
    7. Dacă investitorul ajunge la conflict cu unul din șmecheri să facă bine să tranșeze direct cu șmecherul vinovat, fără să accepte o mediere cu celălalt șmecher. Cei doi șmecheri se vor juca la nesfârșit cu investitorul de-a "polițistul bun, polițistul rău".

    NOTĂ: Sfaturile de mai sus nu au nici o legatură cu investitorul pe banii căruia s-a relansat Aventuri la pescuit, nici cu managerul partener Vulpe Sorin în această afacere. Sunt lucruri pe care le-am trăit, le-am văzut și le-am simțit pe pielea mea. Am folosit site-ul specializat al domnului Obae pentru a avea o mai bună vizibilitate în piața media. Campania mea voluntară, recunosc, un pic mai tăioasă, va fi difuzată și pe alte site-uri precum kamikazeonline, blogary etc și are ca scop conștientizarea investitorilor în media românească în vederea îmbunătățirii climatului de afaceri specific.
  • Micutii guru, vulpe si vezure, vor da piept cu noua revista de pescuit ce se va lansa in curand pe piata de pescuit. Unul va claca, iar celalalt va inregistra pierderi de 400.000 de euro. Urmariti tarabele de presa!!!
  • Dle. Obae,
    Exista unele aspecte nestiute ale acestui " circ pescaresc " cum bine l-ati denumit. Cu permisiunea dvs., voi enumera pe scurt o parte dintre ele :
    - La inceputul lunii martie anul curent - odata cu relansarea pe piata a revistei AVP (dupa o pauza de trei luni) Dl. Doru Buscu propunea unuia dintre colegii mei o concurenta - fairplay - lipsita, citez, " de balcanisme ". Am luat-o de buna. Ca urmare, la prima editie a targului Super Pescar (care a inceput la trei zile dupa targul AVP) nu am folosit niciun instrument de “marketing” impotriva concurentei, desi, data fiind perioada scurta dintre cele doua evenimente, campaniile de promovare s-au intersectat in permanenta. Am onorat intelegerea de fairplay sperand ca va exista in permanenta o reciprocitate……………….. Se pare ca m-am inselat !
    - Revista AVP precum si targul cu acelasi nume –– va rog sa imi dati voie sa fiu lipsit de modestie, cu scuzele de rigoare –– eu, Cristian Vezure, le-am inventat si mi se pare o infatuare dusa la paroxism precum si o crasa lipsa de respect sa spui, citez, “ce fac ei este sa copieze “
    - “Târgul nostru chiar e cel mai mare, şi după numărul de bilete vândute, şi după suprafaţa de închiriat şi numărul expozanţilor.” Citat Dl. Sorin Vulpe
    - Îi reamintesc Dlui. Sorin Vulpe ca din cele cinci editii de targ AVP de pana acum, la patru dintre ele eu am condus toata organizarea. Nu-mi aduc aminte sa fi vandut mai mult de 8.500 de bilete per eveniment - dovada clara o reprezinta cotoarele de bilete inregistrate la Fisc dupa fiecare targ. Pe site-ul expo-aventuri sunt prezentate cu mare fast urmatoarele date: 11.000 - anul 2007 ; 15.000 –anul 2008 ; 16.000 – anul 2009 primavara ; 12.000 anul 2009 toamna - ; 15.000 – anul 2010 primavara. Acesta din urma apare ca record absolut de vizitatori (!!), dar in amalgamul de cifre in care s-au incurcat, uita ca au trecut cu 1.000 de oameni mai mult cu un an inainte…….
    Cat despre numarul de expozanti si suprafete inchiriate, imi permit sa-i aduc aminte Dlui. Vulpe ca la prima editie a targului AVP - din 2007, sala Polivalenta – suprafata inchiriata si expozantii au fost la jumatate fata de prima editie a targului Super Pescar din martie a.c
    În finalul acestei scurte interventii tin sa parafrazez un prieten comun al meu si al dlui. Vulpe care in multe ocazii de tensiune interna in trustul Realitatea – Catavencu imi spunea : “Lasa bai Vezure ca te stiu eu pe tine, esti cu Vulpe pana la moarte”………..se pare ca s-a inselat !
  • Nu-l cunosc pe vezure dar pe ionete il stiu destul de bine. e oltean si nu va intoarce inca o data obrazul pt alta manevra de marketing taios a lui vulpe...Chit c-au fost prieteni pe vremuri ...
  • Vă explic eu ce s-a întâmplat. Managerul lu' Pește (unde "Pește" e porecla lui Bușcu) a avut de curând o revelație. Anume... Nu este de ajuns să umpli cu texte și poze o revistă, apoi să o dai la tipar pe hârtie lucioasă pentru ca, automat, concurentul să-ți moară. El, dacă nu s-a mai lovit până acum de treburile redacționale și cu munca, în general, nu avea de unde să știe. Așa că primul lui gând a zburdat la un linșaj mediatic. Vezure să zică mersi că nu i-a venit ideea cu ucrainienii.
  • si oricum daca rasfoim Aventuri la pescuit vedem ca s-a tabloidizat ca Libertatea iar reclama ascunsa si la vedere reprezinta mai mult de 80% din editorial. O sa ajunga ca un catalog de la Bricostore si nu ar fi de mirare sa bage si tzatze la greu, avand in vedere targetul masculin. tendinta este pana la urma fireasca daca ne gandim ca investitor este chiar un importator/retailer care imparte piata cu ceilalti importatori/retaileri care ii platesc pagini de publicitate. asa ceva pare de domeniul fanteziei, dar iata ca se poate. si inca e romania land of choice, ca e competitie. sa vedem ce bot or sa ia clientii daca vulpe va omora concurenta si romania va deveni pentru ei land of no choice

Trimite un comentariu