Skip to main content

Circ pescăresc: Aventuri la pescuit a aruncat “nada” în buza Târgului Super Pescar

 

Vremuri grele pentru pescari. Două reviste cu origini comune încearcă din răsputeri să îî momească. Pe cine să aleagă?

Publicitate

Războiul Aventuri la pescuitSuper Pescar s-a acutizat zilele trecute. Chiar aproape de intrarea la Târgul Super Pescar, Aventuri la pescuit îşi promova propriul eveniment cu un afiş (mash) cât un bloc: "Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe abia la 22 septembrie."

Pe piaţă sunt doar două reviste pentru pescari. Doi jucători, dar totuşi prea mulţi pentru o “baltă” atât de mică. O “media telenovelas” cu relatii, despărţiri şi răzbunări, dar… cu miros de peşte:

Romaero, 9 septembrie. Revista SuperPescar deschide un târg de toamnă. Momeli, undiţe, plase, pescari înrăiţi. La câteva sute de metri de intrarea în expoziţie, pe un bloc întreg, revista concurentă îşi promovează propriul târg: “Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe ABIA la 23 septembrie. Expo Aventuri la Pescuit

Pe lângă banner, două maşini cu portavoci ataşate circulau pe Bulevardul Ficusului şi promovau evenimentul concurent. “Mi se pare un gest de disperare din partea lor”, spune Cristi Vezure, editorul SuperPescar. “E parte a unei campanii, nu îndemnăm oamenii să nu intre la târgul lor”, dă replica Sorin Vulpe.

Vezure nu e străin de Aventuri la pescuit. El a înfiinţat-o. Piaţa e prea mică pentru doi, spune el. Dar înainte de cifre şi de comentarii, istoria tumultoasă a celor două titluri şi a celor doi protagonişti: Cristi Vezure şi Sorin Vulpe.

Aventuri la pescuit a foast lansată de Cristi Vezure. Ulterior, a fost cumpărată de Caţavencu. Grupul era condus atunci de Sorin Vulpe şi nu ajunsese încă în grădina lui Sorin Ovidiu Vîntu. Lucrurile au mers bine şi după vânzarea către SOV. Pentru completarea veniturilor din revistă, se organiza Târgul Aventuri la Pescuit. Fiecare ediţie genera zeci de mii de euro profit. Până în vara lui 2009.

În iulie 2009, Cristi Vezure este schimbat din poziţia de publisher cu Sorin Vulpe. Nu avea “experienţă financiară”. În decembrie, revistele din grupul Caţavencu sunt vândute către manageri. Aventuri la pescuit e luată de Sorin Vulpe. Cristi Vezure pleacă cu toată echipa şi îşi face propriul titlu, Super Pescar. Este susţinut financiar de sora sa, Liliana Panait şi de Laurenţiu Ionete.

Vezure: Un gest de disperare. Vulpe: A fost un mesaj mai tăios (...) Nu e o campanie reactivă

Cum a apărut afişul taman la o aruncătură de băţ de Romaero, iar maşinile cu portavoci circulau chiar prin faţa târgului? Sorin Vulpe, proprietarul Aventuri la Pescuit, spune că este parte a unei campanii de promovare a Târgului:

"Avem aceeaşi campanie şi în alte zone din Bucureşti, nu este o campanie reactivă. Poziţia lui este foarte bună, este într-o zonă circulată. Face parte dintr-o campanie de promovare care include şi TV (Pro TV) şi Outdoor. Iar maşina a circulat şi în alte zone din Bucureşti, nu numai acolo."

Mesajul nu bate la Târgul Super Pescar? "Pescari, nu vă risipiţi banii. Cel mai mare târg de pescuit începe ABIA la 23 septembrie. Expo Aventuri la Pescuit"

Sorin Vulpe:

"Nu le-am spus pescarilor să nu meargă la târgul lor, ci să nu îşi risipească banii. Intr-adevar, este un mesaj mai taios. Dar este normal, cand ce fac ei este sa copieze. "

Cristi Vezure vede "disperare" în gestul celor de la Aventuri la pescuit:

Cristi Vezure:

"Aşa înţeleg ei concurenţa, într-o piaţă liberă.  Nici în alte domenii nu am văzut aşa ceva. Din punctul meu de vedere este un gest de disperare. Eu îmi văd de treaba mea şi las cumpărătorii să decidă. O fac prin mijloace civilizate."

"În mod normal - m-am consultat şi cu avocaţii - i-aş putea acuza pentru ceea ce, juridic, se numeşte diminuarea beneficiului. Ei au îndemnat oamenii să nu cumpere de la mine. Vino cu o ofertă mai bună, dar nu cu astfel de mesaje. Totusi, nu ii voi actiona in judecata."

De cealaltă parte, Vulpe spune că are toate argumentele pentru afirmaţiile din mesaj: "Târgul nostru chiar e cel mai mare, şi după numărul de bilete vândute, şi după suprafaţa de închiriat şi numărul expozanţilor."

O baltă prea mică pentru doi “pescari”

De ce această gâlceavă între o piaţă cu doar doi jucători? Este singurul răspuns agreat de ambele părţi: nu este loc de doi. Miza este clară: supravieţuirea.

Cristi Vezure estimează publicitatea pentru produse "pescăreşti" la aproximativ 150.000 de euro. "Ambele reviste merg în pierdere, mai mare sau mai mică. În condiţiile de costuri pentru o revistă glossy, banii nu ajung pentru două titluri", spune el.

Estimările lui Sorin Vulpe sunt şi mai optimiste: până în 100.000 de euro publicitatea pe această nişă. Alte venituri vin din târgurile de specialitate organizate de cele două reviste, precum cel în cauză.

În aceste condiţii, ambele titlturi înregistrează pierderi. La Super Pescar, anul acesta pierderea se ridică la aproximativ 20-30.000 de euro, spune Laurenţiu Ionete, unul dintre acţionari. La Aventuri la pescuit (incluzând revista, site-ul şi târgul), Sorin Vulpe estimează un minus de 200.000 de euro pe 2010.

Care va fi efectul razboiului pescaresc?

"Din mesajele de pe forumul Super Pescar si din reactiile expozantilor, reiese ca si-au facut mai mult rau decat bine", spune Vezure. "Eu aş prefera să meargă la ambele târguri, să vadă diferenţa", declara Vulpe.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • matrafox matrafox
    asta ne intereseaza mai putin pe noi. ce e important e ca fraieresc si cateva mii de cititori de buna credinta care pana isi vor da seama de teapa vor mai cumpara revista cat sa le ia mintile si la alti fraieri investitori. himera e ca daca omoara competitia raman singuri pe piata, tripleaza pretul la reclama si la targ si asa isi scot parleala pe carca clientilor de publicitate care nu mai au alta varianta decat sa scoata banul cum vrea patronu. si la chiosc or sa aiba o surpriza cititorii cand or sa constate ca ramasa singura la inaintare revista lor draga a ajuns sa coste dublu. ca altfel nu vad cum si-a planificat managerul sa incununeze cu succes strategia asta de piata cu pierdere asumata de 200.000 in 9 luni pe o piata pe care o estimeaza la 100.000 anual.
  • pescar monden pescar monden
    Investitorul de la reeditarea AVP este Mihai Marcu. Nautic Life, Cabelas etc
  • Domnu Argint Domnu Argint
    'Opa, a reaparut managerul-minune Vulpe! Cu mogulul in puscarie si fara nici un viitor, atirnatorul nepereche isi ridica acum fustele pe piata revistelor de pescuit unde sparge banii unor amariti. 200000 euro/an pierdere!!! Dar nici pe an ca apar doar din aprilie deci 200000 pierdere pe 9 luni adica peste 20000 euro pe luna!!! Cu sumele astea in ziua de azi faci cotidian!!! Cine sint fraierii care ii dau banii?
  • radu nauticu radu nauticu
    Pe ce lume traiesti Sandele? Nu stii la portofelul cui s-au mufat bajetzii? Il stii pe Marcu? Ala care-ti pune sub c*r barcu?Ala cu Viata Nautica, frate. De la el sug malaiul. Au incercat sa-l ademeneasca si pe Enoiu, dar coiotul batran n-a pus botuț. Au gasit sacalii un pui de antilopa gnu ratacit de maica-sa pe care sa-l mursece. Isi faceau doar mana ca cica Buscu e pe la conu Dinu sa-i vanda marca Catavencu si normal sa se puna ei in capul mesii. L-au facut de comanda ei pe Vantu, nu le-o iesi si cu Patriciu?
  • ticu balta ticu balta
    Vulpe este mester in managementul revistelor cu pierderi mari. Cat de optimist sa fii ca vei recupera vreodata un minus de 200.000 la o revista de pescuit din Romania care acum incaseaza maxim 100.000 de pe o piata in scadere? In cati ani ii scoti? In 10? 12? Cineva mananca si bea bine... Noi sa fim sanatosi!
  • Deontologul Deontologul
    Disperare e putin spus. Este o actiune mizerabila, facuta de un om (vulpe) care clameaza cu emfaza si multa glagorie inalte principii morale. Iata ce stie sa faca cel mai bun manager de presa, asa cum singur se ridica pe piedestal cu putina vreme in urma. Vad ca nu se da importanta cuvenita actiunii portavocea. Pot sa inteleg ca mash-ul e un fonfleu, o actiune poate bizara de marketing, dar este de joasa speta sa pui niste oameni cu portavoce, chiar la intrarea in targ, sa indemne oamenii sa nu intre pentru ca isi risipesc banii. Ce vedeti taios aici domnule vulpe? Ca eu nu vad decat mahala si incompetenta. Si lichelism!
  • ff ff
    Daca pierzi 200000 de euro pe an cu o revista atit de mica inseamna ca ori esti prost de bubui ori esti hot.
  • sandel sandel
    pe Mircea Dinescu si pe Adrian Sarbu ii uitasem. Si p-astia i-au intepat!
  • pescar batran pescar batran
    Domnule Obae,
    pentru justa informare a celor care va viziteaza site-ul imi permit sa depan aici cateva amintiri cu si despre reviste, pesti si alte mamifere ....
    - cr. vezure a lansat revista cu lirele unor italieni incercand sa faca bani din propriul hobby.
    - catavencu ( cu s. vulpe boss) a cumparat pachetul majoritar la un pret modic ( "daca nu ne-o dati voi pe 2 lei , facem noi alta si va ingropam...") ulterior "avp" a fost maritata la pachet lui sov cu 5 lei
    - in perioada sa de glorie in cadrul Grupului RTV , revista era pe plus ( in situatie de cvasi-monopol pe nisa articolelor de pescuit!! , cel putin 100 de mii pe an ) pana cand veneau costurile "over-head". eeei, aici incepeau frictiunile vulpe ( big boss) - vezure ( publisher)....
    - la un moment dat , la initiativa lui vezure s-a organizat un targ de pescuit la sala polivalenta.a fost un succes financiar si conducerea Grupului a hotarat: facem unul pe an !
    -intre timp a venit criza , vulpe n-a mai avut loc de vezure in vizuina si l-a alungat sa vanda publicitate specifica
    - intre redactie si vulpe nu a curs lapte si miere si in decembrie s-au tirat cu totii sa faca un nou tilu impreuna cu... vezure care "mobilizase" cativa investitori si pe sora-sa .
    - vulpe si buscu, au gasit la randul lor niste investitori ( chiar au talent la lucrul asta..:-)) care sa sustina reaparitia revistei si continuarea targului.200 de mii s-au dus deja....pai daca recunosti ca piata, TOATA , e de 100 de mii , te apuci sa cheltui dublu. Daca ai "experienta financiara'' sau alte "ganduri', da !
    - vulpe a mers pe la toti cei pe care fostul sau subaltern vezure ii "mulsese" de publicitate in trecut si le-a promis ca le da si moka , daca nu intra in superpescar.
    - de abia astept episodul urmator al inclestarii , nu-i asa, titanice , intre vulpe si vezure.inainte de inclestare mai astept si reactia baietilor de la Cabela's- actionari( citeste platitori ) la aventuri si care nu par tocmai calmi:-) in ultima vreme
    .
    P.S. Domnu Obae, primiti ceva de la Vulpe ca-i tzinetzi mash-ul asta pe blog ?
  • matrafox matrafox
    Si care este diferenta pentru vizitatorul care intra intr-o expozitie cu mai multi vizitatori? Nu cred ca dupa asta se ghideaza pescarii atunci cand merg la un targ de pescuit. Cu cat mai multe targuri, cu atat mai bine pentru pescari. Daca se tin inseamna ca expozantii vand marfa si vizitatorii o cumpara. Are vreo importanta ca mulineta pe care ti-ai cumparat-o era in "cel mai mare targ" sau doar intr-un targ care nu-si aroga aceasta dimensiune? Este o idiotenie fara margini, care daca ar functiona asa si in celelalte domenii, ar insemna ca am avea doar un targ de mobila, doar unul de obiecte de uz general samd. O atitudine de general african asa pare cel putin de la nivelul poporului cu undita.
  • sandel sandel
    Creierul operatiunilor nu e el, ca n-are. Eminenta cenusie e Doru Buscu, impreuna cu care si-au tepuit toti paronii si asociatii, incepand cu Ovidiu Nacu, Mihai Carciog, Sorin Marin si terminand cu insusi marele Sorin Ovidiu Vantu! Pierde revista 200.000 anul asta? E bine. Inseamna ca cei doi castiga! Sunt curios pe cine au tapat de banii astia. Ca din buzunarul propriu n-au scos bani niciodat. Decat au indesat.
  • ElCucui ElCucui
    Il recunosc! Este Vulpe Sorin în stare pură! Îl prinzi cu golănia, îi bagi sub nas dovezile și el te prostește în față! Bravo, Sorinele! Numai că vezi că tu ești imitatorul. Vezure cu echipa lui a inventat produsul târg-revistă. Tu n-ai inventat nimic. A, ba da! Ai inventat ceva. Ai inventat falimentul unor reviste rentabile. În vederea recuperării lor de la falitul căruia i le vândusei.

Trimite un comentariu

sus