Skip to main content

Gândul se schimbă la față de luni

 

Cotidianul Gândul, dețint de trustul Media Pro, va avea începând din 20 septembrie o nouă identitate vizuală. Schimbarea va marca doar ediția de print a ziarului, site-ul gandul.info beneficiind de o reîmprospătare chiar în primăvara acestui an.

Publicitate

Noua variantă a ziarului pe hârtie va avea un layout nou, un alt logo, alte fonturi, mai multe articole de opinie, mai multă informație și o serie de proiecte surpriză. Cotidianul își va păstra, în schimb, formatul de berliner și numărul de pagini. Câteva detalii, în continuare:

Practic, este vorba de o redesenare totală a felului în care arată ziarul tipărit. [...]Pe partea editorială, ziarul își va păstra aceeași forță și în plus vom încerca să aducem mai multă opinie în cadrul ziarului tipărit. [...] Vom adopta modelul occidental unde un articol de informare sau un reportaj este însoțit de un mic comentariu sau o mică opinie a ziaristului care a scris și articolul vecin”, a declarat într-un interviu acordat paginademedia.ro Claudiu Pândaru, redactor-șef al ziarului Gândul.

Carmen Andronache: În ce va consta relansarea ziarului?
Claudiu Pândaru: Practic, este vorba de o redesenare totală a felului în care arată ziarul tipărit. Luăm de la un capăt la altul layoutul, va fi schimbat și logoul ziarului păstrând, însă, aceeași forță inițială, pe care a avut-o de la lansarea ziarului Gândul. Pe partea editorială, vom încerca să aducem mai multă opinie în cadrul ziarului tipărit.

Vor veni și alți oameni ?
Nu este vorba de alți oameni, este vorba despre faptul că vor fi rubrici de comentarii nu numai în pagina denumită Puterea Gândului, acolo unde avem editoriale și opinii. Adică vom adopta modelul occidental unde un articol de informare sau un reportaj este însoțit de un mic comentariu sau o mică opinie a ziaristului care a scris și articolul vecin. Asta nu înseamnă că orice articol va fi însoțit și de o opinie. Acolo unde se simte nevoia, este necesară, vrem să facem și treaba asta.

Schimbarea layoutului permite punerea unei cantități mai mare de informație în același număr de pagini. Ca să fie bine înțeles, nu schimbăm formatul ziarului. El va rămâne tot berliner, același număr de pagini. Este vorba de o schimbare de layout, sunt schimbate și fonturile, total, sunt alt tip de fonturi.

CIFRE: În intervalul aprilie – iunie 2010, cotidianul Gândul a vândut, în medie, aproximativ 13.200 de exemplare pe zi, cu 2000 mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit ultimelor date BRAT. Ziarul are în prezent un tiraj brut de 20.829 de exemplare.

Gândul e scris cu fonturi The Guardian

Despre ce fonturi este vorba?
Guardian Egyptian, sunt fonturile folosite de cei de la ziarul The Guardian, din Marea Britanie. Le-am achiziționat și le vom folosi cu licență din partea creatorului fontului. În ziarul tipărit deja am publicat poze cu noua variantă a ziarului. Avem o campanie de endorsement, am rugat câteva personalități care chiar citesc ziarul Gândul în mod frecvent să ne susțină în această campanie și chiar le-am prezentat un exemplar din noul ziar Gândul. De exemplu, în ediția de astăzi este Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, care e un cititor fidel al ziarului și a acceptat să ne susțină în această schimbare a feței Gândului.

Cine s-a ocupat de realizarea logoului?
Atenție, că nu sunt schimbări fundamentale. Sunt, însă, schimbări la care s-a lucrat foarte mult. A fost făcută de art designerii din grupul nostru și de către grupul de design al colegilor din PRO. Ideea era că trebuie să păstrăm spiritul, dar trebuia să adăugam un logo și noului layout.

Odată cu relansarea ziarului pregătiți și ceva campanii speciale?
Avem o serie de campanii speciale pe care le veți vedea la momentul potrivit. Ce vă pot spune este că, în noua formulă a ziarului, veți vedea în continuare campaniile care au avut succes și în vechiul format. Sunt, spre exemplu, Fabrica de idei Gândul și Născut în România - în care am atras atenția asupra situației din maternități, o serie de reportaje prin toată țara prin care, efectiv, am povestit ce se întâmplă acolo, am arătat lucruri neștiute în București și am încercat să-i ajutăm pe doctorii din maternitățile de acolo prin bani, oferiți de sponsori, pentru a achiziționa o parte din aparatura de care au nevoie.

Noua variantă va avea și rubrici noi?
Practic, ziarul este împărțit în două. Prima parte este cea de hard, care cuprinde știrile zilei și exclusivitățile pe politic economic s.a. Iar partea a doua, care începe cu rubrica de reportaje, face trecerea către secțiunile de life-quality. O pagina de life, o pagină de sănătate, o pagină de sport și ultima pagină rămâne, ca și până acum, pagina de recomandări. E locul în care noi încercăm să-i oferim o agendă cititorului. Îi spunem ce cărți noi au apărut, la ce filme merită să se ducă s.a.

Am preluat extrem de multe elemente din pagina de net a ziarului

Prima pagină își va păstra formatul și organizarea actuală a articolelor?
Am încercat acolo să echilibrăm foarte bine fotografiile, trimiterile și să plasăm editorialul într-un loc extrem de vizibil. Editorialele Gândul sunt printre cele mai citite articole ale ziarului. Aceasta a fost principala cerință pe care am avut-o către cei care s-au implicat în proiectul acesta. Să creeze un ziar pe care să-l ții în mână cu plăcere, să oferim celor care încă preferă să pipăie hârtia o alternativă. Și aici nu ascund faptul că ne-am inspirat din modelele occidentale, dar am preluat extrem de multe elemente din pagina de net a ziarului Gândul. Deschiderea de ziar este luată după modelul celei pe care o folosim pe site. O deschidere mare, curată, cu un titlu mare și o poză generoasă.

De ce ați dorit această schimbare?
Pentru că întotdeauna trebuie să-i oferi cititorului ceva mai bun. Asta este principiul de funcționare al oricărei piețe și acesta trebuie să fie întâiul gând al celui care face un produs.

Ce obiective aveți?
Obiectivele sunt aceleași pe care le-am avut și până acum. Să creștem tirajul ziarului Gândul, să creștem notorietatea brandului Gândul și să creăm o simbioză între pagina online a ziarului și varianta tipărită. În ultima perioadă noi am investit foarte multă energie editorială și nu numai în pagina de internet a ziarului. Printul rămăsese, cumva, puțin în urmă.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Nu se prea intelege ce tiraj au? Trag 21.000 si vind 13.000? Adica au aproape jumatate returi? Pai acum va fi si mai rau, ca la orice schimbare intervine un soc, intotdeauna in jos, cumparatorii obisnuiti (nu prea multi, dupa cum se vede) nu mai vad produsul pe care il stiau si o mica ezitare se incheie cu 'nu'. Oricum, probabil exemplarele vindute sunt sub 10.000, iar in conditiile in care concurenta s-a subtiat prin disparitie de fapt ziarul exista doar ca idee!
  • Sigur Gandul e din trustul MediaPro? Ca nu se mai cheama asa de ceva vreme :) Mai curand Mediafax Group...dar ce stiu eu :)
  • Cat de spirituali sunteti. Se vede ca ziarul Gandul are un target pozitionat mai sus, din care voi clar nu faceti parte. intorceti-va la CanCan si Click.
  • vedeti cu fonturile de la the guardian e ca si cu frunza lui Udrea.
    oricum felicitari, macar isi justifica baietii banii, ca din tirajul vindut e mai greu. Probabil ca viitorul va fi ceva de genul"da' mai tare si inchide-l"

Trimite un comentariu