Skip to main content

Patru companii se bat pentru măsurarea audienței TV din România

 

Patru firme internaționale de cercetare vor să măsoare audiențele posturilor de televiziune din România.

Publicitate

În prezent, audiența este măsurată de GfK România, care are contract până la sfârșitul anului viitor. Licitația pentru alegerea viitorului măsurător a început deja, iar mâine vor veni și primele oferte. De la cine, în continuare:

Cele patru companii care au confirmat că vor trimite oferte au experiență în cercetare la nivel internațional. Este vorba de:

  • Nielsen Company (fostul AGB). Până în anul 2008, o companie mixtă, în care asociați erau AGB și TNS a măsurat audiențele TV din România.
  • GfK – Actualul furnizor de date de audiență.
  • Kantar Media – Este fostul TNS. Compania TNS a fost cumpărată de divizia de cercetarea a grupului mondial de comunicare WPP și rebranduită la începutul acestui an în Kantar Media.
  • MediaResearch – companie de cercetare din Cehia. A participat și la licitația de acum trei ani.

Ofertele vor fi analizate de o comisie din care fac parte reprezentați ai posturilor de televiziune, ai agențiilor de publicitate și ai Consiliului Național al Audiovizualului - CNA. Câștigătorul licitației va fi anunțat la începutul anului viitor. Până la sfârșitul lui 2011, viitorul măsurător al audienței TV din România trebuie să își pună la punct sistemul de cercetare.

Măsurarea audienţei TV este făcută de GfK România, care le furnizează Asociaţiei Române pentru Măsurarea AudienţelorARMA (proprietarul datelor de audiență). În urmă cu trei ani, la momentul câştigării licitaţiei, valoarea contractului era de aproximativ 8 milioane de euro.

Foto: Adevărul

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu