Skip to main content

18 octombrie: Sorin Ovidiu Vîntu: Anul 2011 va fi catastrofal pentru presă

 

Omul de afaceri Sorin Ovidiu Vîntu a spus vineri seară, la Antena 3, că nu vinde Realitatea, dar că, în opinia sa, anul 2011 va fi unul extrem de dificil pentru presă în general, considerându-l chiar "catastrofal", scrie Realitatea.net. Potrivit lui Vîntu, presa din România "începe să devină o afacere", dar abia din 2012.

Publicitate

"Anul viitor, 2011, va fi un an catastrofal. Presa va trebui finanţată în continuare. Din 2012 lucrurile vor ajunge pe un palier convenabil de business", a adăugat omul de afaceri. Întrebat despre o posibilă vânzare a postului Realitatea, Sorin Ovidiu Vîntu a spus că deocamdată nu se pune problema. "Presupunând că aş vrea să-l vând, cine să-l cumpere?", a spus SOV.

Alte declaraţii făcute de Vîntu la Antena3:

  • "E o mare mâhnire pentru mine faptul că pleacă mulţi oameni buni de acolo (Realitatea n.r.), dar este o bucurie teribilă faptul că rămân şi foarte mulţi acolo. Vom traversa împreună momentele astea grele şi îmi place să cred că am reuşit să reechilibrez situaţia financiară a întregului grup", a adăugat el.
  • "Toate presiunile, după toată hărţuiala asta cumplită la care am fost supuşi ne-a obligat să ne restructurăm. Astfel încât astăzi putem spune liniştit că am ajuns la un echilibru. Datoriile din spate, în schimb, au creat nişte gap-uri de cash-flow, dar se vor rezolva şi acestea", a spus Vîntu.
  • "Fac eforturi pentru a le putea plăti salariile în fiecare lună. N-am mai putut garanta o zi de salariu, dar am garantat un salariu... Restul, e problema mea cu acei oameni", a completat SOV.
    Sorin Ovidiu Vîntu: Anul 2011 va fi catastrofal pentru presă

Ion Ţiriac este cel mai bogat român, menţinându-se pe pe această poziţie pentru al doilea an consecutiv, deşi averea sa, aşa cum s-a întâmplat în cazul majorităţii bogaţilor ţării, a suferit o corecţie considerabilă pe fondul crizei economice, potrivit ediţiei 2010 a „Top 300 cei mai bogaţi români", lansată de revista Capital. Averile însumate ale celor mai bogaţi 300 de oameni de afaceri din clasament se situează în jurul valorii de 30 de miliarde de euro, echivalentul a 25,9% din Produsul Intern Brut al României, scrie Capital.ro.

Câteva concluzii desprinse de EVZ din top 300 Capital:

  • Averea omului de afaceri Gigi Becali este de cinci ori mai mică acum, după ce preţurile terenurilor au revenit "cu picioarele pe pământ". Ediţia din acest an a "Topului Capital" îl poziţionează pe Gigi Becali pe a 15-a poziţie, scrie Evenimentul Zilei.
  • Şi Sorin Ovidiu Vîntu este mai sărac de aproape trei ori faţă de acum trei ani. Dacă în 2007, SOV se clasa pe locul 4, cu o avere estimată la 2,1-2,3 miliarde de euro, acum el a ieşit din Top 5, alunecând astfel pe poziţia 6.
  • Faţă de 2007, averea lui Irinel Columbeanu de acum a scăzut de aproape zece ori. În top 300 Capital sunt prezente doar 18 persoane din domeniul media. Clasamentul realizat de revista Capital a fost analizat şi de ziarul Gândul.

Unul dintre cele mai longevive branduri ale postului TVR 2 revine, de luni, în grila de programe cu nu mai puţin de şase prezentatori, scrie Evenimentul Zilei. Tonomatul DP2 se întoarce de luni, 18 octombrie, la televiziunea publică. Difuzat de la 8 la 10, emisiunea reuneşte şase prieteni: Irninis Miricioiu, moderatoarea emisiunii "Din arhiva TVR", Eda Marcus, prezentatoarea ştirilor sportive, Diana Dimian, prezentatoarea previziunilor astrologice, dar şi Mihnea Mihăiţă, Andreeas Petrescu şi Alec Secăreanu. Cu toţii vin cu o emisiune ce îmbină sitcomul cu informaţii utile şi-şi propune, de luni până vineri, să amuze publicul matinal.
Gaşcă tânără şi un nou format la Tonomatul DP2

Piaţa locală de indoor advertising a scăzut în 2010 cu circa 5%, comparativ cu anul trecut, în ciuda optimismului pe care îl afişau jucătorii din domeniu la începutul anului, când propuneau în presă creşteri de până la 15%, scrie DailyBusiness.ro într-o analiză. Publicitatea indoor locală nu a depăşit pragul de 6 milioane euro în 2009. "Procentul de 15% estimat la începutul anului nu se aplică în cazul pieţei de indoor local. Nivelul din 2009 s-a menţinut şi în 2010, cu o marjă de -5%", au declarat pentru DailyBusiness.ro oficialii firmei de indoor advertising Brand Management, cifra fiind asumată şi de Tudor Maxim, managing partner-ul companiei de profil Elevate.
Socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea de la client: Indoorul a vrut să crească cu 15%, dar a căzut cu 5%

De dragul vizibilităţii, vedetele autohtone îşi expun fără reţineri viaţa privată. De acest lucru profită presa de scandal care reuşeşte astfel să-şi vândă mai bine produsele, scrie Adevărul. Fotografiile nud cu actorii Iurie Darie şi Anca Pandrea publicate săptămâna trecută de un ziar de scandal, i-au făcut pe mulţi dintre colegii de breaslă ai celor doi să se întrebe dacă au recurs la un asemenea gest pentru a ieşi dintr-un con de umbră. Victime sau nu ale unei mediatizări excesive a sexualităţii, Iurie Darie (81 de ani) şi Anca Pandrea (64 de ani) au fost exact genul de subiect vânat de tabloide. Dacă cei mai mulţi i-au blamat pe cei doi, Comănescu crede că „oamenii ăia bătrâni, dezbrăcaţi şi încă atrăgători au o doză de inocenţă şi normalitate". „Bravo Ancăi Pandrea pentru sânii pe care încă-i are, e mai frumoasă decât Yoko Ono, în celebra poză cu John Lennon", completează analistul.
Scandalul se vinde mai bine la pereche

Ambasadorul britanic la Bucureşti, Martin Harris, crede că presa din România este vivace şi vibrantă şi precizează că a început să scrie pe blog de când a venit în România, fiind foarte bucuros de rezultatem scrie Mediafax. Întrebat ce părere are despre presa din România, Martin Harris, aflat în vizită în redacţiile Mediafax şi Gândul, a răspuns: "Cred că presa din România este foarte vivace şi m-am bucurat de vizita de azi şi de întâlnirea cu jurnaliştii români. Cred că este o presă vibrantă, atât partea de presă scrisă cât mai ales cea on-line". El a precizat că de la venirea sa la Bucureşti, ca ambasador, a început să scrie pe blog, fiind bucuros de rezultate. "Am început să scriu pe blog aici, în România, şi sunt foarte bucuros de rezultate. Cred că este o comunitate media foarte vibrantă şi pentru mine, ca ambasador, este foarte important să fiu online, este foarte important să ajung la publicul online şi fac asta prin blog dar şi cu sprijinul şi cooperarea diferitelor mijloace online aici", a spus el.
Martin Harris: Presa din România este vivace şi vibrantă

IAA Young Professionals continuă seria evenimentelor dedicate marketingului şi comunicării cu dezbaterea “Ce înseamnă creaţie bună?”, care va avea loc pe 21 octombrie. La dezbatere vor lua parte Răzvan Căpănescu - Creative Director Publicis, Andrei Tripşa - Creative Director Propaganda, Cătălin Rusu - Creative Director & Managing Partner Rusu+Borţun Brand Growers. Invitaţii Serii YP vor analiza alături de cei prezenţi care sunt tendinţele actuale în materie de creaţie în România şi pe plan mondial, având ca studiu de caz câştigătorii festivalului de la Cannes, Ad’Or şi Golden Drum 2010, scrie IAA.ro.
IAA Young Professionals te cheamă la dezbatere: Ce înseamnă creaţie bună?

Marile imperii media la nivel mondial au fost create, cel mai adesea, pornind de la afaceri mici, după ce fondatorii acestora au dat dovadă de o sumă de calităţi în care creativitatea şi spiritul antreprenorial au jucat un rol crucial. Deşi în România sintagma „mogul de presa” are mai degrabă conotaţii negative, pe plan extern desemnează personalităţi care au influenţat lumea prin deciziile lor, precum George Hearst, Ted Turner, Rupert Murdoch sau Silvio Berlusconi. Dând dovadă de ambiţie şi viziune, aceştia au reuşit pornind de jos, dobândind cu timpul tot mai multă putere, scrie Financiarul într-un articol de sinteză despre cei mai importanţi magnaţi de presă de la nivel mondial.
Mogulii media au clădit afaceri de la zero, revoluţionând modelele de business

Business Magazin împlineşte astăzi şase ani de existenţă pe piaţa din România, scrie Mediafax. Ediţia aniversară Business Magazin grupează 300 de filozofii de afaceri ale unor executivi şi antreprenori care şi-au pus amprenta asupra business-ului local. De la Mişu Negriţoiu, Ion Ţiriac şi Radu Gheţea la Liliana Solomon, Mariana Gheorghe şi Dan Şucu, declaraţiile managerilor scot la iveală concepţia lor de afaceri în maniera clară şi accesibilă în care Business Magazin a abordat toate subiectele, din 6 octombrie 2004, data apariţiei primului număr, până în prezent.
Ediţie aniversară Business Magazin - 300 filozofii de afaceri, lansată luni

Compania care deţine cel mai mare motor de căutare din lume a anunţat ieri, în cadrul unei conferinţe organizate pentru anunţarea rezultatelor pe trimestrul al treilea, ca publicitatea de tip display advertising va genera până la sfârşitul anului venituri de 2,5 miliarde de dolari, scrie DailyBusiness.ro, care citează Brandrepublic.com.
Google estimează venituri de 2,5 mld. $ din publicitatea display în 2010

Foto: EVZ

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • săgetător săgetător
    Interesant este faptul că un fost puşcăria, megaescroc FNI, actualmente cercetat penal şi trimis în judecată îşi dă cu părerea despre presa românească. Te apucă frigurile.

Trimite un comentariu

sus