Skip to main content

Afacerea CME în România: minus 10,7 milioane de dolari față de anul trecut

 

Veniturile înregistrate de operațiunile Central European Media Enterprises (CME) în România au suferit o scădere de 10,7 milioane de dolari, în primele nouă luni ale lui 2010, față de aceeași perioadă a anului trecut, când acestea se ridicau la valoarea de aproximativ 120 de milioane de dolari.

Publicitate

În România, grupul de media condus de Adrian Sârbu (CME) din poziția de președinte și director executiv (CEO), deține compania Pro Tv SA, ce include canalele de televiziune Pro Tv, Acasă, Pro Tv International, Pro Cinema , sport.ro, MTV România și divizia Media Pro Entertainment .

Profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) realizat de afacerile CME în România s-a înjumătățit în primele trei trimestre ale acestui an (19,6 milioane de dolari), față ce aceeași perioadă a lui 2009, când acesta era de 39 milioane de dolari. Datele reies din cel mai recent raport publicat de CME.

În intervalul iulie –septembrie 2010, veniturile obținute de operațiunile din România ale CME au scăzut cu 6,8 milioane de dolari, de la 35,8 milioane  – cât erau în același perioadă a lui 2009.

Rezultatele globale ale CME

Veniturile nete înregistrate anul acesta, până la data de 30 septembrie, au crescut cu 32,2 milioane de dolari, ajungând astfel la valoarea de 479.7 milioane, față de aceeași perioadă a anului trecut.

În schimb, profitul operaţional înainte de includerea deprecierii şi amortizării (OIBDA) a scăzut, în primele trei trimestre ale lui 2010, cu 28,4 milioane de dolari, ajungând la valoarea de 42.5 milioane de dolari.

Rezultatele financiare pentru trimestrul trei includ operațiunile Media Pro Entertainment și bTV și exclud operațiunile din Ucraina care au fost vândute în aprilie 2010.

Despre CME:

Grupul operează reţele de televiziune în şase state din Europa Centrală şi de Est, ajungând astfel la 97 milioane de persoane.

Posturile de televiziune ale companiei sunt localizate în Bulgaria (TV2 şi Ring TV) Croaţia (Nova TV), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro, MTV și MediaPro Entertainment) și Slovacia (Markíza, Nova Sport) și Slovenia (POP TV şi Kanal A).

Veniturile CME pe ţări, în primele nouă luni din 2009 şi 2010 (mil. dolari)

  2009   2010   Diferenta  
Bulgaria 2,4 32,4 30,04
Croatia 30,8 34,7 3,9
Czech Republic 178,9 173,1 -5,8
Romania 119,9 109,2 -10,7
Slovak Republic 67,5 58,8 -8.7
Slovenia 41,3 41,2 -0,1

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • In Bulgaria a achizitionat o statie in 2010 (BTV)- de acolo crestere/ diferenta de 30 de mil. 2009-2010.
    2009- TV2-rebrand ProBG, RingTV
    2010- BTV ( care include B-Comedy si B-Cinema plus vreo 7 statii de radio)
  • RCS&RDS vine tare din spate. Vom urmari niste meciuri de box intre Adrian Sarbu si Zoltan Teszari in curand. Nu stiu daca pe Digi Sport sau in alta parte...

Trimite un comentariu