Skip to main content

Tricolorul nu mai e bun nici pentru ciocolata cu Rom. America e visul!

 

Rom, batonul de ciocolată cu o vechime de 46 de ani pe piața din România, nu mai oferă “senzații tari românești” ci visul american. Zilele acestea, tinerii de pe platformele de socializare au dezbătut aprins subiectul noii imaginii  îmbrăcate de ciocolata cu gust de rom. Pe Facebook a fost lansată chiar și o petiție pentru revenirea la vechea identitatea vizuală a brandului.

Publicitate

Înainte de explicațiile agenţiei McCann, iată unul dintre spoturi.

Noua campanie de publicitate pentru ciocolata Rom a fost realizată de McCann Erickson, agenția care a realizat și campania cu sloganul "senzații tari din 1964".

“ROM a fost intodeauna un brand curajos care nu s-a ferit sa isi surprinda sau scandalizeze publicul atunci cand a avut ceva de spus. (...)ROM si-a propus sa arate Romania asa cum e ea, fie ca asta convine sau nu celor cu obrazul subtire” a declarat într-un interviu pentru paginademedia.ro Adrian Boțan, directorul de creație al agenției McCann Erickson.

Interviul pe larg:

Reporter paginademedia.ro: Campania aduce o schimbare majora de imagine. Ce se urmareste prin aceasta schimbare?
Adrian Boțan, director de creație McCann Erickson:
Nu este o schimbare majoră de imagine. ROM a fost întodeauna un brand curajos care nu s-a ferit să își surprindă sau scandalizeze publicul atunci când a a avut ceva de spus. Pe vremuri l-am reînviat pe Ceaușescu pentru lansarea ROM - în ciuda protestelor nostalgicilor comunismului - sau am pus pentru prima dată un manelist într-un spot publicitar - spre disperarea amatorilor de muzică de bun gust. ROM și-a propus să arate România așa cum e ea, fie că asta convine sau nu celor cu obrazul subțire.

Care sunt riscurile când înlocuiești tricolorul de pe ambalajul ciocolatei ROM cu steagul Americii?
Atunci când vorbești despre simboluri de un asemenea calibru, riscul este să trezești controversa, să ai de partea ta atât susținători, cât și oameni conservatori, care țin la tradiție și nu văd importanța schimbării. Pentru noi însă controversa este a doua natură. Iar opiniile consumatorilor de ROM sunt binevenite pentru noi și chiar în aceste momente suntem în dialog cu publicul. Ținem la imaginea noastră de brand transparent și suntem convinși că asta ne va ajuta să le menținem sau chiar să le creștem încrederea în brand.

De ce steagul Americii și nu cel al Franței sau al altei țări?
America este un simbol al libertății dar și al succesului. Alte țări nu au un narativ la fel de clar, iar steagurile lor nu au la fel de mult impact vizual.

Ce părere aveți de reacțiile oamenilor de pe Facebook și Twitter? (Pe Facebook s-a lansat petiția "Vrem vechiul ROM înapoi).
Ne așteptam la reacții puternice de la consumatorii noștri și suntem obișnuiți să nu auzim doar vorbe de laudă. Nu știam însă că vechiul ROM are atât de mulți fani, atât de pasionali. Sunt mai multe petiții și cauze pe online, avem deja peste 1500 de cometarii pe site. Urmărim cu interes progresul acestora, le răspundem în direct și ne gândim deja la soluții surprinzatoare pentru consumatorii noștri fideli.

Cum veți gestiona protestul de pe Facebook?
Campania e în desfășurare și deja din dialogul cu fanii de pe facebook au apărut câteva idei. Pornind de la un comment pe facebook cei de la “Decât o revistă” s-au oferit să accepte provocarea noastră de a-și schimba numele în “Just a magazine” pentru o apariție, iar acea ediție urmează să fie însoțită de o mostră din noul Rom.
Ne așteptăm și la alte idei de genul acesta venite pe valul de interes pe care l-a generat această schimbare și vom fi în continuare deschiși la dialog și transparenți.

Cat va dura campania și pe ce medii se desfășoară?
Campania de lansare pentru noul brand ROM a început vineri, execuţiile putând fi urmărite în două spoturi TV pe principalele canale de televiziune, OOH în Bucureşti şi în cele mai mari oraşe ale ţării, ad-uri în presă, alte componente ale campaniei fiind orientate în zona de Internet, unde noul ROM va fi vizibil pe site-ul noulrom.ro, pe Facebook, şi în bannerele online.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • interesant barter cu cei de la DOR. cred ca agentia mccan si-a scremut creierii, cum sa dregem, fratilor, busuiocu', ca o zbirciram rau. si s-au gindit ca DOR e un produs popular fix la cei care s-au basicat asa de tare pe facebook (pina la urma, era nevoie doar sa vezi care e pagina pe care o "like" cei mai multi dintre protestatari).
    in alta ordine de idei, o agentie n-o sa zica niciodata bai, am festelit-o. va cauta intotdeauna cel mai frumos discurs prin care sa-si justifice alegerea, no matter what.
    asa incerca si ala care a creat campania pt rosia montana sa justifice ca, de fapt, el nu s-a vindut.
    vax!
  • Incerc sa imi imaginez un brand american care peste noapte este desconsiderat de o asemenea maniera... Sa zicem ca ii cunosc pe acesti americani, am trait o perioada in SUA si va reamintesc ca ei nu ar accepta asa ceva niciodata. Si aceasta nu numai pentru ca sunt ultranationalisti ci si pentru ca sunt buni americani si pentru ca isi respecta simbolurile oricare ar fi ele.
    Pentru mine aceasta ciocolata este un simbol asa cum era ea cu steagul Romanesc pe ambalaj. Haideti sa fim buni Romani!
    Domului director de creatie McCann Erickson ii transmit sa nu se mai atinga de simbolurile Romanesti.
  • Romanul, patriot in suflet si orgolios in reactii va dezaproba total schimbarea ROM iar la un moment dat ciocolata "nationala" va reveni probabil de 1 Decebrie, de ce nu, la tricolor. Pentru binele brandului si de ce nu, pentru spiritul national, sper ca romanul va deveni patriot si in reactii si va cumpara ciocolata tricolora in semn de respect si apreciere a valorilor nationale. BRAVO!!! P.S. Eu nu as fi folosit steagul americii. Poate o greseala de tipar...RROM...
  • SUNTETI NISTE IDIOTI DACA CREDETI CA ATI FACUT UN LUCRU BUN. REVENITI LA VECHIUL AMBALAJ, CA ALTFEL O SA FAC ANTIRECLAMA IN TOATE MAGAZINELE UNDE O SA-L VAD PE RAFT SI O SA LE SPUN TUTUROR CARE VOR SA-L CUMPERE CA NU MAI E LA FEL DE BUN, CA DAIA ATI SCHIMBAT AMBALAJUL - FIINDCA ATI SCHIMBAT RETETA
  • as propune sa infiintati o rubrica permanenta despre spoturile TV. de exemplu, unul este tare neinspirat si face reclama la o masina. un tip cu masina rosie o duce acasa pe tipa de la petrecere; nu conta ca fata locuia la marginea orasului, ea il invita "sa urce sus" iar el raspunde tulburat/ incurcat: "stii, mie imi place sa conduc". din reclama asta stupida, mie tipul mi-a lasat impresia ca e homosexual(avea si o fata predestinata) si, de fiecare data, cind vad masina cu marca aia ma gindesc ca e masina minoritatii asteia sexuale...
  • e un spot ieftin si prost. nu stiu cit de mare impact va avea, asta ptr ca nu cred ca daca schimbi ambalajul si bagi (zeci de) mii de euro in publicitate vei schimba perceptia publicului despre produs. si apropo, de unde atitia bani bagati in promovarea produsului? va fi recuperata investitia, asta ptr ca produsul este ieftin are un gust discutabil si nu i-am vazut pe romani omorandu-se sa cumpere produsul...
  • Vorbim totusi de o firma care face parte din granzii publicitatii. Sa ne asteptam ca ceea ce pare evident sa nu fie neaparat real. Oricum, interesanta campania - merita urmarita.
  • "Nu știam însă că vechiul ROM are atât de mulți fani, atât de pasionali"...astia chiar ne cred prosti ? Raspuns: DA . Fiindca daca ai 2 neuroni te prinzi ca asta a fost tot scopul pentru care au facut un spot cu tipicul "rich american lawyer that everybody hates" care ii face pe oameni (in cazul asta poporul roman) sa se simta inferiori. Urmand inevitabil pastrarea ambalajului vechi si un sentiment fals,stupid de implinire cum ca, uite, i-am facut pe americani.

    Ideea e buna, multa publicitate...dar sa declari ca "oau, cati fani are ciocolata ROM, nu ne asteptam" pur si simplu insulta inteligenta.
  • Părerea mea e că asistăm la o țeapă virală, genial de low cost, menită numai să stârnească controverse, proteste, petiții etc. Fac pariu că ambalajul va fi tot cel clasic.

Trimite un comentariu