Skip to main content

10 noiembrie: Radiourile, obligate să difuzeze opere muzicale româneşti în 40% din timp

 

Camera Deputaţilor a adoptat tacit, ieri, o propunere legislativă care prevede obligaţia radiodifuzorilor din România de a rezerva operelor muzicale româneşti 40% din timpul de difuzare, relatează Mediafax şi România liberă. Această propunere legislativă modifică Legea audiovizualului şi a fost iniţiată de parlamentarii Raluca Turcan, Brânduşa Novac (PDL), Victor Socaciu (foto), Mădălin Voicu (PSD) şi Cristian Ţopescu (PNL).

Publicitate

Proiectul stipulează că radifuzorii aflaţi sub jurisdicţia României au obligaţia să rezerve operelor muzicale româneşti de cel puţin 40% din timpul de difuzare, cu excepţia timpului consacrat informaţiilor, manifestărilor sportive, jocurilor, publicităţii, precum şi serviciilor de teletext şi teleshopping.

Compania Chello Zone a preluat pachetul de acţiuni deţinut de grupul Realitatea-Caţavencu la canalul Romantica - 49% - şi a devenit, începând de săptămâna trecută, proprietar 100% al postului de televiziune, a declarat pentru Mediafax Dorian Ciubuc, directorul general al Chello Networks SRL. "Realitatea Media a avut o participaţie de 49%. Piaţa media a suferit transformări majore în urma descreşterii încasărilor din publicitate, lucru care a schimbat multe planuri. Fapt pentru care, în urma consultărilor şi a discuţiilor multiple, s-a hotărât că asta este cea mai bună variantă, ca Chello să-şi răscumpere părţile. Romantica a intrat 100% în portofoliul Chello, de săptămâna trecută", a spus Dorian Ciubuc, prezent marţi la Convenţia de Comunicaţii prin Cablu.
Chello Zone a preluat pachetul de acţiuni deţinut de grupul Realitatea la televiziunea Romantica

Ion Iliescu critică dur TVR pentru emisiunea de duminică în care a fost invitat publicistul Andrei Cornea, despre care spune că este "un infatuat, exemplu de răutate încrâncenată", care a repetat aprecieri din raportul Tismăneanu, scrie Mediafax. “Cel mai dezgustător exemplu l-a oferit Televiziunea Naţională, care nu numai că nu s-a învrednicit să relateze ceva despre ceremoniile de la Casa Scriitorilor, Ateneul Român, Biserica Boteanu sau Cimitirul Bellu - dar şi-a permis, exact în timpul acestor ceremonii, duminică la prânz, să găzduiască un dialog cu Andrei Cornea - un infatuat, exemplu de răutate încrâncenată, care s-a limitat să repete aprecierile demne de alte timpuri din raportul redactat de Tismăneanu (un exemplar de specimen retrovertit într-un veritabil neo-stalinism, pentru că asta sunt aşa-zişii «anticomunişti» post-factum)", susţine fostul şef al statului.
Iliescu: TVR - cel mai dezgustător exemplu. Cornea - un infatuat, exemplu de răutate încrâncenată

CNA a sancţionat mai multe posturi de televiziune cu amenzi de 10.000 şi 20.000 de lei pentru că au depăşit timpul de 12 minute pe oră alocat publicităţii, scrie, pe scurt, HotNews. Posturile Antena 3, B1 TV şi Naţional TV au primit amenzi de 20.000 de lei, iar OTV, Prima TV, Antena 1 şi Realitatea TV - amenzi de 10.000 de lei pentru depăşirea în mod repetat a timpului de 12 minute pe oră alocat publicităţii, conform unei decizii luate marţi de CNA. Decizia a fost luată în urma unei monitorizări a posturilor de televiziune, în perioada 15-30 septembrie.
Pe scurt: Posturi amendate pentru depăşirea timpului de publicitate

Piaţa de cablu a înregistrat în 2009 o cifră de afaceri de 623 milioane de euro, în scădere faţă de anul precedent, în condiţiile în care şi numărul companiilor active pe piaţă a scăzut la 593 faţă de 630 în 2008, potrivit Anuarului Media Expres, care va fi lansat la Convenţia de Cablu din Capitală, scrie Jurnalul Naţional, care citează Mediafax. Anuarul conţine o serie de date despre companiile de cablu, care relevă, printre altele, faptul că numărul acestora este în scădere, de la aproximativ 630 de companii cu activitate de distribuţie de programe tv în 2008 la 593 în 2009, un număr important fiind suspendate în 2010 din cauza crizei, dar şi a mediului legislativ neprietenos dezvoltării afacerilor.
În anul 2009, abia 40% dintre companiile active pe piaţă au înregistrat profit, faţă de 60% în 2008.
Piaţa de cablu, în scădere

Este de 3 ani în echipa lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, cea mai populară reţea de socializare a momentului. Din poziţia de head of emerging markets EMEA, Mark Cowan afirmă că nu există zi în care să nu afle ceva nou despre cel mai «hot» instrument de comunicare. Nu crede în cei care spun că ştiu tot despre cum funcţionează Facebook, la fel cum nu acordă prea mult credit companiilor care văd în reţeaua de socializare doar un suport pentru publicitate. Un interviu marca Wall-Street.ro. Mark Cowan: "În primul rând, trebuie să te poziţionezi ca o platformă nu ca o reţea socială. Şi asta înseamnă sa recrutezi cele mai bune persoane din piaţă care să-ţi întreţină website-ul sau platforma astfel încât din punct de vedere tehnologic să fii cu un pas înainte de ce se întâmplă în piaţă.”, spune Cowan.
INTERVIU Mark Cowan: Cum a ajuns Facebook unul din cele mai tari instrumente de publicitate prin viu grai

Gigantul Google va interzice accesul reţelei sociale Facebook la informaţiile utilizatorilor serviciului de poştă electronică Gmail, notează Money.ro şi DailyBusiness.ro, care citează Financial Times. Utilizatorii Facebook puteau invita prietenii din lista de Gmail pe reţeaua socială. Google speră să aibă acces la lista de contacte a clienţilor Facebook pentru a-şi putea extinde reţeaua de parteneri.

Serviciile Yahoo sunt folosite, în România, de 8,2 milioane de persoane, circa 80% din totalul celor cu acces la Internet, a declarat, marţi, directorul comercial al Yahoo pentru regiunea EMEA, Marvin Liao, relatează Mediafax. "În cei doi ani de când am vorbit prima oară în România, rata de penetrare a Internetului, ca şi a conexiunii în bandă largă, a crescut şi trendul se menţine. România este o piaţă importantă pentru noi", a spus Liao, la conferinţa RoNewMedia.
Yahoo are în România circa 8,2 milioane clienţi, 80% din totalul utilizatorilor de Internet

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Fie vorba intre noi, pe toate posturile comerciale, e 80% muzica romaneasca. N-o fi cantata in limba romana dar e romaneasca.
    Pe de alta parte... astia-s chiar tampiti. In plus, Socaciu are si de castigat direct din legea asta, cum i se difuzeaza piesa la radio cum ii intra bani in buzunar.
    In ceea ce o priveste pe Turcan, eu zic sa dicteze ce se difuzeaza la TVR Hunedoara !
  • O PROSTIE, MUZICA ROMANEASCA ESTE DIFUZATA DE NATIONAL FM - POST CARE ESTE AXAT NUMAI PE ASA CEVA, DAR SI PE RADIO ROMANIA, ROMANIA CULTURAL SAU ANTENA SATELOR. CE INTERESE AU? CEI CARE NU MAI FAC FATA SA SE LASE DE MUZICA!
    POSTURILE PRIVATE AR TREBUI SA DE ACEA MUZICA CERUTA DE PUBLIC SI CARE CORESPUNDE CU FORMATUL POSTULUI DE RADIO!

Trimite un comentariu