Skip to main content

Dinu Patriciu: Adevărul și CorectNews sunt două business-uri complet diferite

 

“Între Adevărul.ro și CorectNews nu există nicio colaborare din punct de vedere financiar și al resurselor umane. Corect News este o societate mică, nu se compară cu Adevărul”, a explicat Sorin Roșca Stănescu, director general CorectNews.

Publicitate

"Sunt două business-uri complet diferite, unul este o fabrică de ştiri, iar acesta e un agregator de ştiri. N-au nimic unul cu altul", a răspuns Dinu Patriciu, acționar în ambele locuri, la întrebarea paginademedia.ro.

CorectNews, platforma online condusă de Sorin Roșca Stănescu, s-a lansat astăzi printr-o conferință de presă online. În platforma Corect, Dinu Patriciu, patronul Adevărul Holding, deține 60% din acțiuni, iar Steluța Danciu (soția lui Sorin Roșca Stănescu) 40%.

Proiectul Corect.com cuprinde acum  librăria online CorectBooks și portalul CorectNews. Platforma Corect Blog va fi lansată la începutul anului viitor, apoi, în scurt timp, vor fi lansate și celelalte platforme (CorectGames, CorectFriends și CorectShop).

Paginademedia.ro: Acum un an, în cazul stenogramelor din cazul Cătălin Macovei, asociațiile de presă spuneauSorin Roșca Stănescu a încălcat regulile profesiei de jurnalist. Este un handicap de imagine? Cum îl veți repara?

Sorin Roșca Stănescu:

“Între timp, Parchetul și-a finalizat ancheta, am făcut o plângere penală, Parchetul a constata că s-a întâmplat o ilegalitate, dar din păcate, același Parchet nu a mers mai departe pentru a-l sancționa pe cel care a produs ilegalitatea.”

Voi fi în continuare la fel de incomod să mai apară și alte stenograme.

Steluța Danciu, soția lui Sorin Roșca Stănescu:

Sorin Roșca Stănescu este un important vector de imagine, dincolo de calitățile sale manageriale extraordinare. Acestea au fost motivele pentru care l-am ales să conducă proiectul, din poziția de director general”.

Sorin Roșca Stănescu, despre concurența CorectNews:

  • Am început să dezvoltăm platforma Corect în urmă cu 5-6 luni. Echipa de la Timișoara, cea care s-a ocupat de construirea platformei online, lucreaza de 5 luni. Până la finele anului viitor probabil că această investiție se va duce până la 3 mil de euro.
  • "Noi facem ceva atât de nou şi diferit din multe puncte de vedere, încât e greu de spus că cineva va face ceva asemănător aşa încât să intre în concurenţă cu noi".
  • "Corectnews este un agregator de site-uri și bloguri. În prezent avem 24 de parteneri (bloguri și site-uri) din țară și din București. Abia de acum ne propunem să atragem parteneri în acest proiect. Până în prezent, cei care s-au afiliat, au peste 400.000 de afişări. Noi le vom asigura partenerilor noștri o mai mare vizibilitate și îi vom ajuta să atraga mai multă publicitate prin creșterea traficului."
  • "Intenţia noastră este să avem 30% conţinut propriu, iar 70% să provină de la parteneri".
  • Pornim la drum cu site-uri și bloguri semnificative, nu putem concura cu ele pentru că ne sunt parteneri. Dorim ca fiecare ziar în parte (ziarul politic, ziarul economic s.a.) să ofere cea mai completă informație din online.
  • Deocamdată site-urile și blogurile afiliate ne sunt partenere pe partea de conținut. În viitorul apropiat, cei aflați pe platforma noastră, care vor stârni interesul agențiilor de publicitate, vor deveni partenerii noștri și pe partea de publicitate. Astfel, cei care nu au avut deloc publicitate vor beneficia de publicitate.
  • Investiţia este destul de mare, destul de costisitoare pentru Dinu Patriciu, dar suficientă pentru ce ne propunem.
  • În momentul de faţă 80 de oameni sunt implicaţi în companie. Pentru Corect News lucrează 50 de oameni, la aceștia se adaugă 40 de colaboratori și câțiva editorialiști de renume.
  • Ne propunem să depășim 1 milion și jumatate de vizitatori unici pe lună, într-un termen cât mai scurt.
  • Corect News nu are un sediu propriu-zis. Ne vedem pe computer, redactorii șefi știu astfel cine este și cine nu este la post. Sistemul funcționează ca un fel de Big Brother. Se lucrează pe ture, iar ședințele de redacție se desfășoară pe Skype.
  • Corect News are și un departament de investigație, condus de Miruna Munteanu

Roșca Stănescu despre poziția pe care o deține în companie:

  • "În companie dețin funcția de director general, în ceea ce privește conținutul editorial nu dețin nicio funcție, dar în calitate de director general coordonez acest mare departament."

Marius Rusu, director comercial, estimează pentru 2011 venituri din publicitate de peste un milion de euro ("nu din șantaj", a completat, în glumă, Sorin Roșca Stănescu ).

Criterii în agregarea unui blog/site:

  • Gradul de nișare al respectivului blog și numărul de vizitatori. De asemenea, este obligatoriu ca blogurile să fie asumate.

FotoDinu Patriciu: Mediafax Foto

Citește și:

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Milionul asta pe 2011 e ca alea zece milioane pe care le-a cerut pe print. Hahahahaha! oamenii vor cota de piata 5% cu acest site. Hahahahahaha! Petrisor, ce bine ma simt la tine pe site zilele astea. Ar trebui sa il incadrezi in trafic.ro la categoria divertisment.
  • Am si eu o intrebare - cum anume se poate da o asemenea stire cu atat de mare usurinta? cum anume se poate scrie de 3 mil de euro ca si cand e ceva normal? cum anume poate cineva sa spuna ca pentru un asemenea proiect lucreaza 80 de persoane? si mai ales, cum putem citi o asemenea stire pe acest site? petrisor, credeam ca ai surse calumea...sau doar ca a numele Patriciu aici si milioanele de euro sunt normale?
  • Sorin Rosca Stanescu a spus
    “Noi facem ceva atât de nou şi diferit din multe puncte de vedere, încât e greu de spus că cineva va face ceva asemănător aşa încât să intre în concurenţă cu noi”.
    Asa ceva exista domnule de ceva vreme ziare-pe-net.ro

Trimite un comentariu