Skip to main content

22 decembrie: Presa locală a pierdut peste 40 de titluri într-un an

 

În 2010, presa locală a pierdut peste 40 de publicaţii, potrivit vicepreşedintelui Asociaţiei Patronale a Editorilor Locali (APEL), Gruiţă Ienășoiu.

Publicitate

De asemenea, bilanţul mai indică şi o reducere de personal de până la 6.000 de angajaţi din industria mass-media din 2008 şi până în prezent. Mai mult, publicitatea în presa scrisă s-a întors la jumătatea nivelului de acum şapte ani, respectiv 30 de milioane de euro.

Dezvoltarea pe online rămâne principală speranţă de creştere, scrie Financiarul. Dacă anul trecut era considerat anul negru în istoria presei, pe plan local peste 1.200 de jurnalişti rămânând fără job, anul 2010 se pare că l-a depăşit pe 2009.

Din cei aproximativ 22.000 de angajaţi cu carte de muncă în industria mass-media, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistica (INS), au mai rămas 15.000-16.000”, spune Cristi Godinac, preşedintelui FRJ Media a€“ Sind.
Peste 60 de ziare locale au fost închise în doi ani de criză

Profesorul universitar şi criticul de film Viorica Bucur, cea care a realizat, timp de 15 ani, “Gala desenului animat” - singura emisiune dedicată desenelor animate din România înainte de 1989- vorbeşte despre animaţiile din prezent, “care au lăsat în urmă copiii”, despre viitorul şi impactul lor, despre eroii de ieri şi de azi şi filmele revoluţionare. "Animaţia a avut un an bogat în 2010. Au fost lansate multe filme 3D valoroase. Sunt filme care depăşesc limitele, filme profunde şi revoluţionare. Cu toate acestea, desenele animate au lăsat în urmă copiii. Sălile de cinema sunt umplute de adulţi la filmele de animaţie. Copiii sunt o raritate.", a declarat Viorica Bucur într-un interviu pentru Adevărul.
Viorica Bucur: "Desenele animate nu mai sunt regina balului"

Printre mediile din indoor care au reuşit să atragă investiţii mai mari în 2010, după un recul evident anul trecut 2009 se număra mall-urile, declară pentru Wall-Street.ro Răzvan Marincoi, directorul de marketing al companiei de publicitate indoor Brand Management. Din punct de vedere valoric, Marincoi susţine că industria de publicitate indoor, în 2010, s-a menţinut la nivelul din 2009, cu o marjă de +/- 5%. Pentru 2011 acesta preconizează o scădere de 5% a investiţiilor alocate indoor-ului sau, într-un scenariu optimist, o stagnare a acestora la nivelul lui 2010.
Cel mai mare buget de publicitate indoor într-un mall din Top 3 - puţin sub 20.000 euro

Postul TVR 3 a fost premiat aseară, în cadrul Galei Baschetului Românesc, cu Premiul special pentru promovare media, scrie Evenimentul Zilei.
TVR 3, premiat la Gala Baschetului Românesc

GMP PR şi Centrul de Informare ONU pentru România au organizat un experiment social şi intercultural într-un hypermarket din Bucureşti pentru a marca Ziua Internaţională a Drepturilor Omului, scrie IAA.ro De-a lungul unei zile, peste 20 de tineri de alte rase şi culturi au intrat în rolul de angajaţi ai real,-Hypermarket şi au interacţionat cu clienţii. Voluntarii, în majoritatea lor studenţi la Universităţile din România, proveneau din Africa (Rwanda, Ghana, Africa de Sud, Congo, Tunisia, Senegal, Niger, Kenya), Asia (China, Japonia, Iran) şi Europa (Belgia, Italia, Grecia). Peste 4.000 de bucureşteni au intrat în contact cu voluntarii pe durata desfăşurării experimentului. Reacţiile, atitudinile şi gesturile acestora au fost analizate de o echipă de sociologi de la SNSPA, coordonată de Dan Petre şi de specialişti de la Centrul de Informare ONU.
GMP PR a realizat un experiment social cu ocazia Zilei Internaţionale a Drepturilor Omului

Campania realizată de Saatchi & Saatchi Bucureşti pentru Novartis - Fenistil a câştigat trei trofee de bronz în cadrul secţiunii print a festivalului Eurobest, scrie IAA.ro. Lucrările câştigatoare, Sting, Tickle şi Scratch fac parte din campania Skin Sensations dezvoltată de echipa locală a Saatchi & Saatchi în urma câştigării unui pitch desfăşurat în interiorul reţelei şi coordonat de Saatchi & Saatchi Geneva.
Saatchi & Saatchi a câştigat trei premii la Eurobest

Bugetele de promovare din Marea Britanie vor continua să crească şi în 2011, fiind estimată o majorare de 2,3%, scrie Financiarul, care citează cele mai recente previziuni făcute de World Advertising Research Center (WARC) şi Advertising Association. Cele două companii estimează majorarea cheltuielilor cu publicitatea cu 6,6% în 2006, unul dintre cei mai buni ani din 2004 până în prezent în termeni ai creşterii nivelului de investiţii în publicitate.
Publicitatea din Marea Britanie: +2,3% în 2011

Google, compania care deține cel mai mare motor de căutare, este în negocieri cu jucători mai mici din sectorul de cupoane reduceri online, după ce Groupon a refuzat oferta de 6 miliarde a companiei din Pale Alto, scrie Wall-Street.ro, care citează New York Post.
Refuzat de Groupon, gigantul Google caută să cumpere alte companii

Celebrul studio de cinema american Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) a anunţat, luni, că planul său de restructurare, aprobat la începutul lunii decembrie de justiţie, a devenit efectiv şi că va putea să-şi relanseze producţia de filme, notează Mediafax. "MGM iese dintr-una din cele mai dificile perioade ale istoriei sale", au declarat într-un comunicat comun noii şefi ai studioului, Gary Barber şi Roger Birnbaum, fondatorii Spyglass Entertainment ("Al şaselea simţ", "Dumnezeu pentru o zi", "Star Trek", "Neînfrânt/ Invictus", "The Tourist" etc.).
MGM anunţă ieşirea din faliment

Ministrul britanic pentru Afaceri, Vince Cable, a declarat în fața unor reporteri sub acoperire că i-a declarat razboi miliardarului Rupert Murdoch, care controlează un imperiu media, scrie HotNews, care citează The Daily Telegraph. Secretarul pentru Afaceri a precizat că va încerca să-l împiedice pe Murdoch să preia controlul asupra BSkyB, compania mama a Sky News și cel mai mare furnizor pay-tv din Marea Britanie.
Un ministru britanic, Vince Cable, afirmă că i-a declarat razboi mogulului media Rupert Murdoch

Gigantul farmaceutic GlaxoSmithKline a ales agenţia PHD a grupului Omnicom pentru a gestiona contul de media din Statele Unite, estimat la 700 de milioane de dolari, scrie DailyBusiness.ro, care citează Adweek.
GSK a ales PHD să gestioneze contul media din SUA, estimat la 700 mil.$

Sursa foto: Financiarul

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu