Skip to main content

Românii sunt bombardați lunar cu mesajele a peste 450 de branduri

 

Românii sunt expuși în medie pe lună la mesajul a peste 450 de branduri, potrivit Studiul Valorilor, realizat de compania Kantar Media pentru agenția de media Starcom (partea a grupului Leo Burnett).

Publicitate

Cerecetarea relevă, printre altele, modul în care românii consumă media și diverse produse în funcție de valorile și stilul lor de viață.

Iată câteva dintre concluziile studiului

  • Oamenii conservatori, centrați pe valorile familiale și sociale citesc ziare precum Adevărul și Jurnalul Național și urmăresc programele posturilor TVR1, Diva, Discovery și Animal Planet. Aceștia conduc Peugeot, sunt clienți ai unor bănci precum BRD, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania, mănâncă ciocolată Kinder sau Milka și aleg mai degrabă Sprite sau Pepsi.
  • Publicul activ, mai puțin tradiționalist, care preferă călătoriile și sportul citește Ziarul Financiar și alte publicații care fac parte din categoria premium. Persoanele din această categorie au valori asemănătoare canalelor de muzică și filme ( ex. AXN, ProCinema). Oamenii din această categorie conduc Audi, sunt clienți ING Bank, și preferă berile Heineken, Stella Artois sau Beck’s.
  • Publicul independent, care îmbrățișează valori atribuite așa-zisului "spirit de aventură", este unul predominant masculin, care citește ziarele de sport și uneori pe cele tabloide. Iar când vine vorba de posturi preferate, televiziunile de sport sunt cap de listă.
  • Cei care fac parte din această categorie se orientează mai degrabă către Toyota, Honda, sau VOLVO, lucrează mai degrabă cu bănci precum Millennium Bank sau Volksbank, folosesc iPhone-ul, consumă bere Carlsberg, Ciuc, sau Ursus și au o înclinație clară către Red Bull.
  • Publicul "responsabil și independent" se uită la posturi generaliste (ProTV și Antena 1) sau la canalele de știri (Realitatea TV și Antena 3). Aceștia conduc mașini precum Citroen sau Dacia și consumă cu precădere Golden Brau sau Bergenbier. Când vine vorba de ciocolată și băuturi răcoritoare, aceștia aleg cu precădere mărcile Africana, Primola, Fanta și Frutti Fresh.

Studiul Valorilor are la bază metodologia semiometriei și a fost realizat pe un eșantion de 2.500 de oameni, reprezentativ pentru populația urbană. Cercetarea acoperă 40 de categorii de produse.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • si astai ca mine care n-au masina ,nu citesc nimic, muritori de rand care abia traiesc si sparg seminte in fata blocului... deci grosul populatiei. astia cu cine fac banking?

Trimite un comentariu