Skip to main content

Ce ascultăm? Radio ZU, Kiss FM și postul public de radio își împart piața

 

Grosul audienței radio se împarte la trei jucători. Zu, Kiss FM și Radio România Actualițăți sunt în top și în București și la nivel urban.

Publicitate

Radio Zu are Capitala, Kiss FM este primul pe urban. Postul public e pe locul secund în ambele topuri, potrivit ultimelor măsurători, făcute în toamna lui 2010 și publicat astăzi.

Clasamentele, dar și alte comparații cu toamna lui 2009, în continuare:

Studiul de audiență a fost realizat în perioada 30 august – 19 decembrie 2010 de către IMAS și Mercury Research, pe 6.515 persoane. În București au fost 1.863 de interviuri.

Capitala este Zu

  • Cele mai mari felii din aglomerata piață a Capitalei le au Radio Zu (239.500 de ascultători), postul public Radio România Actualități (203.000) și Kiss FM (201.000).
  • Restul plutonului este mult în urmă. Radio 21 coboară la 105.800 de ascultători, iar Europa FM și Pro FM scad sub suta de mii în toamna lui 2010, comparativ cu anul precedent.
  • De remarcat în București creșterea Magic FM, cu un plus de aproape 23.000 de persoane în 2010, față de toamna lui 2009.
  • Alte creșteri notabile: Radio Zu (17.900) și Antena satelor (8900).
  • Cele mai mari scăderi, comparativ cu toamna lui 2009: Radio 21 (minus 45.200), Europa FM (22.600) și Kiss FM (18.000).

Audiența posturilor de radio în București:

Audienta medie zilnica in Bucuresti - total populatie 11+   Toamna 2010   Toamna 2009   Diferenta  
Radio ZU 239.500 221.600 17.900
Romania Actualitati 203.300 202.200 1.100
Kiss FM 201.700 219.700 -18.000
Radio 21 105.800 151.000 -45.200
Magic FM 105.000 82.100 22.900
Europa FM 92.700 115.300 -22.600
Pro FM 91.200 103.500 -12.300
Vibe FM 63.000 75.300 -12.300
Romantic FM 61.200 59.800 1.400
Antena Satelor 48.400 39.500 8.900
Realitatea FM 36.100 40.200 -4.100
National FM 31.500 -
Gold FM 27.500 22.800 4.700
Radio Guerrilla 19.900 28.200 -8.300
One FM 15.100 29.000 -13.900
Romania Cultural 13.600 9.600 4.000
City FM 11.600 13.300 -1.700
Radio Romania Regional 9.700 9.800 -100
ProFM Dance 7.100 13.200 -6.100
Radio InfoPro - 11.600
Smart FM - 7.900 -7.900
RFI Romania - 3.600

Doar trei posturi peste milion în mediul urban. Kiss FM, lider detașat

La nivelul orașelor, primele trei locuri sunt disputate de aceiași jucători, dar într-o altă ordine.

  • Kiss FM își consolidează poziția de lider la nivel urban. Postul crește cu 130.000 de ascultători (față de toamna anului trecut), ajungând la un total de 1,6 milioane.
  • Crește și Radio Zu, care trece în fața postului public de radio.
  • Europa FM scade sub un milion. Minusul este de 170.000 de persoane, cea mai mare scădere.
  • Scade puternic și Radio 21: minus 164.000 de persoane și un total de sub 450.000 de ascultători. În schimb, ia avânt Pro FM, care câștigă peste 90.000 de ascultători.
  • Magic FM crește și la nivel urban: plus 90.000 de ascultători.

Audiența posturilor de radio la nivel urban:

Audienta medie zilnica la nivel urban - total populatie   Toamna 2010   Toamna 2009   Diferenta  
Kiss FM 1.602.400 1.472.300 130.100
Radio ZU 1.146.600 1.094.100 52.500
Romania Actualitati 1.058.600 1.116.400 -57.800
Europa FM 954.300 1.124.300 -170.000
Pro FM 613.000 522.800 90.200
Romania Regional 599.100 609.700 -10.600
Radio 21 436.300 600.000 -163.700
Magic FM 332.200 242.600 89.600
Antena Satelor 192.100 219.400 -27.300
National FM 109.000 -
One FM 52.300 -
Romania Cultural 52.100 51.100 1.000
InfoPro - 209.400
RFI Romania - 38.800

Sursa foto: radio.ubbcluj.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • ce ciudat :) pare ca toti suntem impotriva posturilor de radio gen Kiss si Zu si totusi acestea au cele mai mari audiente. Va recomanda sa ascultati o piesa de teatru la un post de radio cultural..e relaxant :) ascultatorul cred ca este cel care, pe viitor, va face diferenta. daca ne lasam de spagi, bineinteles..
  • nu ma intereseaza genul de 'produse' din categoria kiss fm, zu, pro.... gunoiul nu este 'produs'; acum 20 de ani, desi poate naiv, radioul privat era macar sincer cu ascultatorii sai
  • Vlad, sunt complet de acord cu tine, dar trebuie sa tii cont de faptul ca exista puncte diferite de parere si, cel mai important, interese financiare care fac ca un produs sa fie asa cum este. Vad ca asta este greu de inteles pentru multi de aici, dar este ok, vor termina liceul la un moment dat si vor vedea cum e si viata reala. Kiss si Zu nu vor lua niciodata lectii de la BBC, ci de la Zu100 sau de la CapitalFm (ma rog, Kiss ar trebui sa ia chiar de la cei de la care au licenta). Sunt cate targeturi vrei tu, ca numarator, si tocmai de aia nu poti spune ca un radio este bun decat in masura in care isi atinge scopul, ca produs. Nu in ultimul rand, tipicul radioului britanic va fi mereu diferit de cel balcanic, nemtesc, american etc. In '95, cand am ajuns prima oara in Londra si am auzit radiourile lor, am ramas capiat. Cu ce sa le compari si de ce? Radio Contact era un produs excelent pt Romania si nu cred ca ar fi fost intersanjabile produsele.
  • Toate posturile romanesti sunt 0. Kiss Fm castiga prin frecvente si printr-o calitate mai buna a sunetului. Altfel, playlisturile si emisiunile ( mai ales Carcotasii ) sunt jalnice, de-aia ZU ii bate cam peste tot pe unde emite. Un radio de calitate este BBC Radio 1, din UK. Ar cam trebui sa ia lectii si Kiss si Zu si mai ales Radio Romania.
  • sanda,,este exact ca la tv ori te uiti pe rtv ori pe tvr2 ,,,,
    oricum,,,,cei de la RADIO ROMANIA ACTUALITATI sunt cei mai profesionali...in special MATINAL, MATINAL DE WEEKEND...
    te indrum sa asculti intr-o dimineata radio romania actualitati, iar in cea de-a 2 zi alt post radio.....SI ATUNCI VEI INTELEGE CE SE INTAMPLA
  • "muzica care cu greu.."
    Mai bine no comment :)) Daca ar merita sa acorzi atentie aberatiilor de genul tau, s-ar demonstra o gramajoara de lucruri vis a vis de tot ce ai debitat. Sincer, insa, te scuza cacofoniile.
    De super curiozitate: ce buletin meteo e profi? Spun asta pt ca toate il preiau de la ANM. E cel mai simplu exemplu, dar sunt curios ce asculti tu. Sau problema este ca se vorbeste prea repede pentru tine?
  • Mai baietzi, eu cred ca am imbatranit, m-am ramolit si /sau m-am prostit.

    Am fost anul asta in concediu in Ro. 2 saptamani ca sa imi va parintzii cat si care mai sunt inca vii si am incercat sa urmaresc mai multe posturi de radio.

    Ghicitzi ce ? Nu am putut. Mi-au cazut greu la stomac.
    Singura ocazie in care au fost tolerabile a fost cand am fost blocat im masina mai mult de 1 ora in plimbarile mele de colo colo.

    Playlist-uriel ca playlistyurile (nu au fost asa de indigeste hardcore ca cel al radio3.net -si pe vremuri am fost cica metalist - da dupa 2 ore back to back si heavy-ul incepe sa dea pe dinafara) sunt daca nu entuziasmante macar acceptabile la mai toate radiourile daaaaa cand deschide DJ-ul gura se termina cu smecheria gata ... ca ca sa nu mai spun de cat de iritante sunt stirile PE TOATE POSTURILE.

    Cred ca daca va intrebatzi cu adevarat ce posturi se asculta si posturi nu se asculta si mai ales DE CE NU SE ASCULTA solutzia rezonabila e sa facezti focus grupuri si sa masuratzi momenetele de iritare pe care le provoaca respectivele posturi pentru ca sa avetzi indicii a ce jeneaza peste medie, ce incomodeaza asa pe modelul :" la curtea lui voda e sedintza mare stau boieri pe scaun stau si in picioare ...."

    Iar daca e sa discutam si s ane batem in campanii natzionale astea intotdeuna se fac multimedia cu pilonul principal pe TV si cu varii ramificatii spre radio si outdoor si ce-o mai ramane si spre print. Deci acolo la radio se roade osuletzul ce a mai rams de la masa celor mari si tari iar acele vine la pachet de la agentzia de publicitate a trstului si nu ca merite personala a respectivului post de radio.

    Daca suntezi sincer interesati de domeniu incercatzi sa vedeti prin ce difera Kiss de Zu ma rog si dincolo de existentza lui KissTV adica ce jeneaza la KissFM in Bucuresti de da lumea pe Zu si reciproc de ce sta lumea pe Zu si prefera KissFM.

    In momentul in care identificatzi elementele de diferentziere mai putem discuta altfel Prozac FM pe toata linia si eu daca tot e sa ma droghez prefer sa o fac cu playlist-ul meu si nu cu playlist-ul lor , parerea mea.

    Altminteri daca avetzi minte lui Sanda care : " Nu inteleg de unde atata interes pentru Radio Romania Actualitati sau Antena Satelor!!!! " probabail ca n-o sa va explicatzi niciodata de ce EtnoTV sau AgroChanel au privitori de loc.
    Si culmea ca au. Probabil ca nu atat prin ceea ce ofera ci prin ceea ce nu indeasa pe gatul privitorului.
  • din punctul meu de vedere, Kiss FM = Zu = 21 = profm; comune acestora sunt: lipsa oricarei originalitati; abundenta "umorului" gen Tociu si Palade sau , de ce nu, "trasniti in NATO"; muzica care cu greu poate fi numita astfel; informatie zero - nici macar buletinul meteo nu e profesionist; heavy rotation-ul pana la a ajunge sa arunci radioul pe prima fereastra;
    si o intrebare: de unde drac' "Zu" ? vreo legatura cu laptele zuzu? .. le-am auzit un promo ceva cu "sa ai o atitudine zu" .. cred ca nici geniile care l-au conceput nu sunt in stare sa explice ce au avut in cap cu asta.. no comment !
  • @ VAVA Din punct de vedere al cantitatii, da posturile tip CHR au cei mai multi ascultatori dar la fel ziarele de tip fituica au cei mai multi cititori de ce? asta e nivlul de inteligenta al cetateanului roman. NU mai ziceti ca cel care are cea mai mare audienta/cel mai mare nr de ascultatori/cititori e cel mi bun. NICIODATA CANTITATEA nu egala cu, Calitatea.
    la fel cum intre dacie si bmw nu va fi nicodata egalitate.
  • @Marius, da ai dreptate, am scris gresit, ma gandeam ca mod de realizare. In rest, hai sa fim seriosi :) Puterea de cumparare cumulata Guerrilla/Magic/Gold e zero barat, chiar si fata de ultimul clasat CHR. Nu te gandi aici ca 15 publicitari, 9 directori media si 5 arhitecti care asculta respectivele sunt peste 2,5 milioane de "brate libere". Pentru ca nu sunt. Iar dovada cea mai simpla o constituie sumele invartite in contractele de publicitate: CHR-urile produc bani, radiourile de nisa sunt CEL MULT pe zero/ Guerrilla traieste pe spatele trustului, dincolo de ce declara ei, cat despre Gold, ce sa vorbim, este macar radio sau e winamp on air? Un singur event CHR costa cat tot bugetul de reclama al unui post de nisa (cateva mii de euro). Sau crezi ca daca aveau banii astia, Guerrilla sau altii de nisa faceau in continuare campaniile alea gen "sa ne facem singuri jucarii"? :))
    Repet, nu pune la un loc mai multe planuri: ce ti se pare tie sau mie sau oricui de bun gust; ce fel de oameni asculta un anumit post; cum este realizat un anumit post, ca produs, ce inseamna putere de cumparare etc. Ia-le separat si vezi carentele/realizarile.
    Numai bine.
  • @Vava: un produs premium nu se adreseaza, prin definitie, maselor. Tocmai de asta radiouri de nisa precum Guerrilla, Magic sau Gold, produse cu adevarat premium, vor supravietui: 100000 de ascultatori premium au aceeasi putere de cumparare ca 500000 core (Zu sau Kiss).
  • @ JOS CENZURA: Sunt complet de acord cu tine ca premiile conteaza enorm, dar nu cred ca sunt hotaratoare in sensul in care te gandesti tu. Azi, daca esti CHR si nu dai premii, clar pierzi in fata concurentei directe, dar esti oricum peste posturile de nisa, ca ascultatori. Nu este vorba de calitatea a ceea ce este difuzat aici (termen oricum subiectiv) ci de cea a audientei. Deci, cu sau fara premii, "DJ Xulescu" o sa bata oricand ca numar de ascultatori "The indie band", care strange 200 de pusti la 2 saptamani intr-un club. Cam asta e. Premiile sunt strict pt lupta inter-CHR, nu pt bataia cu posturile de nisa.
    Pana la urma, CHR-urile sunt niste veritabile produse premium ca mod de constructie si functionare. Sunt un super produs destinat celor multi si nu este usor sa faci asa ceva la novel profi.

Trimite un comentariu