Skip to main content

RCS&RDS cere Antenei daune de 100 de milioane de euro pentru denigrarea imaginii în media

 

Compania RCS&RDS cere daune morale şi materiale în valoare de 100 de miloane de euro de la Antena TV Group pentru “gravele prejudicii materiale şi morale produse în urma campaniei media prin care posturile audiovizuale şi celelalte canale media ale Grupului Intact Media au denigrat, au afectat reputaţia şi imaginea publică a societăţii RCS&RDS S.A”.

Publicitate

Daunele sunt cerute printr-o notificare transmisă, pe 30 martie, societăţii Antena TV Group, care a ajuns inclusiv pe masa Consiliul National al Audiovizualului (CNA), la data de 1 aprilie.

Compania de cablu a sesizat Consiliul ConcurenţeiAntena Tv Group condiţionează retransmiterea posturilor Antena1 şi Antena 3 (care sunt libere la retransmisie) de difuzarea contra cost a canalelor Antena2 şi Euforia.

RCS&RDS a cerut forului audiovizual să elimine Antena1 şi Antena3 din pachetul must-carry (posturile libere la retransmisie).

Deşi Consiliul Naţional al Audiovizualului programase pentru astăzi o întâlnire cu reprezentanţii celor două societăţi aflate în conflict, aceasta s-a amânat pentru şedinţa de joi.

Forul audiovizual vrea să discute cu RCS&RDS şi cu Antena Tv Group despre interpretarea legislaţiei audiovizuale în privinţa principiului must-carry.

Membrii CNA au votat amânarea discuţiilor pentru că reprezentanta grupului Inact (Mirela Bamboe) nu a avut mandat să prezinte un punct de vedere din partea Antena Tv Group.

Consiliul şi-a exprimat dorinţa de a discuta cu cineva din acţionariatul RCS&RDS şi cu Sorin Alexandrescu (directorul general Antena TV Group).

Despre conflictul dintre RCS&RDS şi Antena TV Group

Totul a pornit de la o serie de articole apărute în presă,la sfârşitul lunii trecute, potrivit cărora grupul Intact ar fi cerut în instanţă o sumă de bani pentru că RCS&RDS “preia de la Antena1 fără niciun cost programe pe care le transmite în reţea”.

Pe 30 martie, Jurnalul Naţional scria ca Antena 1 solicită operatorului RCS&RDS 60 de milioane de euro, reprezentând daune pentru că această companie de cablu "preia de la Antena 1 fără niciun cost programe pe care le transmite în reţea, iar publicul plăteşte pentru accesul la cablu".

În continuare, câteva fragmente din notificarea trimisă de RCS&RDS socitetăţii Antenei TV Group, care a ajuns atât la CNA, cât şi la Consiliul Concurenţei:

"Prin repetate ştiri, reportaje, materiale, emisiuni fabricate la comanda persoanelor care controlează Grupul Intact Media şi difuzate cu obstinaţie prin intermediul porturilor audiovizuale  şi altor canale mass-media din cadrul Grupului Intact Media (...) s-a realizat denigrarea şi afectarea imaginii publice a societăţii RCS&RDS, cât şi asupra diferitelor autorităţi şi persoane publice".

Compania de cablu cere forului audiovizual să scoată Antena1 şi Antena3 din categoria programelor must-carry

"Profităm de această ocazie pentru a învedera Consiliului Naţional al Audiovizualului că radiodifuzorul postului de televiziune Antena1 condiţionează din punct de vedere financiar retransmiterea de către societatea noastră a postului Antena1 şi totodată solicităm CNA să adopte o decizie prin care postul de televiziune Antena1 să nu  mai facă parte din categoria programelor must carry".

RCS&RDS a mai spus că Antena Tv Group "condiţionează din punct de vedere financiar" şi retransmiterea postului Antena 3, cerând de asemenea scoaterea acestui post din categoria programelor libere la retransmisie.

RCS&RDS semnalează autorităţii de concurenţă următoarele:

"Profităm de această ocazie pentru a învedera Consiliului Concurenţei faptul că societatea Antena TV Group abuzează de poziţia dominantă pe care i-o confera posturile de TV cu statut must carry, Antena 1 şi Antena 3 (potrivit notificării comunicate societăţii noastre de către Antena TV Group, Antena 1 ar avea o medie de audienţă de 12%), condiţionând acordarea, către distribuitorii care retransmit servicii de programe, a dreptului de retransmitere a programelor cu statut must carry declarat (Antena 1 şi Antena 3), de preluarea şi retransmiterea contra-cost a posturilor de televiziune cu o audienţa mai scăzută Antena 2 şi Euforia lifestyle TV".

"Antena TV Group abuzează de poziţia dominantă pe care i-o conferă posturile de televiziune cu statut "must carry", Antena 1 şi Antena 3, condiţionând încheierea actului adiţional care ar fi reglementat condiţiile privind retransmisia posturilor de televiziune Antena 1, Antena 2, Antena 3 si Euforia lifestyle TV, de obligativitatea retransmiterii (...) şi a postului GSP TV după expirarea termenului contractului de asociere, care printre altele are ca obiect şi retransmiterea postului de televiziune GSP TV".

În acelaşi document se mai spune că RCS&RDS are două procese pe rol cu Antena TV Group. Printr-unul se încearcă recuperea unei datorii de circa 2 milioane şi jumătate de euro de la Antena Tv Group, iar prin cel de-al doilea se cere insolvenţa grupului de media.

“Reprezentanţii Antena TV Group S.A, cunosc foarte bine faptul că societatea pe care reprezintă datorează sume importante de bani societăţii RCS&RDS, respective ehivalentul în lei al sumei de 2.472.353 euro, la care se adaugă dobânda legală, sume care fac obiectul Dosarului nr. 16845/3/2011 aflat pe rolul Tribunalului Bucureşti, secţia a VII-a Comercială având ca obiect cererea de deschidere a procedurii de insolvenţă formulată de RCS&RDS S.A. împotriva Antena Tv Group S.A.”.

Anterior notificării trimise de RCS&RDS, Antena Tv Group a somat compania de cablu să plătească, până pe 31 martie, daune în valoare de 60 de milioane de euro "cu titlul de daune interese pentru retransmiterea către public a canalului de televiziune Antena1 în sistem de canal de televiziune condiţionat financiar". Documentul semnat de Antenă a fost emis pe 22 martie.

Din notificarea trimisă de Antena Tv Group companiei RCS&RDS, pe 22 martie :

"RCS&RDS, în mod constant, a încălcat prevederile cuprinse în art. 82 din Legea Audiovizualului şi a inclus şi menţinut în oferta sa adresată publicului canalul de televiziune Antena1 precum şi celelalte serviciii de programe libere la retransmisie şi fără condiţionări tehnice sau financiare, fără să menţină şi să indice expres caracterul gratuit al acestor servicii de programe şi fără să creeze mecanismul concret de accesare necondiţionată tehnic sau financiar."

"Prin acţiunile sale, RCS&RDS a afectat negativ patrimoniul Antena Group, daune interese cunatificate de Antena Group până în prezent fiind de cel puţin 60.000.000 euro (cunatificate pentru ultimii 3 ani, pe baza cifrei de afaceri RCS&RDS relativă la retransmisia de servicii de programe, în raport cu o cotă medie de audienţă de 12% a canalului de televiziune Antena1), urmând să fie iniţiate acţiuni în justiţie în cazul în care RCS&RDS nu va plăti daunele interese."

*Antena Tv Group operează licenţele posturilor Antena1, Antena2 şi Euforia.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • nu a scris nicaieri sa fi cumparat upc, sunnt abonat rcs la net sunt foarte multumit dar la cablu sunt total nemultumit upc calbu are mult mai multe progreme dar rcs e foarte jos
  • cu respect .... cred ca exagerezi cu RCS= portocalii.
    Daca era romtelecom in locul rcs cred ca ziceai la fel. Romtelecom ar putea fi "mai portocalii" pt ca statul inca mai are actiuni acolo :)
    vezi in alte tari din UE cum e cu "monopolul" (ex Spania si Italia)
  • Antena Group tocmai si-a taiat craca de sub picioare. NU cred ca A1 si A3 vor fi scoase de pe cablu si/sau satelit.
    Insa nu stiu ce se va intampla cu A2 si Euforia. :D
    E timpul ca CNA si Consiliul concurentei sa ia masuri pentru obligativitatea de retransmitere a celor doua canale din must carry la pachet cu celelalte :P

    Daca nu gresesc si Media Pro face la fel, vinde la pachet ce e in must carry
  • Parerea mea este domnule edi, ca ce recomanzi dumneata este exact ce nu lipseste romanilor, indemnul acela care spune sa moara si capra vecinului.Romania tocmai prin asta iese in evidenta, prin genul de oameni rai, invidiosi, fara absolut niciun pic de educatie civica si mai ales fara niciun tel in viata.Daca ai fi vizionat vreodata bbc ai fi invatat ceva, dar se pare ca mai departe de otv nu te poti duce pe telecomanda!Nu iti dai seama ca daca dispare opozitia de oricare ar fi ea, chiar si mediatica, nenorocita de putere ne decimeaza, asa cum a inceput imediat dupa alegerile precedente.Chiar nu vezi asta?
  • recomand rcs-rds sa renunte la retransmiterea pe cablu a antenelor, pentru ca nu ar fi nicio paguba. sunt destule canale romanesti interesante,la care ne putem uita. dar as vrea sa vad pe cablu si canalele internationale de stiri, cum ar fi bbc news, cnn sau eurosport. decat sa ma uit la antena 3, mai bine vizionez bbc news, care este un post impartial.
  • Eu zic sa stai putin si sa iei in calcul cam cate familii din Romania sunt interesate de canalele straine.
    Populatia Romaniei e imbatranita si marea mojoritate s-ar multumi cu 10 canale importante, primite in gratuit.
    Eu as paria pe asta.
  • Astia de la antene chiar sant loviti de prostie.Adica vezi doamne EI fac o favoare RDS-RCS si ar vrea bani pentru asta.
    Tare as vrea sa vad niste audiente pe o luna de antene netransmise pe cablu :)
  • Altfe e simplu. portocalii nu au putut inlatura trompetele anti portcocalii ori cat au incercat prin infiltrare sau destramarea echipelor. Vezi B1, 10tv, Otv. Nu a mers. Asa incat securistii astia au gandit urmatoarea mutare RCS (pro portcalii) cumpara UPC > monopol absolut. Apoi zburam incet A3 din grila si punem probelem la receptie in teritoriu la restul antena group. Uite asa Romania ajunge de unde a plecat acum 20 de ani. Altfel spus securistii-comunisti si metodele lor joaca tare cartea asta pentru ca miza e importanta: indoctrinarea/manipularea maselor cu tv-ul si o viata buna pe resursele statului pentru un grup portocaliu prin frauda.
  • @Eu... sincer gandesti ce scrii? principalele canale Tv sunt cele romanesti. Crezi ca astea conteaza? e un trend. Cablisti se vor adapta si vei primi pe cablu o oferta mult mai tentanta de a sta lipit de tv decat daca ti-ai pune antena de camera.
  • Teszari e cel care a tras foarte tare (sa zicem ca facut "lobby") pentru a se amana intrarea digitalului in Romania.
    Cel mai mult vor avea de pierdut cablistii iar dintre acestia, RCS-RDS va fi marele perdant.
    Vor disparea antenele Digi si cablul din casele a peste 50% dintre romani cand vor putea receptiona GRATUIT principalele canale tv din Romania.
  • teszari joaca tare. probabil vor pune antenele in pachetele super scumpe, iar acum ca se pregatesc sa preia upc, inseamna ca intr-adevar, manipularea ieftina nu va mai ajunge la populatie. asta pana la urmatoarele alegeri, cand USL-ul va pune mana pe TVR. acelasi circ...
  • speram cu totii sa se termine odata cu circul asta ieftin declansat de voiculesti! ei cred ca detin drepturile de opinine ale romanilor prin manipularea de joasa speta pe care o fac

Trimite un comentariu