Skip to main content

Coca Cola-Adevărul, episodul 2. Amenințarea agenției: “nu vom plăti niciuna dintre comenzile Coca-Cola”

 

Un scandal care nu face cinste pieței de publicitate și de media din România. Un mesaj care arată care sunt raporturile între o agenție de publicitate și un ziar.

Publicitate

Ziarul Adevărul publică astăzi într-un articol un email prin care Mihai Trandafir (foto), directorul diviziei de media McCann Ericksona ameninţat voalat conducerea Adevărul Holding că-şi va sfătui toţi clienţii să-şi retragă reclamele produselor din paginile ziarelor editate de trustul de presă, invocând o serie de articole ce ar fi lezat interesele companiei Coca-Cola, aflată în portofoliul său.”

De unde a pornit totul?

Seria de articole despre Coca cola a apărut pe site-ul Think Outside the Box, găzduit, până săptămâna trecută, de platforma Adevărul.

Mihai Trandafir (de la McCann, agenția care deține contul Coca Cola) a considerat articolele un atac la client. Vineri, scrie Adevărul de azi, Mihai Trandafir a trimis un email, către Tony Gray (director de vânzări), cu cc la Peter Imre, director general:

„Este peste puterea noastră de înţelegere şi complet inacceptabil ca o companie media, cu care pregăteam un proiect special pentru o zi specială, să ne atace clientul într-o asemenea manieră. Aşteptăm poziţia voastră oficială şi ne vom asigura că toţi clienţii vor afla despre această chestiune. După cum îţi imaginezi, nu vom plăti niciuna dintre comenzile Coca-Cola".

În aceeași zi, după primirea acestui email, Adevărul întrerupe brusc colaborarea cu site-ul Think Outside the Box. Motivul: „disfuncţii grave în colaborarea editorială comună şi de promovare reciprocă", după cum paginademedia.ro a scris AICI.

Peter Imre îi răspunde lui Mihai Trandafir printr-un email publicat, de asemenea, de Adevărul de astăzi:

“Nu este o dovadă de profesionalism să fim ameninţaţi cu retragerea clienţilor (McCann-Erickson) care îşi fac reclamă în publicaţiile noastre. Aşa ceva este fără precedent. Sunt convins că nu aceasta este filosofia Coca-Cola. De aceea, îmi exprim regretul pentru materialul publicat şi doresc încă o dată companiei Coca-Cola «La mulţi ani!».”

Articolul integral, în Adevărul.

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • My god . . acest Trandafir, pe langa ca nu stie ce inseamna bussines de advertising mai si prost. Toata lumea civilizata stie ca acesti asa zisi directori de la McCan sunt vai cum se spune, niste amatori - genul care face bussines in Romania, il cunosc si sunt dezgustatori, genul corporate, asa ca haiducii. Majoritatea comentariilor de mai sus sunt naive. Presa deasemenea este cunoscut ca este neprofesionista si nu are nici o vaga idee de ideea de conflict de interes. Ce ma mira este cat sunt de intelegatori romanii din afara companiilor in cauza - parca nu intelege ce se intampla. Stiu de ce - majoritatea romanilor stau la panda sa ajunga/devina un fel de Trandafir sau acel penibil Enoiu (il stiu de cand era in training, si se pare ca nu a invatat prea multe). Common - mai romani treziti-va din lipsa asta de caracter !!! By the way, sunt un fost roman.
  • indiferent cine are dreptate in cazul asta, pe TOTB (oribila prescurtare..) am citit cateva pseudo-articole bazate pe te miri ce mituri urbane, nu ar fi prima data, sa fim seriosi... n-ar fi nicio surpriza daca asa ar fi fost si cazul incriminat.

    "think outside the box", but inside the cage... parerea mea.
  • Nu trebuie sa ne miram, intrucat santajul este la ordinea zilei in aceasta industrie, iar McCann desi nu este agentia mea preferata, pot spune ca se preteaza cel mai putin dintre toti la astfel de practici. Ce s-a intamplat in acest caz este o joaca de copii fata de alte incidente care insa nu au iesit la iveala. Ceea ce ma frapeaza totusi este ca Trandafir, cu atatia ani de experienta in spate a facut greseala copilareasca de a transa povestea pe mail.
  • Deci, Adevarul trebuie sa formeze opinie impotriva unei companii, pe banii acelei companii?
    Sa ti se puna "Impozitul Adevarul", la fel cum platesti pentru TVR si atunci sa te formeze.
    Sau, sa-i zica lui Trandafir: du-te ba cu banii tai de-aici, ca noi suntem deontologi, nu-i vrem.
    Dar aici e ca la o prostituata care spune "sunt femeie serioasa, nu fac eu asa ceva nerusinatu-le, dar plateste-ma!"
  • tu nu prea ai habar care-i diferenta intre presa, ca, teoretic, formator de opinie, si povestile tale cu vecinii la scara blocului, asa-i?
  • De ce sa dea Coca-Cola bani unei publicatii care ii ataca?
    De ce sa accepte Trandafir sa dea bani unei publicatii care ii ataca clientul?
    Daca un aurolac cersetor te injura, ii mai da vreunul dintre voi bani????
    La fel si cu Adevarul si McCann.
    Era prost Trandafir daca accepta porcaria asta.
    Sau asta e deontologie?
    V-a intunecat complet mintile asa-zisa deontologie.
    Sau vi le-a spalat.
  • CONCLUZIE:
    -coca-cola se simte lezata de niste articole (bune,parerea mea),aparute in "adevarul."
    -"adevarul" ii arunca precum o masea stricata pe cei care au scris articolele,probabil de teama ca vor pierde accesul la purcoiul de bani.halal independenta jurnalistica,imre baci !
    -se gasi trandafir,var cu patraulea,sa se bage si el ca musca in lapte si sa rosteasca amenintari,desi "adevarul" se miscase repede si le taiase deja jugulara celor care indraznisera sa iasa din SISTEM.
    intrebare: am citit articolele despre Coke,erau bazate pe parerea unor medici specialisti,erau de asemenea preluate articole de notorietate din ziare de calitate din sua si europa...si atunci,unde naibii era "calitatea îndoielnică a materialelor publicate de TOTB ?"
  • bravo adevarul holding, sunteti atat de distructivi incat nu putem decat sa urmarim precum telenovelele acest spectacol de doi bani...da-ti inainte!....sper sa va duceti la fund, acolo unde va este locul!
  • tovarase trandafir... nu ne faci cinste cu genul asta de atitudine... ce ar fi sa incepi in fiecare dimineata cu o cafea taaare si o pagina din codul bunelor maniere... ca pana sa ajungi la ceva mai complex... gen tehnici de manipulare sau cum sa pun problema :) mai e cale lunga ! spor...
  • Nu văd de unde reiese că preferam ca aceste practici să rămână în umbră. De aceste practici spuneam că nu fac cinste deloc pieței.
  • @Radu: nu cred, poate ca nici articolele totb nu au fost profesioniste si facute cu buna credita, ceea ce nu justifica in niciun caz comportamentul Trandafirasului.

    Insa hai sa-l intelegem pe Trandafir. E mic si a fost prostit de taticul lui, Enoiu. Ma uimeste reactia lui Enoiu care-si tradeaza pana si propriul "fiu" pentru interesul personal si imaginea proprie. Nu m-ar mira sa-i tine si o predica despre cum invatacelul n-a facut bine. Parca il aud: fiule, ti-am zis: Nu pe email. Chestiile astea le vorbesti la telefon, nu pe email, ce naiba.
    De exemplu, Dana Razboiu a invatat mai bine si mai repede. Ea n-a dat emailuri de amenintare catre revistele care n-au scris despre ea asa cum a vrut ea sau n-au vrut-o pe coperta. A dat doar telefoane. Folosind aceleasi amenintari. Culmea, tot cu clientii McCan. Acesti clienti McCan par a fi un fel de bau bau ai neamului Enoiu si ai angajatilor McCan.

    Ma indoiesc insa ca acesti clienti vor renunta vreodata la McCan pe motive de practici securiste in materie de business. Cine stie cu ce ii are domnul metalurgist la mana si pe ei.

    La fel cum ma indoiesc ca presa va semna in urmatoarele zile, asa cum ar fi normal, un protocol prin care sa nu mai publice timp de o luna nicio macheta venita de la McCan. Mai probabil McCan va primi telefoane de suport de la concurentii Adevarul, in purul spirit mioritic.

Trimite un comentariu