Skip to main content

24 iunie: Bogdan Enoiu: Campania Rom a costat circa 250 de mii de euro

 

Bogdan Enoiu, şeful McCann Erickson, a dezvăluit într-un interviu pentru Gândul că preţul întregii campanii a fost "undeva la 200-250.000 de euro, cu totul, timp de o lună şi jumătate", dar că "spotul propriu-zis a costat foarte puţin". Totuşi, spune Enoiu, la festivalurile de publicitate nu contează atât bugetul, cât ideea.

Publicitate

Bogdan Enoiu, şeful McCann Erickson, a mai vorbit despre ciocolata Rom, despre începuturile carierei sale în publicitate, dar şi despre evoluţia pieţei media.

Şeful McCann Erickson a explicat că marca Rom şi-a obişnuit consumatorii cu "chestii haioase, nostime" şi că aşa s-a născut şi campania cu "Romul american". "La un brainstorming, s-a ajuns la ideea să-i punem ciocolatei un steag american, iar clientul a fost suficient de curajos încât să accepte", a spus Enoiu.

El a mărturisit că a văzut reclama direct pe stradă. "Când am plecat de acasă, am văzut un panou mare cu Rom cu steagul american. Am fost şocat şi am dat imediat un telefon colegilor din agenţie. N-au vrut să-mi spună, iar eu m-am temut că iar mă trezesc cu un telefon de la ambasadă", a explicat publicitarul.
BOGDAN ENOIU, LA INTERVIURILE GÂNDUL. Cum a câştigat agenţia McCann "Oscarul" publicităţii la Cannes. Plus: Un slogan pentru România: "Mai multă natură, mai puţină civilizaţie"

Agenţiile de PR au raportat cifre de afaceri în creştere în prima parte a anulu. Majorarea se bazează în special pe lărgirea portofoliului de clienţi. Aceştia continuă să-şi gestioneze la ,,sange” bugetele alocate comunicării, îngheţate la nivelul ultimilor doi ani, scrie Financiarul într-o analiză.

,,Contextul economic nu a evoluat, ceea ce se reflectă în atitudinea încă prudentă a clienţilor care şi-au menţinut bugetele la nivelul ultimilor doi ani”, spune Larisa Petrini, Managing Partner la Saatchi&Saatchi PR. Cu toate acestea, anul 2011 a început bine pentru Saatchi&Saatchi PR, ,,care a câştigat clienţi şi proiecte noi şi a înregis­trat o creştere a cifrei de afaceri faţă de perioada similară a anului trecut.

,,Per ansamblu, putem vorbi de bugete în linie cu cele de anul trecut. Am văzut fie scăderi, fie creşteri, dar media pare a fi în linie cu cea din anul anterior”, sintetizează Cren­guța Roşu, Managing Partner DC Commu­nication, evoluţia buge­telor cliențtilor în prima parte a anului.

Alina Damaschin, CEO al Rogalski Grigoriu PR, declară că în valoare absolută bugetele clienţilor nu s-au schimbat semnificativ în acest an, s-a modificat însă modelul de alocare a lor.
Agenţiile de PR au raportat cifre de afaceri în creştere în prima parte a anului

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu