Skip to main content

31 august: OTV, Kanal D şi 10 TV - cele mai multe greşeli de folosire a limbii române

 

OTV, Kanal D şi 10 TV au înregistrat cele mai multe greşeli de folosire a limbii române în emisiunile pe care le-au difuzat în perioada 1 - 31 mai, potrivit unui studiu realizat de institutul de Lingvistică "Iorgu Iordan-Al. Rosetti" pentru CNA.

Publicitate

Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, a remarcat că, în ansamblu, există o tendinţă de scădere a numărului de greşeli de limba română în audiovizual, relatează Mediafax și HotNews.

Postul OTV, singurul dintre televiziunile monitorizate care a totalizat peste 50 de greşeli în luna mai 2011, a înregistrat totuşi o scădere a numărului de erori faţă de monitorizarea precedentă, efectuată în luna martie a acestui an, de la 90 la 70.

La televiziunile private de ştiri, greşelile de exprimare au scăzut considerabil, de la monitorizarea din martie la cea din mai, şi anume de la 58 la 25 la Antena 3, respectiv de la 37 la 28, la Realitatea TV.

Aproape toate firmele de creaţie şi de PR din Top 10 au reuşit să obţină profit anul trecut, conform cifrelor afişate recent la Ministerul Finanţelor. Agenţiile de relaţii publice ( PR) au început să exceleze financiar, înregistrând în 2010 cifre de afaceri de peste un milion de euro, scrie Adevărul.

Ca de obicei, grosul bugetelor de publicitate s-a îndreptat către agenţiile de media şi full service. La capitolul full service conduce BV McCann Erickson, care a avut bugete de 45,5 milioane de euro anul trecut, conform datelor de la Ministerul Finanţelor, prelucrate de revista „Forbes România".

McCann Erickson a obţinut o asemenea cifră datorită faptului că serviciile de media, care reprezintă o mare parte a afacerii, sunt derulate prin aceeaşi agenţie.
Agenţiile de comunicare, pe profit şi în anul 2010

 

Femeile, persoanele de peste 65 de ani, fără şcoală sau cu studii primare au fost cele mai interesate să urmărească nunta lui Cristi Borcea, potrivit unui sondaj al Institutului Român pentru Evaluare şi Strategie - IRES, citat de HotNews.

Studiul arată că aproape 60% dintre respondenţi spun că evenimentul le-a făcut o impresie proastă, iar trei din patru cred că s-ar fi cheltuit prea mulţi bani pentru organizarea acestuia.

Studiul a fost realizat luni, pe un eşantion de 1.247 de persoane de 18 ani şi peste, fiind descris drept reprezentativ la nivelul populaţiei adulte din România şi cu o eroare maximă tolerată de +/-2,8%.
Cine a urmărit la TV nunta lui Cristi Borcea - sondaj IRES

 

Premierul Emil Boc a declarat luni că a solicitat Ministerului Finanţelor Publice să nu modifice prevederile legislative privind drepturile de autor, apreciind că actualele reglementări sunt satisficatoare, scrie DailyBusiness.ro, care citează B1TV.

"Aici e foarte greu să mulţumeşti pe toată lumea, dar ceea ce există în momentul de faţă e bun. Am cerut nici să se îmbunătăţească, nici să nu se înrăutăţească, ci să se lase legislaţia aşa cum este. Pe drepturile de autor nu se modifică nimic din situaţia existentă", a spus Boc la postul tv B1.

Potrivit unui proiect al Finanţelor, criticat de actori şi reprezentani ai sindicatelor, firmele ar urma să achite contribuţii sociale pentru activităţile independente ale angajaţilor care au şi contract de muncă cu aceeaşi societate, precum şi în cazul activităţilor declarate independente unde există clauza de exlusivitate.
Boc: Impozitarea drepturilor de autor rămâne neschimbată

GolinHarris Bucureşti gestionează contul de comunicare kika, unul dintre cei mai mari retalieri de mobilier şi decoraţiuni interioare la nivel european, notează Financiarul, Wall-Street.ro şi DailyBusiness.ro.

GolinHarris va construi şi va implementa strategia de comunicare a companiei austriece, acoperind întreg spectrul de servicii, de la media relations, evenimente speciale cu un nucleu puternic digital extins în offline, până la consultanţă şi servicii de comunicare online cu accent pe componenta de consumer engagement.

 

Unul din cei mai mari proprietari de ziare din Europa, grupul german WAZ, este pe cale să-şi schimbe proprietarul. Petra Grotkamp, fiica cofondatorului WAZ, Jakob Funke, doreşte să preia conducerea, scrie Financiarul, care citează presa germană.

Petra Grotkamp, (67 de ani), care deţine un pachet de 16,67% din acţiuni, ar fi oferit deja altor trei coactionari suma de 500 milioane de euro în schimbul pachetului lor de 50% din acţiuni. Tranzacţia ar putea să se finalizeze în următoarele patru-opt săptămâni. Concernul cu sediul în Essen a avut anul trecut o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de euro, fiind prezent în opt state, unde deţine, printre altele, 27 de ziare şi 13 săptămânale.
Schimbare majoră în acţionariatul grupului german de presă WAZ

 

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu