Skip to main content

3 octombrie: Jurnalismul, după noul Cod Civil. Mai poate fi viața privată subiect de știre?

 

Difuzarea de știri, dezbateri, anchete sau de reportaje scrise ori audiovizuale privind viața intimă, personală sau de familie, fără acordul persoanei în cauză devin fapte sancționate de legislație, odată cu intrarea în vigoare, de la 1 octombrie, a noului Cod Civil, scrie DailyBusiness.ro.

Publicitate

Interzise  sunt si ținerea vieții private sub observație sau interceptarea fără drept a unei convorbiri private.

În categoria lucrurilor interzise mai intră difuzarea de imagini care prezintă interioare ale unui spațiu privat fără acordul celui care îl ocupă în mod legal, difuzarea sau utilizarea corespondenței, manuscriselor ori altor documente personale, fără acordul persoanei căreia acestea îi aparțin sau care, după caz, are dreptul de a dispune de ele.

În aceeași categorie intră și captarea sau utilizarea imaginii sau a vocii unei persoane într-un spațiu privat, fără acordul acesteia.
Jurnalismul, după noul Cod Civil. Mai poate fi viața privată subiect de știre?

Posturile de radio Kiss FM şi Radio ZU au fost amendate în septembrie de CNA cu 40.000 de lei, respectiv 35.000 de lei, pentru discuţii care întrec limita bunului-simţ, scrie Adevarul. Realizatorii posturilor de radio au coborât, în ultima vreme, limbajul din timpul emisiunilor la un nivel suburban, în lupta lor pentru audienţă.

„Nu mă deranja, am orgasm. ...sunt singur şi meditez, am stins catarsisul orgasmului. Bărbaţi, vă ordon, treceţi pe meditaţie, fără efort, fără cheltuială, fără zbatere, numai avantaje, simplu şi la îndemână. La îndemâna ta, cu opţiuni de alegere, meditaţie pe stânga sau pe dreapta. Meditaţie plăcută!" Cam aşa au decurs discuţiile din timpul emisiunii „Kissteria matinală", prezentată pe timpul verii de Angel şi Johnny, la Kiss FM.

Şi Radio ZU, deşi are mai puţine abateri, nu s-a lăsat mai prejos la capitolul limbaj suburban. Buzdugan şi Morar au luat în derâdere, în termeni cu conotaţie sexuală, informaţiile despre răpirea de femei: „se fură femei pentru prelevare de orgasme (...)".
125.000 de lei reprezintă suma amenzilor pentru limbaj vulgar primite de Radio ZU şi Kiss FM în 2011.
Vulgarităţi FM

La jumătatea acestei luni, un nou sezon al emisiunii „Dansez pentru tine” va începe la PRO TV. Printre vedetele care vor concura pentru trofeu se numără Catrinel Sandu, Andreea Ibacka, Jojo, dar și Aylin Cadâr, scrie Evenimentul Zilei.
Începe un nou sezon din „Dansez pentru tine”. VEZI care sunt vedetele care vor intra pe ringul de dans

Agentia de comunicare THE PRACTICE, parte a Leo Burnett Group, a castigat primul Global SABRE pentru Romania in cadrul galei primei editii a premiilor Global SABRE, noteaza Financiarul si HotNews.ro. Competitia isi propune sa desemneze cele mai bune programe de PR din lume, selectia finalistilor fiind realizata in principal din randul castigatorilor fazelor regionale ale SABRE Awards din EMEA, America de Nord si Asia-Pacific.

THE PRACTICE a intrat in finala Global SABRE ca urmare a castigarii trofeului Gold SABRE pentru cea mai buna campanie de Employee Communications realizata la nivel european. In cadrul aceleiasi categorii, la Global SABRE Awards THE PRACTICE a concurat cu agentii de relatii publice de top din Statele Unite ale Americii, Australia, Franta si Portugalia.

Televiziunea de stiri TVR Info difuzeaza din 1 octombrie EuroBox, un magazin TV pe teme de actualitate europeana, produs in studiourile Deutsche Welle din Bonn exclusiv pentru canalul de stiri al TVR, noteaza Wall-Street.ro si HotNews. Programul, cu o durata de o jumatate de ora, este difuzat in fiecare sambata de la ora 13.30 si moderat de Lavinia Pitu.

Temele abordate la EuroBox cuprind subiecte din politica, economie, cultura si societate. In prima editie, despre: criza monedei euro, Berlinul cauta alternative la actuala clasa politica, un dialog cu politologul german originar din Romania Anneli Ute Gabbany pe marginea amanarii admiterii Bulgariei si Romaniei in spatiul Schengen, intoarcerea discului vinil.

Retailerul de electronice Domo a lansat propriul post de radio, Radio Domo, care va crea un sound muzical unitar in toate magazinele, scrie DailyBusiness.ro. De asemenea, acesta va putea fi ascultat si online, unde se vor transmite informatii referitoare la produsele si promotiile retailerului.

In fiecare zi, intre ora 17 si 18, de luni pana vineri, vor fi comunicate promotiile zilei, acestea purtand denumirea de Happy Hour, se arata intr-un anunt al companiei.
Domo a lansat un post de radio

Sursa foto: Financiarul

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu