Skip to main content

Cristi Burci despre publicitate: Media ultimilor 50 de ani a fost televiziunea. Media următorilor 50 de ani va fi conținutul. Innovate or die!

 

Media ultimilor 50 de ani a fost televiziunea. Media următorilor 50 de ani va fi conținutul. Să vedem cum va fi distribuit”, a spune Cristi Burci, fondatorul Graffiti BBDO.

Publicitate

Burci: “Trecem de la un ecran la patru ecrane. De la televizor - la televizor, mobil, PC, tabletă. S-a demonstrat statistic faptul că primul lucru pe care îl atingem dimineața e mobilul.

Declarațiile au fost făcute la seminarul Graffiti – the next 20 years, organizat la 20 de ani de la înființarea primei agenții de publicitate din România.

Sfatul lui Burci pentru publicitari: “Innovate or die”.

Mai multe declarații, în continuare:

Cristi Burci:

  • "Viziunea trebuie să fie de a crea experiențe prin conținut pentru consumatorii din lumea digitală. Cea mai bună definiție pe care o putem da internetului e că este cea mai mare rețea de distribuție din lume. Indiferent dacă distribuim știri sau conținut. În curând va fi cel mai mare shopping mall."
  • "Publicitatea, dacă nu se reinventează, va muri. Modalitatea de a promova produsele clienților nu poate să fie într-un mod digital și într-un mod nedigital. Un client nu poate fi promovat decât combinând platformele actuale."
  • "Media nu mai poate fi separată de agențiile tradiționale. Media devine mult mai complexă, mijloacele de distribuție sunt mult mai complexe. Trebuie să creăm conținut pentru mijloace complexe, care să servească interesul clienților."
  • "Dacă nu schimbăm lucrurile, industria publicității va avea probleme."
  • "Trebuie să construim conținut pentru noile mijolace de distribuție.Până de curând, principalul mijloc de distribuție era televiziunea. Întâlnirea cu știrile de la ora 7. Astăzi, însă, vrem să vedem conținut și altfel: când și unde vrem. De aceea trebuie să inovăm. Cred că motto-ul următorilor 20 de ani trebuie să fie innovate or die."

De unde trebuie să începem cu această inovație?

"Trebuie să începem de la înțelegerea tehnlogiei. Nu cred că există o înțelegere a tehnologiei. E foarte limitată și afară. În agenții au apărut poziții noi. Oameni care gândesc să inoveze lucruri. Cred că trebuie să începem de la tehnologie și de la inovare. De la capacitatea și posibilitatea de a investi în tehnologie."

 

"Businessul și marketingul reinventează totul. Toată această noutate este driven by consummers. Și de creativitate. Sunt convins că această noutate (mai ales din punct de vedere tehnologic) este un mare challenge. Chiar dacă venim din partea agenției sau a clientului. Singura soluție este, cred eu, innovate or die."

Cum a afectat criza industria publicității și cum se face trecerea la noile medii?

  • "Anul acesta e cel mai bun pe care o să-l vedeți în următorii. O să vedeți că e cel mai bun în următorii 25. În următorii ani, vârsta medie a europenilor va fi 50 de ani. Asta va pune o presiune mare pe Europa."
  • "Criza a pus o presiune mare pe industria de publicitate pentru că în industria de publicitate nu s-a inovat. Vrem să producem spoturi de 50 000 de euro, când pe internet se pot produce spoturi de 2000 de dolari, și asta pentru clienți mari."
  • "Intrăm într-o perioadă în care costurile vor conta din ce în ce mai mult."

Care au fost lucrurile pe care le-a învățat din publicitate?

"Cel mai important e să înveți să vinzi orice. Să vinzi gheață eschimoșilor. Să convingi clienții. De aceea cred că în industria de publicitate se poate inova."

Cât de importante sunt noile tehnologii în zona companiilor de media, publicitate?

"Aici e o problemă a industriei. În ultimii ani industria a fost plină de artiști. De acum încolo trebuie să înțelegi tehnologia. Va fi o combinație între tradițional și digital. Iar înțegerea tehnologiei și parteneriatele cu tehnologia (Faceboook, Google, Microsoft) sunt foarte importante."

Cum s-a schimbat piața de publicitate locală în ultimii 20 de ani?

"Nu cred că piața de publicitate locală s-a schimbat. Cred că ea continuă să facă lucrurile în mod tradițional, ceea ce e greșit. Trebuie să se schimbe."

"Piața internațională e ușor confuză la nivelul agențiilor. Agențiile de publicitate trebuie să se transmforme în media agencies. Să facă conținut pentru promovarea clienților. E o transformare care se va întâmpla rapid în următorii ani. Va fi o relație strânsă între conținut, tehnologie și marketing."

Care sunt alți factori care influențează piața de publicitate? Cât influențează politicul?

"Totul depinde de economie. Suntem într-o situație globalizată și piața se mișcă într-un trend negativ. Cred că și anul viitor, în România, piața se va mișca într-un trend negativ. Nu cred că viitoarea campanie electorală va influența pozitiv mersul economiei."

Autor: Cristiana Constantinescu cristiana_conyahoo.com

Comentarii

  • burci a vandut prima de vreo 10 ani. unor suedezi, parca. care au fost cumparati de niste nemtzi. ma-ndoiesc ca mai comanda la stirile de acolo
  • @petrisor:articolul asta ar trebui sa fie cu p (de la publicitate)? Ce lucruri asa interesante ti se pare ca a spus Burci de articolul se "lafaie" in capul paginii, de parca ar fi o exclusivitate extraordinara? "Innovate or die" a spus altcineva,cu mult inainte sa se trezeasca Burci ( “Innovate or Die” is the famous quote attributed to Tom Peters, the American writer on business management practices). SO?
  • Daca te uiti 3 minute la Jurnalul de la Prima Tv, realizezi instantaneu cat de profesionalist este Burci asta! E un fel de Realitatea Tv, mai soft!
  • Cristi, batrane lup de mare, ia povesteste-ne si cate ceva despre cum faceai tu banutu' cu alde Mitrea si ai lui... Lasa-ne cu lectiile despre inovatie, ca nu de la tine avem nevoie de ele. Recunoaste ca tot cu statul ti-au iesit cele mai tari afaceri!

Trimite un comentariu