Skip to main content

Sebastian Ghiță și Elan Schwartzenberg dau explicații la CNA. Ghiță: nu de la noi a venit ideea de ruptură. Elan: am luat ce ne aparține.

 

ACTUALIZARE3: RTV-ul lui Ghiţă nu poate emite de la Casa Presei Libere până ce nu va obţine autorizaţie din partea CNA. Oficialii CNA nu au fost însă clari în legătură cu continuarea emisiei postului. Ce au spus, în articol.

Publicitate

ACTUALIZARE 2: Amenzi și pentru Elan și pentru Ghiță: 10.000 de lei pentru Realitatea TV, că a emis dintr-un studio neautorizat de CNA, 20.000 pentru RTV-ul lui Ghiță, pentru același lucru, dar și pentru că nu a anunțat schimbarea grilei.

ACTUALIZARE 1: Ghiță și Elan și-au disputat echipamentele. Elan: "Sunt ale Realitatea Media, cu sechestru de la ANAF." Ghiță: "Sunt pe numele Asesoft."

Sursa foto: AdevarulSebastian Ghiță și Elan Schwartzenberg dau explicații, în acest moment, în fața Consiliului Național al Audiovizualului.

La întâlnirea de la CNA sunt prezenți și Sorin Enache (director general Realitatea Media) și Corina Drăgotescu (realizator RTV, postul lui Sebastian Ghiță).

"Nu de la noi a venit ideea de ruptură", a spus Sebastian Ghiță. "A fost unica posibilitate de a lua ceea ce îmi aparţine", a spus Elan despre mutarea studiourilor Realitatea TV.

Ce au spus până acum în fața CNA, în continuare:

Elan Schwartzenberg, despre trecerea bruscă a emisiei Realitatea TV în noul sediu din Willbrook:

“Regret incidentul de duminică de la ora 18.00 dar a fost unica posibilitate de a intra şi de a lua ceea ce îmi aparţine. Nu am găsit altă soluţie de a intra în normalitate. Promitem să nu mai repetăm acest lucru.

Duminică, la ora 18.00, în timp ce Dana Războiu prezenta știrile, imaginea s-a schimbat brusc și emisia a continuat cu un News Alert cu Diana Enache. Noile imagini erau din studiourile de la Willbroook.

Elan a sugerat CNA să nu autorizeze RTV-ul lui Ghiță:

“Echipamentele care se afla la sediul de la Piata Presei Libere sunt in proportie de 99% ale noastre.

Din acest punct de vedere, a autoriza o staţie care funcţionează cu personalul si echipamentele noastre este o haiducie.”

Șoferul lui Sebastian Ghiță figurează ca proprietar al RTV, a spus Elan:

"Aș vrea să vă mai spun că dacă coborâm acum la mașina domnului Ghiţă o să constataţi că şoferul domnului Ghiţă este proprietarul firmei (RTV Satellite Net - n.r.) care administrează postul RTV, adică domnul Tronaru."

Ghiță: Avem un certificat de la OSIM şi o siglă înregistrată la CNA. Nu există vreo intenție să trecem pe lângă lege

Sebastian Ghiță explică de ce RTV-ul lui emite din Casa Presei:

“Este un număr destul de mare de oameni care au pastrat contractele cu noi şi faţă de care noi ne simţim responsabili şi în faţa cărora noi să gasim o soluție. Soluția noastră a fost să emitem de acolo.”

"Noi am funcționat timp de 6 luni de zile acolo si nu ne gândeam că trebuie să ne reautorizăm peste noapte, duminică seara ne-a fost greu să reacționăm și să trimitem și noi cerere de autorizare la opt seara. Astăzi dimineata am depus toate documentele."

Situația e mai dificilă din punct de vedere uman, a spus Ghiță:

"Cat priveşte denumirea, sigla şi licenţa, noi avem un certificat de la OSIM şi o siglă înregistrată la CNA. Daca sunt aspecte care trebuie modificate o vom face. Nu există nicio intenție să eludăm sau să trecem în vreun fel pe lângă lege. Dintr-un parteneriat și dintr-un efort de a investi în media, ne-am trezit în această situaţie.

Orice s-ar întâmpla, avem o problemă majoră între cele două echipe de oameni de acolo. Situația e mai dificilă din punct de vedere uman."

Despre separare echipelor:

"Nu din partea noastră a venit ideea de ruptură, ne-am trezit cu aceste decizii, una după alta. Nu noi suntem cei care au prejudiciat societatea. Decizia de denunţare a contractului cred că nu ținea de ideea de prejudiciere a societății, ci ţinea de control."

Situaţia de la Realitatea, explicată de Sebastian Ghiţă:

"Am încheiat acel contract de management care a fost nou pe piaţa media şi ne-a creat bătăi de cap tuturor şi care s-a incheiat în urma unei decizii a administratorului judiciar după ce Realitatea Media a intrat în insolvenţă. În acel moment, situaţia financiară a Realitatea Media era dificilă şi pentru a face plaţile pentru jurnalişti solutia a fost să facem un contract pe o societate nouă - RTV Satellite Net."

Ghiţă:

"Cineva ar trebui să ceară scuze oamenilor care munceau duminica în Casa Presei. Eu nu am mai vazut ca pe o televiziune să apară brusc altcineva, alți prezentatori."

În replică, Elan Schwartzenberg a spus că i-a cerut scuze Danei Războiu în nume propriu.

Elan către Narcisa Iorga: Îmi cer scuze că mi-am apărat proprietatea

Narcisa Iorga, către Elan Schwartzenberg și Sebastian Ghiță:

"Amândoi v-aţi manifestat îngrijorarea pentru jurnaliştii celor două posturi, dar niciunul nu v-aţi referit la publicul care nu mai ştie ce să înţeleagă. Dumneavoastră vă rezolvaţi o chestiune de afaceri pe spatele unor jurnalisti care sunt o masă de manevră şi care nu au niciun drept."

Elan Schwartzenberg i-a răspuns Narcisei Iorga:

"Îmi cer scuze ca mi-am apărat proprietatea. Telespectatorul vede aceeași Realitatea TV, pe care o deţin in nume propriu nu în numele şoferului. Nu cred că îi dau telespectatorului nimic altceva decât a văzut 10 ani acolo."

Ale cui sunt echipamentele?

Despre echipamentele din sediul de la Piaţa Presei Libere:

Sorin Enache:

"Studiourile din Casa Presei care sunt autorizate pentru Realitatea Media şi care urmează să fie autorizate pentru alt post folosesc echipamente care aparţin Realitatea Media şi la care Realitatea Media nu are acces. Nicio problemă să se înfiinţeze un nou post în acel spaţiu, dar nu pe echipamentele mele pe care pot dovedi proprietatea."

Sebastian Ghiţă: "Echipamentele sunt proprietatea Asesoft."

Elan Schwartzenberg: "Sunt echipamentele Realitatea Media cu sechestru de la ANAF."

CNA: RTV-ul lui Ghiță nu poate emite de la Casa Presei

RTV-ul lui Ghiţă nu poate emite de la Casa Presei Libere până ce nu va obţine autorizaţie din partea CNA. Oficialii CNA nu au fost însă clari în legătură cu continuarea emisiei postului. Ei nu au precizat ce se va întâmpla dacă RTV continuă emisia din Casa Presei.

Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a explicat că legislaţia în viguare arată că “ei pot emite din acel studio după ce obţin decizia de autorizare pentru studioul respectiv”, lucru care nu s-a întâmplat încă. El a precizat că RTV nu poate emite din studioul de la Tg. Jiu deoarece astăzi au cerut întreruperea pentru cinci zile a programului regional Tg. Jiu, din motive tehnice.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Care nucleu? Cel care a tabloidizat postul? Cel care a santajat colegi, fosti prieteni? Cel care accepta o asemenea furaciune?
  • @Magda, si tu daca erai in locul lor, faceai la fel. E vorba doar de bani si atat.Hai sa nu mai fim ipocriti. Cand vezi banul gros, faci ceea ce "trebuie".

    Mi se pare o prostie ca lumea sa se agite pentru afacerile altora. :)
  • @Anda. tu poti sa vrei ceva la tine acasa.e valabil si pentru mine.:)

    TV-ul este o afacere.Nu stiu de ce lumea isi bate capul cu afacerile altora.
    Tu ca telespectator, poti sa iti alegi un post sau altul. Ai telecomanda! E atat de simplu.
    Daca nu iti place RTV , nu uiti la el si postul moare daca nu are cine sa il urmareasca.
  • eu nu stiu de ce exista CNA... de ce trebuie sa existe unii care sa cenzureze?
    Cui nu ii place un post, sa mute pe altceva.

    Mi se pare simplu. Poate eu vreau sa ascult/vad pe unii care se injura la TV. Daca altuia nu ii place, exista telecomanda in 2011. Ai de unde alege.
    Chestia cu licentele se poate rezolva prin Ministerul Comunicatiilor.

    De ce mai trebuie inca o institutie care avizeze programul unei Televiziuni sau post de radio si care sa cenzureze? E treaba patronilor de TV ce dau pe post. Cui nu ii place, nu se uita. :)
  • Daca "sculele sunt de la Prigoana" inseamna ca sunt ale Realitatii TV, preluate de Vantu de la Prigoana si de Elan S. de la Vantu. In niciun caz nu sunt ale managerului Ghita si ale postului Raitaru-TV!
  • din pacate oamenii care ,,au salvat Realitatea'' sunt o facatura, pacat ca la tv nu se vede si ce e in spatele camerelor iar nucleul editorial a ramas la RTV nu la Realitatea, cel mai trist e ca s-a distrus un brand la care unii au muncit ani de zile cu bune si rele
  • eu vreau sa vad in continuare Realitatea TV nu facatura sarlatanului de sebastian ghita in spatele careia se afla leana udrea...ma bucur ca nu o mai vad pe tzatza corina dragotescu care din creierasul ei de furnica scotea numai kk-turi...nu acelasi lucru pot sa spun de Laura Chiriac si Catalin Striblea pe care ii rog sa-si respecte staif-ul.
  • Imi place ca toti va dati cu idei super avizate si habar nu aveti, sculele alea sunt de la Prigoana, Vantu a mai facut si el cateva investitii dar ff mici ca a avut grija Sorin Enache sa-l fure ca in codru, incredibil cum va lasati manipulati de niste GOLANI. Elan habar nu a avut in ce rahat se baga cand a luat Realitatea, Sorin Enache il fura si pe el si l-a furat si pt Vantu cat pt 2 vieti, ruptura se putea face amiabil dar Elan sfatuit de niste oameni care au fost dati afara ca erau slabi a facut c*****l praf.
  • Sebastian G. este un impertinent, dupa cum a grait Vantu. Sorin Vantu a stiut cu cine are de aface si de aceea a vandul postul lui Elan S. Sa-i fie rusine lui Sebi si pentru magaria pe care a creat-o. Rusine! Rusine!
  • Doamna, reluati aici comentariul de pe site-ul Impact, la care v-am raspuns deja acolo, astfel:
    Nu eu ma ascund dupa deget. In continuare nu confirmati daca aceasta afirmatie este adevarata: "Narcisa Iorga a devenit, in ianuarie 2005, director de comunicare al PD-L. In 2008 a ajuns membru CNA, la propunerea presedintelui Basescu.” Da sau nu? Presupun ca veti raspunde macar "din respect pentru toti cititorii site-urilor respective".
  • Pentru Magda
    Daca vreti sa despicam firul in patru, o facem, fara nicio problema! Toti membrii CNA sunt numiti de Parlament, la propunerea Presedintiei, Camerei Deputatilor, Senatului sau Guvernului. Daca veti citi si alte CV-uri ale membrilor CNA, veti descoperi trecuturi mult mai interesante. Asadar, nu eu ma ascund dupa deget, dvs. amestecati lucrurile in mod voit, poate chiar si organizat, avand in vedere ca postati la mica distanta in timp acelasi mesaj pe mai multe site-uri. Cunosc deja practica aceasta si am hotarat sa va raspund, din respect pentru toti cititorii site-urilor respective. In al doilea rand, daca ati citit tot ce s-a scris si s-a spus despre mine in emisiunile sau blogurile unor angajati ai radiodifuzorilor amendati de CNA, pot intelege ca sunteti chiar draguta ca ati postat numai aceasta declaratie a dlui Nedelcu. Va asigur insa ca nimeni nu e fericit atunci cand e amendat, chiar daca stie ca merita amenda. Reactia este doar in functie de caracter, nivel de cultura etc.
  • 1. Rasvan Popescu - declaratie de presa pe tema posibilitatii RTV de a emite in acest moment: "In acest moment, atat timp cat acest sediu (din Casa Presei - n.r.) nu este autorizat pentru aceasta societate, acest serviciu de programe nu poate fi difuzat".
    2. Potrivit lui Rasvan Popescu, legislatia in vigoare arata ca difuzarea serviciului de programe poate incepe dupa obtinerea deciziei de autorizare audiovizuala. In cazul RTV, "ei pot emite din acel studio dupa ce obtin decizia de autorizare pentru studioul respectiv", lucru pe care nu l-au obtinut inca, potrivit lui Rasvan Popescu.
    Despre ce vorbim??? despre incalcarea legii, cu buna stiinta. mai vorbim despre jurnalisti care apar pe la tv si vorbesc despre legalitate, cand ei insisi accepta sa faca parte dintr-un proiect ilegal. Cum sa te lauzi pe toate site-urile ca programele RaitaruTV sunt preluate de cablisti cand numai actiunea de a emite este ilegala. In nicio tzara civilizata asa ceva nu ar fi fost posibil. Acesti jurnalisti nu vor avea niciodata credibilitate. Nu conteaza de partea cui sunt. Aici vorbim de legi care sunt incalcate. Daca eu imi pun o taraba in piata fara sa am autorizatie, ma ridica politia cu totul. Acesti jurnalisti nu vor avea niciodata dreptul de a vorbi despre stat de drept.
  • Doamna, Nu este exact acelasi mesaj, dar ideea este aceeasi si mi-o pastrez. Nu ati fost numita de PDL? Dar ati fost propusa si sustinuta de presedintie?... Sa nu ne ascundem dupa vorbe. Iata ce s-a scris in presa despre dvs. 1) "Licentiata in jurnalism, Narcisa Iorga a devenit, in ianuarie 2005, director de comunicare al PD-L. In 2008 a ajuns membru CNA, la propunerea presedintelui Basescu." 2)“La alegeri, Narcisa Iorga reprezenta PDL în relatia cu Realitatea TV si era membru CNA”, spune Dragos Nedelcu, vicepresedintele Consiliului de Administratie al postului.

Trimite un comentariu