Skip to main content

23 noiembrie: Mass-media se mută pe Facebook. Firea despre închiderea Sfin: e doliu pentru mine

 

sursa Cotidianul.roBătălia pe piaţa media din România se dă acum şi pe platformele sociale. Piaţa media din România profită de creşterea popularităţii platformelor sociale, scrie Adevărul.

Publicitate

Cele mai populare branduri prezente pe Facebook sunt Kiss Fm (476.182 de fani), Radio ZU (401.443 de fani) şi Pro Tv (297.798 de fani). În topul ziarelor conduce „Adevărul" cu peste 44.000 de fani, urmat de „Cancan" (27.591 de fani) şi „Libertatea" (25.799 de fani).

Publicaţiile quality care apar în clasament după „Adevărul" sunt „Jurnalul Naţional" şi „Evenimentul zilei", cu 20.669, respectiv 17.503 de fani, potrivit facebrands.ro.

Topul revistelor este deschis de „Descoperă" (59.996 de fani), urmată de „Decât o Revistă" (38.409 de fani) şi „Dilema Veche" (27.678 de fani).
Mass-media se mută pe Facebook

Directorul general al Fin.ro, Gabriela Vrânceanu-Firea, comentează pe pagina sa de Facebook închiderea ediţiei print a publicaţiilor Săptămâna financiară, Felicia şi Fin.ro magazin spunând că ziua de 21 noiembrie a fost una de doliu pentru ea, scrie Adevărul.

"Ieri a fost zi de doliu pentru mine...Publicatiile "Saptamana financiara", "Felicia", "Fin.ro magazin" şi-au încetat activitatea în varianta pe hârtie. Vor supravieţui doar online. E bine şi aşa, ar spune unii. E rău că s-a ajuns la această situaţie, spun eu", scrie Firea peFacebook.

Ea completează că, din păcate, nu suntem în Franţa sau în SUA unde presa a fost sprijinită pentru a depăşi criza economică prin măsuri ale statului sau ale unor organizaţii care "nu au considerat cheltuiala cu presa tiparită o pierdere, ci o investiţie în democraţie, pentru asigurarea pluralismului şi diversităţii de opinie".
Gabriela Vrânceanu-Firea: Zi de doliu pentru dispariţia ediţiei print a Săptămânii Financiare

Cronica cârcotaşilor" este emisiunea tv cu cei mai mulţi fani pe Facebook - 291.408. Pe locurile doi şi trei se află „Românii au talent"cu 133.280, respectiv „Next Top Model by Cătălin Botezatu" cu 85.695 fani.

Actorii implicați în piața de media au păreri diferite legate de evoluția bugetelor anul viitor. Astfel, într-un scenariu pesimist, piața ar putea să scadă cu 5%, iar în cel mai bun caz, ar putea exista o creștere de câteva procente, scrie DailyBusiness.ro.

Ileana Tomescu, managing partner al agenției de media Brand Connection, a declarat că într-un scenariu optimist, piața media va avea anul viitor un nivel egal cu cel înregistrat în 2011.

Pe de altă parte, din perspectiva pesimistă, susține Tomescu, piața ar putea înregistra o scădere similară anului 2011 față de 2010, când volumele s-au micșorat cu un procent cuprins între 5 și 7%.

Pe de altă parte, Mona-Lisa Caravaniez, managing director Ogilvy&Mather, vede o evoluție a bugetelor de promovare în creștere cu aproximativ 7%, în 2012 față de 2011.
Promovarea în 2012. Câți bani vor "pompa" companiile în publicitate

Un clip publicitar în care o fetiță înspăimântătoare urmărește o femeie într-o parcare, cu atmosferă de film de groază, a primit 34 de plângeri de la telespectatorii slabi de înger, scrie EVZ.ro, care citează DailyMail.co.uk.

[youtube width="350" height="280"]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=N2oL_gXECtg[/youtube]

Autoritatea pentru Standarde în Publicitate ar putea să interzică reclama - ceea ce a devenit un obicei pentru instituția britanică - pe baza celor 34 de plângeri. Femeia din reclamă este speriată de fetiță când ajunge la mașina sa, iar aceasta îi șoptește că a ratat o ofertă specială la telefonul mobil.

Sloganul reclamei este "Dacă pierzi reclamele noastre, vei fii bântuit de ele". Telespectatorii s-au plâns că reclama le-ar fi speriat copiii.
O reclamă asemănătoare cu un film horror, pe cale să fie interzisă în Marea Britanie

Sursa foto: Cotidianul.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • @Zoon Politikon asa e. la fel e si cu audientele. niste tepe. :)

    imi place cum se agita unii pe aici referitor la cate like-uri are nu stiu care post de radio sau nu stiu care emisiune. ori sunt retardati ori sunt platiti sa "laude" :)

    De ce ar interesa pe cineva cate "like-uri" are un post de radio? sau "Vocea Romaniei are peste 95000 de fani . E mult peste Bote " :))
  • unde ai vazut tu ceva scris de emisiune??? Articolul vorbeste despre branduri si ziare...nu despre emisiuni
  • ce m-as bucura daca toate publicatiile romanesti si toate posturile de televiziune s-ar muta pe online! in felul asta as citi si as urmari doar ce ma intereseaza. adio antene, adio realitatea, adio manele si otv! acum sunt nevoit sa butonez pe telecomanda... as fi si mai incantat sa se mute pe feisbuc, ca nu am cont si nici nu-mi fac. in felul asta as scapa de toate mizeriile de pe teve...
  • Sa inteleg ca pe facebook nu ar trebui sa se aplice reguli de marketing ? E rau ca inviti vedete pe wallul tau de facebook sau ca dai premii ca sa cresti traficul ? De cand o campanie aducatoare de voturi si care mai si functioneaza este de blamat ? ProTV a adunat peste 150.000 likeuri intr-o zi numai ei stiu cum ;-)
    Eu zic sa mergem la manastire si sa taiem fibra optica sau sa trimitem carti postale :-)
  • Expiratii de la KissFM au facut 200.000 like-uri numai din concursul Reteaua 2 eMag, unde primeai puncte daca le dadeai like si urmareai concursurile de pe wall.
    Expiratii nu mai au mult...
  • Saga, dar tu te-ai gandit vreun pic ca si ea depinde de cineva si deciziile nu ii sunt acordate pe deplin? Sau te-ai gandit ca si decizia de a retrage publicatia din formatul print, are o insemnatate anume, decizia fiind luata cu UN SCOP? Poate as fi fost de acord cu tine daca nu era vorba de Gabriela, dar ea este o femeia care se incadreaza in tipologia omul razbatator, plin de bunavointa. Chiar nu cred ca a ramas cineva pe drumuri.
  • Scrii mai sus: “Dacă pierzi reclamele noastre, vei fii bântuit de ele”. Corect: VEI FI! Conjugarea verbului "a fi" e atat de complicata?!

Trimite un comentariu