Skip to main content

1 decembrie: A destabilizat Adrian Sârbu CME?

 

Adrian Sârbu, preşedinte şi CEO al Central European Media Enterprises (CME), compania care deţine trustul MediaPro, a încasat aproape 11 milioane de dolari în 2010 şi 2011 din vânzarea de acţiuni deţinute în corporaţia pe care o conduce, scrie Adevărul, care citează date publicate pe yahoofinance.com. Conform sursei, acesta este unul dintre factorii care au dus însă la instabilitatea grupului.

Publicitate

Adrian Sârbu este considerat de Comisia de Valori Mobiliare şi Schimb (sec) din Statele Unite ale Americii „insider", statut care îi oferă informaţii privilegiate din interiorul companiei. Astfel, el poate influenţa în mod direct cotaţiile titlurilor CME.

Tranzacţiile făcute de Sârbu, care nu au avut un caracter ilegal, au afectat în mod negativ încrederea investitorilor grupului şi au contribuit la scăderea la jumătate a valorii acţiunilor gigantului media, potrivit unui raport întocmit de societatea de cercetare economică KB, parte a grupului Societe Generale. Astfel, valoarea pachetului de acţiuni pe care Sârbu le deţine la CME s-a micşorat cu aproximativ 35 de milioane de dolari în ultimele şase luni, potrivit documentului publicat pe site-ul CME.

Totodată, şeful Pro TV a primit anul trecut un salariu de 5,5 milioane de dolari, din care cea mai mare parte au fost bonusuri de performanţă. Ultima tranzacţie cu acţiuni a lui Sârbu de peste un milion de dolari a fost făcută pe 7 iunie 2011.
A destabilizat Adrian Sârbu CME?

Vodafone, BRD Groupe Societe Generale, Xerox, Inga Media, Indoor Media, Phoenix Media şi Kepi Consult s-au alăturat acţiunii de distribuire a afişelor campaniei "De ce iubesc România", lansată simultan de Mediafax, Pro TV, Gândul, ProSport, Sport.ro, Ziarul Financiar, anunţă Mediafax.

Prin intermediul campaniei, românii sunt îndemnaţi să spună celor din jur, acasă şi în ţările în care locuiesc acum, ce anume îi face mândri de ţara lor.
Afişele au fost realizate de echipa Graffiti BBDO formată din Mihai Gongu, Creative Director şi copywriter, şi Adi Ghita, Art Director.
Vodafone, BRD Groupe Societe Generale, Xerox se alătură campaniei "De ce iubesc România"

Vedetele Pro TV au pregătit un imn special, pe muzica piesei "Tot mai sus", interpretată de Marius Moga feat. Guess Who, pentru a celebra 16 ani de la lansarea televiziunii, pe 1 decembrie, informează postul TV, notează Mediafax.

La fel ca în fiecare an, vedetele Pro TV au pregătit un imn special, pe muzica piesei "Tot mai sus", interpretată de Marius Moga feat. Guess Who.

Clipul se deschide cu o scurtă discuţie a vedetelor Pro, care se sfătuiesc privind "ingredientele" de care au nevoie pentru a crea spiritul "RomaniaDA": curaj, optimism, gândire liberă, încredere şi îndrăzneală.
Imn special de 1 decembrie, la celebrarea a 16 ani de Pro TV, pregătit de vedetele televiziunii

Cheltuielile legate de rebrandingul unei companii, produs sau serviciu, pot varia între 20.000 și 80.000 de euro, iar investiția se impune mai ales atunci când brandul actual nu mai reprezintă firma respectivă, scrie DailyBusiness.ro, care a stat de vorbă cu Andreea Floarea, brand strategy coordinator în cadrul agenției BrandTailors.

În acest sens, RTV își schimbă brandul de la 1 Decembrie, postul urmând să se numească România TV. De asemenea, grupul Țiriac a finalizat procesul de rebranding prin adoptarea unui blazon, în urmă cu câteva luni, iar la începutul anului, Centrul Medical Unirea, fuzionata cu Euroclinic, devenea Regina Maria.

În ceea ce privește costurile generate de acest proces, Andreea Florea a afirmat că sumele cheltuite în dezvoltarea unui proiect de rebranding pot varia între 20.000 și 80.000 de euro, în funcție de o serie de factori.
De ce apelează firmele la rebranding. Vezi topul motivelor și costurile procesului

BBC World News a fost scos din emisie, în Pakistan, după ce a difuzat un documentar care acuza ţara că nu îşi îndeplineşte angajamentele luate în „războiul contra terorii".

Transmisiunea televiziunii britanice BBC a fost oprită în urma difuzării unui documentar, „Secret Pakistan", care critica ţara, scrie Adevărul. În programul difuzat miercurea trecută, oficiali CIA şi diplomaţii occidentali acuzau Pakistanul că nu îşi îndeplineşte angajamentele luate în „războiul contra terorii". Preşedintele asociaţiei operatorilor de cablu din ţară, Khalid Arain, spune că în urma acestor învinuiri, emisia BBC a fost oprită.

Canalul de televiziune britanic a condamndat decizia, spunând că astfel de măsuri au mai fost luate şi împotriva altor televiziuni care au difuzat conţinut similar.
Transmisiunea BBC a fost blocată în Pakistan

Sursa foto: Mediafax

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Si la final puteai dda un exemplu de un patron (Patriciu) care a facut din Adevarul cu Imre , Cartianu si Ionescu exact ce a facut din Ziua cu Rosca Stanescu si gasca lui de santajisti recunoscuti (erau de notorietate "schimburile" jurnalistice versus publicitate" acum vreo cativa ani).
    Patriciu nu isi poate depasi conditia pana la sfarsitul zilelor lui de investitor-combinator, foarte departe de ce trebuie sa insemne un patron de presa al anului 2012 (aproape).
    Asta subiect, Petrisor! Nu sa va jeliti atata ca nu sunt tiraje si bani din publicitate, ca e presa tabloidizata si politicienii corupti pun presiune. Dar acest subiect te depaseste cu mult, draga Petrisor, asa se pare!
  • Bine Petrisor, dar nu te scoti asa de usor. Puteai macar sa amintesti ca in exact seara dinainte PRO Tv daduse o stire in extenso despre datoriile lui Patriciu si despre creditorii pe care acesta ii baga in faliment. Asta ca si cunoscator si om implicat in media ce te pretinzi. Faptul ca Adevarul a "uitat" sa mentioneze asta, ei bine e de "inteles". Iar Realitatea nu este la prima mizerie. Dar tu? In plus articolul este tras de par si doar confera o imagine a unor santajisti care isi arata pisica. Daca te prefaci ca nu intelegi asta e problema ta. Prbabil ca si tu ai jocurile tale. Minimul de efort pe care trebuia sa-l faci era sa explici contextul. In plus, puteai sa oferi cititorilor tai cunoscatori de media un exemplu "live" de santaj mediatic, de jurnalist de doi bani care primeste ordine si scrie la ordin, de redactor sef (Cartianu) care si-a pierdut de mult coloana vertebrala in fatza unui sarlatan ca Imre si de un neprofesionist ca Razvan Ionescu care se pretinde curat dar participa la astfel de actiuni dand girul unui tip de jurnalism inventat probabil de Stalin.
  • În selectarea știrilor pentru Revista presei, mergem întotdeauna pe buna credință a jurnaliștilor.

    Așa am procedat și cu articolul despre Adrian Sârbu și CME. Articolul a fost publicat, înainte de Adevărul, și de Realitatea.net: http://www.realitatea.net/adrian-sarbu-mai-bogat-cu-11-milioane-de-dolari-mai-sarac-cu-35-milioane_891191.html
  • Petrisoare,
    Ca sunt papagali printre colegii lu' matale care scriu/latra la comanda, nu mai mira pe nimeni. Da' ma asteptam ca atunci cand incluzi ceva pe site'ul tau, sa-l treci prin filtrul gandirii sau sa-l verifici.
    Nu este ilegal sau imoral ca un sef al unei institutii listate sa-si vinda actiunile pe care le are (exceptie cazul in care contractul de management nu-ti da voie sa faci asta decat in anumite conditii, iar tu nu le respecti). In fiecare an directori sau top manageri din Romania, UE, SUA isi vand actiunile (vezi vanzarile de actiuni Erste facute la noi) si asta nu destabilizeaza firmele sau sistemul bursier.
    Sarbu nu-i un exemplu de moralitate in multe cazuri, dar sa-l crezi atat de prost incat sa infrunte NASDAQ, este un lucru greu de inteles. As crede mai degraba ca frustrarile de fost intactist nu sunt date uitarii. Mare pacat, incepi sa aduci a ciutacu.
  • O asemenea mizerie nu s-ar fi intamplat pe vremea dlui Halpert Adrian. Mi-a fost sef si imi aduc aminte de scrisoarea dansului catre subordonati atunci cand a plecat, scarbit de prostiile si mizeriile Shrek-ului. A avut intru-totul dreptate. Succes dle HAlpert, inclusiv sotiei dvs care probabil realizeaza cu regrete halul in care a ajuns revista Forbes, plina de articole la comanda despre ceasurile purtate de Andrei Stefan si masinile vandute de Bazac - Lotus si Ferrari!
  • Adica CME, cu o capitalizare de piata de juma de miliard, se cutremura pentru ca vinde CEO-ul ei actiuni de 5 milioane pe an?

    Pai atunci daca-si muta Imre Ferrari-ul din parcarea ADH, da faliment trustul!
  • care au fost cifrele de audienta de marti de la Vocea Romaniei,caci nu le-am vazut pe site la voi?
    La multi ani Romania!
    La multi ani Pro Tv!
  • Carmen Maria Andronache e o fata fara experienta, de aceea s-a entuziasmat la acest articol comandat de Dinu Patriciu si de Peter Imre peste capetele plecate ale deontologilor Razvan Ionescu si Grigore Cartianu. Tot ADH-ul stie ce si cum, iar asta e un exemplu de cum inteleg acesti lasi bine platiti sa faca presa in ziua de azi. Rusine, RUSINE! RUSINE MAXIMA!!!
  • ''jurnalistii'' de la Adevarul sa vada, in primul rand, mizeria de sub presul lor si apoi sa se uite in ograda altora. Daca Sarbu este un manager bun sau nu...are cine sa decida asta. Pana una- alta, nu s-au strans creditorii la usa CME ca sa isi ceara banii. Asa cum spunea cineva mai sus, este evident ca articolul e o mizerie ordonata. Daca acesta este jurnalismul in ziua de azi...aceasta este o explicatie pentru care ziarele nu se vand, iar meseria nu mai are credibilitate.
  • Valabil si pentru tine, Petrisor.
    Tot vroiai exemple si explicatii de ce nu se mai face jurnalism in Romania. Oamenii astia se ocupa de razbunari personale nu de interesul cititorului. Este un exemplu perfect de insolenta si lipsa de respect la adresa cititorului roman
  • Tiberiu& team, va credeam mai perspicace!

    Cum va explicati voi ca acest atac vine in exact ziua urmatoare unei stiri la ProTv in care se vorbea despre datoriile lui Patriciu si falimentul iminent al lui Mic.ro dupa ce a acumulat debite de aprox 40 de milioane de eur?
    Coincidenta? Va Prefaceti doar ca nu intelegeti, in realitate lucrurile sunt clare.
    O tema de "gandire" jurnalistica pentru putinele publicatii independente: oare ce ar zice creditorii impinsiin faliment de minciunile lui Patriciu si celor de la mic.ro daca ar afla ca parte din banii lor au ajuns la Adevarul? Adica o intreprindere falimentara ajuta o alta intreprindere falimentara si ii impinge pe creditori catre faliment. Ei? Ce ziceti?
    Si vorbim de sume mari. Frumos, nu-i asa?

Trimite un comentariu