Skip to main content

5 ianuarie: Românii se informeză despre politică de la TV. Internetul, peste presa scrisă. 2011, un an negru pentru jurnalişti

 

Marea majoritate a românilor (81,8%) se informează despre politică în primul rând de la televizor, în timp ce numai 7% dintre aceștia își iau informațiile de pe Internet, se arată într-un studiu recent al Institutului Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), citat de DailyBusiness.ro.

Publicitate

Totuși, Internetul depășește în relevanță ziarele tipărite, care sunt preferate ca sursă de informații politice de doar 6,2% dintre respondenții studiului.

Studiul a fost realizat de IRES în perioada 7-8 decembrie 2011 pe un eșantion de 1.375 de indivizi de 18 ani și peste, iar eroarea maximă tolerată este de plus sau minus 2,69%.
Cine ne povestește viața politică: Vezi cele mai accesate medii de informare

Aproape 70 de jurnalişti au fost ucişi anul trecut şi 71 au fost răpiţi în timp ce-şi făceau meseria. „Primăvara Arabă" a venit cu sacrificii făcute de jurnaliştii care transmiteau informaţii din timpul protestelor violente pentru democraţie din Orientul Mijlociu. În urma acestora au murit 20 de jurnalişti, de două ori mai mulţi decât în 2010, scrie Adevărul, care citează organizaţia Reporteri Fără Frontiere.

Pe lângă numărul mare de morţi, 1.959 de jurnalişti au fost atacaţi în timp ce-şi practicau meseria, în vreme ce 1.044 au fost arestaţi. Alţi 71 au fost răpiţi, iar 73 de jurnalişti au fost expulzaţi în ţara de origine.
2011, un an negru pentru jurnalişti

Radioul Public a anunţat că a fixat pentru anul în curs obiective de creştere a veniturilor şi a dispus măsuri privind reducerea semnificativă a cheltuielilor cu sporurile ocazionale, deplasările şi orele suplimentare, scrie Adevărul, care citează Mediafax. Potrivit unui comunicat, 2011 a fost „un an al echilibrului editorial şi financiar la Radio România“.

Comisiile de cultură ale Parlamentului au aprobat, la începutul lunii decembrie, bugetul solicitat de Radioul Public pentru a-şi desfăşura activitatea în 2012, respectiv 159.133.000 lei, cu 12,89% mai puţin decât bugetul instituţiei pe anul 2010.
Radioul Public reduce cheltuielile şi vrea să crească veniturile

Marii producători de aparate TV promit că vor revoluţiona lumea cu noile tehnologii: ecrane de câţiva milimetri lăţime sau pe care poţi urmări o varietate de imagini din unghiuri diferite, scrie Adevărul.

Târgul Internaţional de Produse Electronice, care va avea loc la Las Vegas (SUA) între 10 şi 13 ianuarie va fi gazda mai multor prezentări inovatoare la produse de tipul Smart TV. Printre acestea se numără primul televizor OLED cu diagonala de 1,39 metri. Acesta va fi produs de compania coreeană LG,va avea o grosime de doar 4 milimetri şi o paletă de culori mult mai largă decât cea de pe televizoarele LCD.
Televizoarele anului 2012

Radu Ştefan Iordănescu, realizator de programe la TVR, este internat la Spitalul Judeţean de Urgenţă Constanţa, după ce marţi seară a fost implicat într-un accident rutier pe DN 22C Constanţa - Cernavodă, maşina pe care o conducea ciocnindu-se cu un tir, apoi cu un alt autoturism, scrie Mediafax.

Realizatorul TV Radu Iordănescu, în stare gravă în urma unui accident rutier petrecut la Constanţa

Televiziunile din China au redus cu două treimi numărul programelor de divertisment difuzate în prime-time, în urma unei campanii guvernamentale, notează Adevărul, care citează Antena3.

Ordinul de a reduce „divertismentul excesiv“, dat de autoritatea naţională care se ocupă cu reglementarea programelor de radio, film şi televiziune, a intrat în vigoare la 1 ianuarie.

Astfel, numărul programelor de divertisment care erau transmise în prime-time a fost redus de la 126 la 38, informează agenţia chineză Xinhua.
China reduce drastic programele de divertisment transmise de televiziuni

Spaţiul publicitar la ediţia din acest an a celei mai mari competiţii de fotbal din SUA, Super Bowl, s-a vândut pe milioane de dolari. Pe 5 februarie, stadionul Lucas Oil, din Indianapolis (statul Indiana) va găzdui cea de-a 46-a ediţie a evenimentului sportiv urmărit, anual, de 100 de milioane de spectatori.

La o astfel de audienţă, şi costurile de publicitate sunt dintre cele mai ridicate. Postul de televiziune NBC a anunţat, ieri, că a vândut spaţiu de reclamă la un preţ mediu de 3,5 milioane de dolari, scrie Evz.ro, care citează Bloomberg. Un singur sponsor şi-a permis 4 milioane de dolari pentru o reclamă de numai 30 de secunde, a precizat un reprezentant al NBC, pentru publicaţia Bloomberg.
O reclamă de 30 de secunde, 4 milioane de dolari

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu