Skip to main content

Doi directori de agenții de media despre piața în 2012. Scade sau își revine?

 

În 2012, piața media se va dezgheța? Care vor fi cele mai curtate canale de comunicare? Care sunt pariurile oamenilor de publicitate pentru anul care a început?

Publicitate

Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative, și Bogdan Prăjișteanu, Managing Director la Mediaedge:cia, vorbesc despre felul în care va arăta industria de publicitate în 2012, un an care nu se anunță mai ușor decât ultimii trei.

Răspunsurile lor, în continuare:


Soarta industriei de publicitate anul acesta, ca și în alți ani, este într-un cerc vicios: dacă românilor și europenilor, în general, le va merge bine, atunci vor face mai multe cumpărături și companiilor le va fi bine, iar acestea din urmă vor cheltui mai mult cu promovarea.

Care sunt primele semnale de la clienți?

Clienții evaluează 2012 din perspectiva anului trecut, a semnelor viitoare pe care le dă piața prin vânzări și a contextului economic general. Deși nici ceilalți parametri nu dau semne de revigorare, contextul economic extern joacă azi un rol mult mai important decât în urmă cu câțiva ani având în vedere dependența aproape totală a economiei locale de puterea de absorbție a piețelor europene”, explică Alexandra Olteanu.

Iar contextul internațional nu ne este deloc favorabil, ceea ce înseamnă “o nouă erodare a puterii de cumpărare pentru români, înseamnă o mai mare precauție a investitorilor straini față de riscurile pieței noastre, înseamnă un cost al banilor mai mare, înseamnă precauție și cumpătare”.

Bogdan Prăjișteanu e de părere că anul acesta industria ar putea să simtă o revenire:

Așa cum 2010 a însemnat punctul de minimă scădere a economiei, 2011 însemna punctul de relansare a consumului orientat mai degrabă către produsele de bază fără un aport important din zona de creditare, iar 2012 ar putea fi anul în care și industria de publicitate ar putea să crească ușor după trei ani de scăderi consecutive. În acest context, putem spera în 2012 la o ușoară creștere, de până la 5%, spre o piață de aproximativ 335 de milioane de euro".

Când e vorba de estimări, Alexandra Olteanu se abține. Crede totuși că ar trebui să ne așteptăm la o scădere, fie mai ușoară, fie mai pronunțată, dacă lucrurile în Europa derapează. “Este o impredictibilitate la fel de acută ca în 2009”.

Care sunt pariurile anului în materie de canale de comunicare

Alexandra Olteanu mizează pe faptul că televiziunea va rămâne canalul-lider de comunicare, urmat de digital – cu un accent deosebit pe Social Media. “Așteptăm creșterea interesului pentru mobile advertising a cărui atractivitate și grad de utilizare a crescut spectaculos în ultima vreme”, a spus ea.

Prăjișteanu merge pe aceleeași idee: “dacă pentru TV sau online lucrurile pot fi văzute într-o perspectivă pozitivă, pentru celelalte medii, e greu de spus ce se va întâmpla”.

Clienții vor fi interesați în primul rând să-și conserve nivelul de investiție /vizibilitate pe acest medii care dincolo de notorietate genenerează și vânzări conform experienței anterioare. Celelalte medii pot fi însă avantajate de migrarea bugetelor clienților mici care, dată fiind potențiala scumpire a spațiului pe TV și ar putea să se orienteze și spre alte vehicule media”, a mai spus Prăjișteanu.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @Stelian si Maria - ma miram ca sunt doar doua comentarii, dar voi ati spus tot ce trebuia. Cu asemenea "specialisti" cred ca ar trebui pornita o cruciada impotriva agentiilor, care in ultimii trei ani au reusit sa ingroape si medii si clienti, dar ele prospera.
  • "Excelente" parerile celor doi. "Cum va fi 2012?". Mai bun, mai rau sau la fel ca 2011. Le mai dau si eu citeva opinii originale sa-si pigmenteze interviurile: Eminescu e un geniu, apa e uda etc. Felicitari celor ce i-au pus in functii. Sunt buni de tot.
  • Si aacum sa traducem pentru pariori:
    - TV-ul pentru ca livreaza si stim cu ce se mananca
    - digital-ul pentru ca vrem sa vedem daca rebate-ul poate sa sara de 80%

Trimite un comentariu