Skip to main content

VIDEO. Ploaie și lacrimi în ultima reclamă Groupama. Vreo asemănare cu celebra reclamă pentru Ikea?

 

Dramă sentimentală în ultima reclamă Groupama. Ploaie și lacrimi după ce un accident îi răscolește personajului principal relația cu… mașina (răvășită și ea de incident).

Publicitate

Dramă sentimentală într-un mai vechi și celebru spot Ikea: ploaie și lacrimi după ce o lampă veche este tuburată pentru că vechii stăpâni o aruncă, nepăsători, la gunoi.

Înainte de explicațiile agenției, reclama Groupama:

Alo, Groupama, reclama în dicuţie

Ce a vrut Leo Burnett, agenția care s-a ocupat de reclamă, de ce a mers pe rețeta emoțională, dar și clipul de care aduce aminte, în continuare:

Leo Burnett:

“Am ajuns la această idee plecând de la “insight”-ul că majoritatea oamenilor dezvoltă relații speciale cu mașinile lor, de la forme obsesive de întreținere și protejare, până la transformarea lor în adevărați membri ai familiei (cu diminutivul aferent, cuvinte de alint si incurajare etc).”

Într-o categorie dominată de cifre, discounturi și superoferte, reclama Groupama a ales o abordare emoțională. De ce?

“Răspunsul la această întrebare vine oarecum firesc: pentru a face ceva diferit, care să atragă atenția, să “iasă din calup”. A contat destul de mult însă în crearea acestei atmosefere romantice, boeme și faptul că Groupama este o marcă din Franța.”

Atmosfera, muzica (special compusă), dar și alte elemente ale reclamei, aduc aminte de un spot celebru: Ploaie și lacrimi în ultima reclamă Groupama. Vreo asemănare cu celebra reclamă pentru Ikea?, pentru Ikea.

“Nu am avut spotul Ikea ca referință sau reper”, spun oficialii agenției Leo Burnett.

Înainte de declarațiile lor, reclama Ikea:

Spotul Ikea, "Lampa"

Cât la sută este inspirată reclama Groupama din spotul IKEA - lamp?

"Nu am avut spotul Ikea ca referință sau reper, iar singurele asemănări sunt poate la nivel de atmosferă și tratare a imaginii. De altfel, întreaga legătură emoțională la acel spot este creată prin aceste elemente, sau mai bine zisa indusă, pentru că ea nu există sau n-ar trebui să existe (asa cum ne zice personajul mucalit din final).

Spotul “Groupama” nu te îndeamnă să-ți lași mașina pe mâna oricui, cu atât mai puțin să renunți la ea în caz că ai avut un accident și să-ți cumperi alta nouă. Dimpotrivă."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Era sa uit. "Lampa" de la Ikea ma emotioneaza. Ceea ce o califica, pe reclama, opera de arta. Dupa standardele mele.
    Groupama imi stirneste zimbete, fara sa pot preciza cit e condescendenta, cit e hilaritate.

    Da' te-nteleg ca ai nevoie de subiecte. Clientii tai de baza traverseaza periode dificile.
  • Cred ca asocierea ploaie-plins s-a nascut cliseu la romani. S-a nascut odata cu ultimul mare romantic european, 15 ianuarie, Mihai Eminesc, miinile sus!, larg desfacute in forma literei U, EminescUUUUUUU sa ne juuuuu deeee ceeee!

    Adica nu pot sa plou si sa ma rid!? Ca nu ma lasa Eminesc!? Jos plagiatu!
  • Ce sa spun ... chiar nu are nici o importanta cine cu cine se aseamana. Pentru beneficiar este important sa vanda, doar sa vanda. Daca discutam despre impactule reclamei asupra publicului acesta nu stie reclama ikeea si, paradoxal, daca ar face aceasta asociere nu ar fi decat un bonus care ar fixa si mai bine mesajul reclamei.
  • mai potoliti-va cu comparatiile astea. sunt atatea reclame in care ploua si se plange. cele doua reclame nu seamana absolut deloc. ori ai vrut sa faci putin pr pentru leo, ori pur si simplu ai dat cu mucii in fasole.
  • In afara de atmosfera (care e folosita si in multe alte videoclipuri si filme pentru a parodia despartirile telenovelistice), a gasi asemanari intre cele doua spoturi e usor aberant. Conceptul de baza e diferit: la Groupama e vorba de dragostea dintre cele doua personaje, la Ikea e vorba de nepasarea unui personaj fata de celalalt (e veche lampa, deci o arunc). La Groupama e o DESPARTIRE fortuita de o situatie accidentala, la Ikea e o PARASIRE voita. Intr-adevar, elementul comun este parodierea dramei sentimentale, dar asta e deja o institutie universala in publicitate. Doar cateva exemple:

    http://www.youtube.com/watch?v=JpVU441KDyI
    http://www.youtube.com/watch?v=eUz4ZjtIFGg
    http://www.youtube.com/watch?v=XIzwRWiF2Io
  • Mi se pare exagerata comparatia. Acum nu mai poti sa faci nimic ca se gaseste imediat cineva care sa spuna ca te-ai inspirat de nu stiu unde.

Trimite un comentariu