Skip to main content

Publicitatea radioului, fără venit minim garantat. Schimbare radicală de vânzare

 

Schimbare de abordare pentru vânzarea publicității la Radioul public.

Publicitate

După ce, la finalul anului trecut, nu a venit nimeni la licitație (după cum paginademedia.ro a scris AICI), conducerea Radiodifuziunii a făcut două schimbări importante: 1. Nu mai vrea venit minim garantat. 2. Viitorul vânzător nu va încheia contracte în nume propriu.

Detalii, în continuare:

Viitorul vânzător de publicitate al Radioului public va fi ales prin procedură de achiziție publică, potrivit ultimei hotărâri luată de Consiliul de administrație.

Prima schimbare importantă este renunțarea la venitul minim garantat (care ținea departe posibilii concurenți). La licitația eșuată de la finalul anului trecut, radioul cerea cel puțin 700.000 de euro pentru fiecare dintre cei doi ani de contract.

A doua modificare este “o schimbare de paradgimă”, după cum a explicat pentru paginademedia.ro președintele Radioului public, Andras Istvan Demeter: viitorul vânzător nu va mai putea semna contracte.

Andras Istvan Demeter, pentru paginademedia.ro:

"Viitorul vânzător de publicitate va funcționa ca un mandatar al radioului: el nu va putea încheia contracte în nume propriu. Va fi un intermediar între Radiodifuziune și clientul de publicitate."

"Contractul se va semna între client și Radiodifuziune, care va încasa și banii. Apoi se plătește comisionul, în funcție de performanțe."

"Vânzătorul de publicitate va avea dreptul să negocieze prețurile, dar nu să semneze contractele. Acum vom vorbi de o externalizare în adevăratul sens al cuvântului: decizia rămâne la Radio, inclusiv încasarea banilor, iar activitatea de intermediere a vânzărilor o face altcineva."

Foto: Răzvan Chiriță, Mediafax Foto

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu