Skip to main content

Se întâmplă lângă noi: televiziunea pierde teren în Serbia, mai ales în rândul tinerilor

 

În Serbia, ca și în România, televiziunea este principalul mijloc de informare. Totuși influența acestui canal la nivelul audiențelor locale sârbe începe să pălească, potrivit unui articol publicat pe site-ul Observatorul European al Jurnalismului, care citează un studiu intitulat Tinerii și new media.

Publicitate

Cercetarea realizată de Ipsos Strategy Marketing arată că influența internetului e tot mai puternică pe măsură ce www-ul a devenit principala sursă de informare pentru 18% din cetățenii sârbi. În același timp, pentru tineri televiziunea are o importanță tot mai scăzută, în ciuda faptului că, în 2011, 82% din cetățenii Serbiei s-au uitat zilnic la TV.

Cercetarea mai arată că 56% din sârbii cu vârste peste 12 ani folosesc internetul, iar 41% utilizează internetul în fiecare zi. În ceea ce privește tinerii din segmentul 12-29 de ani, 81% din aceștia sunt zilnic pe internet.

40% din utilizatorii de internet citesc presa pe internet zi de zi. Chiar și așa, cercetarea mai arată că două treimi dintre aceștia nu au postat vreodată un comentariu pe vreun blog sau vreun site de știri, ceea ce arată că gradul de interactivitate nu este așa mare.

Jumătate din utilizatori spun că internetul le-a modificat obiceiurile, iar 70% dintre aceștia au recunoscut că petrec mai mult timp pe internet decât își plănuiseră.

Cercetarea arată că internetul va deveni în curând principala sursă de informare în Serbia, iar supraviețuirea mediilor tradiționale va depinde de abilitatea acestora de a se adapta tehnologiilor.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu