După aproape o oră de dezbateri cu Mircea Toma, Bogdan Naumovici şi reprezentanţi ai Roşia Montană Gold Corporation, Consiliul Naţional al Audiovizualului nu a luat nicio decizie în privinţa unor spoturi care promovează acest proiect.
Membrii Consiliului nu au luat nicio decizie, discuţiile dintre participanţii la şedinţă pe acest subiect, în continuare:
Mircea Toma, director ActiveWatch- Agenţia de monitorizare a presei:
“Din punctul nostru de vedere, spoturile publicitare încalcă art 29, punctul g.). “Să nu stimuleze comportamente dăunătoare mediului”. În virtutea acestui articol nu acceptă comunicarea comercială care dăunează mediului. Urmează să arunce în aer nişte munţi s.a.”
“Promovarea joburilor pentru această activitate încurajează comportamente care dăunează mediului. Impactul unei campanii de acest gen este pe de o parte o campanie care spune că dacă ai locuri de muncă merită să distrugi mediul. Nu am venit cu speranţe foarte mari la dumneavoastră, dar puteţi face istorie.”
Narcisa Iorga, membru CNA:
“Avem un coleg care vă susţine. Dacă aţi fi venit la toate plângerile pe marginea acestui subiect aţi fi văzut. Noi aici suntem să aplicăm o lege şi atât. Discuţiile despre modificarea legii aveţi destulă putere de lobby în Parlament."
Christian Mititelu, membru CNA:
"Spoturile stimulează o mentalitate potrivit căreia o proiritate socială, locală (reducerea şomajului) într-o zonă primează asupra interesului faţă de protecţia mediului şi a sănătăţii publice. În acest sens, văd aplicabilitatea Art. 29 f. şi g. din Legea audiovizualului."
Bogdan Naumovici, 23 Ideas:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro"Oamenii trebuie să înţeleagă din spot că oamenii din această zonă care sunt specializaţi în minerit au dreptul să muncească, mai ales că au această şansă."
Comentarii