Skip to main content

Studiu: 90% dintre români - "televiziunea mă ajută să fiu la curent cu ştirile"

 

Potrivit unui studiu comandat de Discovery Channel, 90% din români consideră că televiziunea îi ajută să fie la curent cu ştirile, 85% spun că le-a dat acces la informaţie, iar 44% au declarat că au învăţat o limbă străină uitându-se la televizor.

Publicitate

În ceea ce priveşte postul Discovery, respondenţii au declarat că Bear Grylls este prezentatorul preferat. Totodată 52% dintre respondenţi consideră că Discovery Channel este combinaţia perfectă pentru divertisment şi informaţie, în timp ce 17% declară că Discovery este unicul motiv pentru care încă mai au televizor sau abonament la TV.

Studiul a fost desfăşurat de Mercury Research în februarie 2012 pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional pe publicul cu vârste între 18 şi 49 de ani din mediul urban.

Cercetarea mai relevă că barbaţii urmăresc mai mult Discovery decât femeile. 90% din cei intervievaţi se uită zilnic la televizor, iar 43% dintre ei urmăresc zilnic Discovery Channel.

Cum arată televiziunea ideală?

  • Ma face să simt că petrec timpul cu folos.
  • Îmi oferă informaţii utile.
  • Îmi lărgeşte aria de cunoştinţe.

 

Cum este perceput Discovery

  • 62% - Discovery Channel a avut un efect pozitiv aspra vieţii respondenţilor prin cunoştinţele pe care la-au dobândit urmărindu-l.
  • 17% - Discovery Channel este singurul motiv pentru care încă mai au televizor.
  • 48% - Dacă ar fi o persoana, Discovery ar fi o combinaţie între explorator şi om de ştiinţă.
  • 33% - Discovery  ar fi un prieten de la care ai ce învăţa.

Emisiunile preferate:

  • Cum se fabrică - 75%
  • Tehnici esenţiale de supravieţuire - 65%
  • Vânătorii de mituri- 49%
  • Top Gear - 35%
  • Meserii Murdare - 25%
  • Monştrii apelor - 20%
  • O pradă mortală - 11%.

Realizatorii preferaţi:

  • Bear Grylls - 60%
  • Adam Savage şi Jamie Hyneman - 41%
  • Jeremy Clarckson din Top Gear - 39%
  • Mike Rowe- 28%
  • Danny Forster din Tehnologie extremă - 24%

Studiul a fost prezentat astăzi în cadrul unei conferinţă susţinută la Londra cu ocazia împlinirii a 15 ani de când Discovery Channel este în România. Carmen Andronache, reporterul paginademedia.ro, transmite de la eveniment.

Citeşte şi:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Alecu Alecu
    Daca vorbim despre Mercury nu stiu de ce vorbim despre profesionaism?
  • Lucian M Lucian M
    Se presupune că eşantionul pe care s-a realizat studiul este reprezentativ pentru toată populaţia României.

    Ce-mi place mie e că se miră de procentul bărbaţi / femei care se uită la Discovery. E normal, sunt câteva emisiuni bune cu maşini pe când de modă n-am văzut niciuna :))).
  • happy feet happy feet
    lipsa de profesionalism este a celor de la mercury. este gresit sa spui "eșantion reprezentativ la nivel național pe publicul cu vârste între 18 și 49 de ani din mediul urban", corect este "esantion reprezentativ pentru publicul cu varsta intre 18-49 ani din mediul urban". esantion reprezentativ national inseamna esantion raportat la intreaga populatie, indiferent de mediul de rezidenta sau varsta. daca au pus in raport "reprezentativ national" cei care au redactat comunicatul de presa au folosit expresia "% dintre romani" justificat. asa e cand faci studii de piata cu amatorii :))
  • C C
    99 % dintre români?! :lol: Really! Nu dintre cei intervievați/chestionați? Asta ar fi descoperirea secolului, dacă ar putea cineva proiecta acest procent peste TOȚI românii. Mă așteptam la mai mult profesionalism de la Discovery și, categoric, la un limbaj mai profesionist și mai plin de acuratețe.

Trimite un comentariu

sus