Skip to main content

STUDIU: Câţi români folosesc reţelele sociale

 

44% dintre utilizatorii intervievati comunica zilnic prin retele sociale cu prietenii, procent similar cu cei care comunica telefonic cu aceeasi categorie de interlocutori, potrivit unui studiu realizat de eResearch Corp.

Publicitate

Chatul rămâne însă cea mai utilizată şi confortabilă modalitate de a lua legătura cu ceilalţi pentru 64% dintre respondenţi.

Când sunt cel mai intens folosite reţelele sociale în România?

  • Intervalul de accesare a retelelor sociale are doua varfuri de intensitati diferite: primul este segmentul orar10.00-14.00, in care se intensifica utilizarea retelelor sociale,urmata de o scadere pana la orele16.00.
  • Intervalul imediat urmator(16.00-19.00)este caracterizat de o crestere, pentru ca maximumul de audienta pentru retele sociale sa fie atins in intervalul 19.00-23.00. Din aceasta perspectiva, investigarea “audientei” marcii intr-o retea sociala este de importanta pentru a putea obtine o expunere semnificativa.

Alte concluzii din studiu:

  • Corelat cu intervalele de audienta, numarul optim de postari intr-o retea sociala variaza intre o postare zilnica si 2-3 postari saptamanale.
  • Prin marcile cele mai puternice in retelele sociale se numara Coca-Cola, Nokia, Samsung, Orange şiVodafone.
  • Studiul “Comportamente de utilizare a retelelor sociale” a fost instrumentat printr-o metodologie cantitativa, metoda de colectare a datelor fiind chestionarul auto-administrat online.

Date despre studiu:

  • Dimensiunea esantionului final rezultat este de 866 de respondenti.
  • Esantionul rezultat este reprezentativ pentru populatia de utilizatori de internet a Romaniei din mediul urban,16-49 de ani, dupa criterii de sex, varsta si marime a localitatii;
  • Eroare maxima de esantionare:+/-3.1% la un nivel de incredere de95%.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu