Skip to main content

NU E ȚEAPĂ! Vlad Țepeș își face reclamă în secolul XXI. Două anunțuri de presă cu scop incert

 

"Născut la Sighișoara, ostatic la turci, trăind în Transilvania sub protectoratul lui Iacnu de Hunedoara, Vlad Țepeș, supranumit și Dracul, s-a afirmat pe deplin ca personalitate politică marcantă a Țării Românești, de-a lungul celor trei domnii ale sale, asumându-și și numele dat de turci - Țepeș, din cauza pedepsei sale preferate – trasul în țeapă".

Publicitate

Textul, care seamănă a paragraf dintr-o carte veche de istorie, este în realitate un “Anunț de presă”, publicat de câteva săptămâni în Evenimentul zilei și în România liberă.

Ce vrea?

Mesajul, nu foarte clar, induce abia în a doua parte a mesajului despre ce ar fi vorba:

Curtea domnească de la Târgoviște, ridicată de bunicul său patern, Mircea cel Bătrân, a fost locul de unde a condus numeroasele campanii împotriva turcilor, precum și locul unde a înîlțat turnul de apărare – Turnul Chindiei, devenit, în timp, un simbol al vechii cetăți de scaun”. În rest, mesajul publicitar nu oferă alte informații în afară de partenerii campaniei.

Un alt “Anunț de presă” vorbește despre Zimbrul din Bucșani. O altă lecție prețioasă de istorie:

“Prin secolul al XVI-lea, bourul a dispărut de pe pământurile românești. Timp de 169 de ani, în România, nu au mai existat astfel de exemplare.”

Anunțurile de presă sunt parte a unei campanii media menită să promoveze obiectivele turistice Complexul de clădiri și fortificații medievale din Curtea Domnească din Târgoviște și Zimbrăria “Neagra” din Bucșani.

 

(P) Vrei să explorezi piețe noi și mai riscante, dar cu un potențial de creștere mai mare?

 

Detaliile campaniei:

  • Campaniile sunt parte a două proiecte de dezvoltare și consolidare a turismului intern.
  • Canalele pe care se desfășoară campania cu zimbri: TV (150 de difuzări de spoturi radio), presa scrisă (150 de machete cu anunțuri de promovare) și montarea a 15 panouri în județul Dâmbovița.
  • Canalele pe care se desfășoară campania cu Țepeș: TV (150 de difuzări de spoturi radio), presa scrisă (150 de machete cu anunțuri de promovare) și montarea a 5 panouri în județul Dâmbovița.
  • Perioada în care va fi derulată campania este martie – mai.
  • Spoturile radio sunt difuzate pe Radio Guerilla.

Fiecare campanie are un buget de aproximativ 85.000 de euro, bani proveniți din fonduri europene. Firma care se ocupă de conceperea mesajelor și cumpărarea spațiului publicitar este East Network News SRL și a fost selectată în urma unor licitații.

Cum au fost selectate cele două ziare – Evenimentul zilei și România liberă – pentru această campanie?

"Impactul cel mai mare cu investiţia cea mai eficientă şi o acoperire naţională a publicului vizat", lucru menționat și în caietul de sarcini, după cum au explicat reprezentanții Consiliului Județean pentru paginademedia.ro.

Scopul campaniilor

Scopul campaniei media este acela de a atinge o serie de obiective, dintre care cel mai important este cel de a informa publicul cu privire la existenţa şi valoarea istorică şi culturală a complexului de clădiri şi fortificaţii medievale „Curtea Domnească" şi necesitatea protejării lui, pe de o parte, şi pe de altă parte, cu privire la existenţa Rezervaţiei de Zimbri „Neagra" din Bucşani, la raritatea acestei specii şi la necesitatea protejării ei”, au explicat reprezentanții Consiliului Județean Dîmbovița, beneficiarul celor două proiecte de promovare.

Ce se mai urmărește:

  • informarea despre locaţie şi acces;
  • crearea şi îmbunătăţirea imaginii destinaţiei turistice;
  • extinderea canalelor de distribuţie;
  • atragerea de noi segmente de piaţă.

În Evenimentul zilei de astăzi apare o a doua versiune, și mai savuroasă, a textului despre Vlad Țepeș, "erou sau tiran". Eroul care s-a impus "cu succes în epocă" a fost comparat de istorici chiar cu regele Franței, Ludovic al XI-lea.

Despre reclamele cu Vlad Țepeș a scris și Cătălin Tolontan.

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Salut, este o finantare din POR si nu este singura cu un rezultat, din punctul de vedere al comunicarii, pe continut, dubioasa. Plecata de la o cerinta comunitara, de asigurare a vizibilitatii unui proiect finantat dn fonduri europene, in acest caz, din FEDR, masura ajunge, trecuta prin filtrul romanilor priceputi, sa sune ridicol. De aceea, toata lamentatia nationala cu privire la absorbtia fondurilor europene, nu mai are sens, daca rezultatul peste tot va fi unul romanesc, doar de dragul de a cheltui banii
  • eu sunt vechi si pot spune cu mana pe inima ca nu in halul asta aratau textele din cartile de istorie ale deceniilor 60-70! aici e un limbaj de lemn, expresia unei indelungate promovari a non valorii in detrimentul valorii.asa arata fata anosta a celor trecuti prin scoli ca gasca prin apa.doamne, cat de fara gust,butucanoase, sunt textele!. nu au inceput, nu au cuprins nu au sfarsit(concluzie)daca astia, care scriu asa, au fost cei mai buni, cum or scrie cei care au pierdut?

Trimite un comentariu