Skip to main content

Spiritul Transilvaniei în noua reclamă Silva. De ce a mers berea pe cetățile vechi în spot

 

Râșnov, Cetatea Huniazilor și Turnul cu ceas de la Sighișoara sunt elementele cheie ale ultimei reclame pentru berea Silva, relansată la nivel național sub conceptul “Din spiritul Transilvaniei.”

Publicitate

Înainte de alte detalii, spotul TV:

Despre campanie, în continuare:

“Am avut o listă mai lungă de monumente (cetăți, biserici, castele, turnuri, etc) din Transilvania - însă ne-am oprit la acestea 3 din considerente de plasare a lor în timp (respectiv să ne ajute să construim istoria Transilvaniei, anul ridicării lor constituind un landmark în timeline-ul nostru)”, explică realizatorii campaniei.

Sorin Trâncă, Friends Advertising:

"Am încercat să ilustrăm ceea ce face ca spiritul Transilvaniei să dea atâtea și atâtea lucruri admirabile. Lucruri pe care le vedem cu ochiul liber, la o simplă plimbare prin zonă. Ceea ce ne atrage acolo și ne face să ne simțim bine.

Mai concret, lucrurile care dăinuie peste epoci, ani, generații. Așa că am plecat în elaborarea conceptului creativ de la ideea simplă că oamenii din Transilvania știu să conlucreze, colaborează, construiesc lucruri împreună."

Echipa de proiect

Heineken:

Paul Markovits, Marketing Director
Gabriela Galatanu, Group Brand Manager
Ioana Onosie, Junior Brand Manager

Oxygen PR

Ruxandra Morariu, Senior Account Manager
Tereza Tranaka, Managing Partner
Irina Manole, Account Executive

Friends Advertising

Sorin Tranca - Creative Director
Agi Iota - Art Director
Vladi Paunescu - Copywriter
Ioana Teodorescu - Client Service Director
Oana Andrei - Account Manager

Silva, relansare la nivel național

Campania promovează relansarea Silva la nivel național cu o gamă completă de ambalaje.

Calitatea menținută peste timp, asociată cu originile sale transilvănene, este principalul punct de plecare în construirea noii campanii de comunicare Silva, „Din spiritul Transilvaniei”. În noul spot TV, precum și în rețeaua de distribuție națională, consumatorii vor face cunoștință cu noua Silva, care a trecut testul timpului, “ca orice lucru construit cu suflet și inspirat din rafinamentul locului care i-a dat naștere.”

Silva, “renăscuta din spiritul Transilvaniei”, va fi disponibilă în rețelele de retail și HORECA la nivel național, în 5 variante: sticla de 0.5 litri, PET de 2 litri, doza de 0.5 litri, 6-pack și keg de 50 litri.

Paul Markovits, Marketing Director Heineken România:

„Suntem mândri să anunțăm relansarea Silva, o bere cu istorie și cu suflet, apreciată de consumatori de-a lungul timpului, atât la export, cât și pe piața din România. Silva își trage seva din valorile autentice transilvănene și poartă cu ea câte ceva din spiritul fiecărui oraș din România”.

„Relansara berii Silva cu o nouă înfățișare și o gamă completă de ambalaje este o decizie pe care am luat-o în urma analizei cerințelor și preferințelor consumatorilor și clienților noștri.

Astfel, noua Silva este mai aproape de consumatori prin varietatea de ambalaje în care este disponibilă și prin preț, păstrându-și în același timp calitatea și autenticitatea, care o caracterizează de atâta timp”.

O istorie de aproape jumătate de secol

În urmă cu aproximativ o jumătate de secol, berea Silva a început să fie fabricată în Transilvania, o regiune cu tradiție în producerea berii de calitate.

Istoria Silva a început acum 40 de ani, odată cu înființarea fabricii de bere din orașul Reghin. Inițial, Silva era produsă în cantități limitate și cu ingrediente premium importate din Cehoslovacia și era dedicată în exlusivitate exportului. După 1989, berea Silva a devenit disponibilă și la nivel regional și național, printr-o rețea selectă de distribuitori.

Silva se produce în două sortimente: Silva Pils - bere blondă, cu o concentrație de alcool de 5.1% și Silva Strong Dark Beer - bere brună, cu o concentrație de alcool de 7%.

BEREA ÎN TRANSILVANIA: Istoria atestă fabrici de bere în Transilvania de peste două secole. În anul 1889, fucționau 91 fabrici de bere și malț, iar producția de bere depășea 1,6 milioane hectolitri.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • si scuze am uitat sa spun ceva care cred ca este destul de important...pt. ca sunt "fan" silva dark este totusi ciudat pt. mine ca atunci cand cumpar de la Mega Image berea e autentica dar cand merg in spate la nenea Gica "everything is changed" poate ma lamureste si pe mine un intelept al neamului....si ca sa dau toate detaliile ca poate o auzi vre-un "specialist" pe cutie scrie asa:R2161642C/12:06 asta numai daca i-i va fi de folos acestuia....sa fie primit...
  • vreau sa spun ca am apreciat mult berea silva si mai ales cea neagra dar pana acum 2 saptamani cand dintr-o data s-a schimbat reteta... am ramas stupefiat am crezut ca am gresit si am cumparat altceva,pt. ca am avut curiozitatea sa consum si Ursus brun dar nu m-a surprins comparativ cu Silva Dark.am fost atat de suparat pt. ca din nou am ajuns la concluzia ca in Romanica nimic nu poate dainui in calitate....si nu sunt consumator cu boxurile dar atunci cand aleg sa beau o bere neagra maxim doua vroiam sa fie de calitate si atat....dar probabil ca si asta se contraface...ca doar traim in Romanica...sper totusi sa revina la "forma initiala"
  • muzica din reclama, gen chansoneta, autor Ian Thiersen n-are nici o legatura cu spiritul Transilvaniei. dar nici una.
    Berea Silva era o bere buna. facuta prin fermentatie naturala. asta odata. a venit Heineken si a inlocuit procedeul de fabricatie, grabind artificial procesul de fermentatie si facand o bere ca oricare alta. adica banala. care nu-ti spune nimic. asta s-a intamplat de fapt cu toate fabricile de bere din Romania. berea si-a pierdut personalitatea. aproape ca nu mai conteaza ce scrie pe eticheta. bine nu poti sa compari "Noroc" cu "Stella Artois", dar ideea este ca nu mai este un produs natural, sanatos.
    in aceste conditii sa recurgi in reclama la traditii, in conditiile in care fabrica de bere Reghin a fost inchisa este trist. ramasese in zona doar Neumarkt, care respecta retete traditionale dar au preluat-o si pe asta si o s-o strice ca si pe celelalte. asta e. o sa ajungem sa ne producem singuri mancarea su bautura ca acum 200 de ani ca sa evitam gunoiele care ni se vand drept produse traditionale.
  • Foarte buna observatia cu inchiderea fabricii de la Reghin! Nu mai sunteti credibili stimabililor de la Heineken! De ce credeti oare ca grupul Heineken importa toata berea care se vinde in SUA din Olanda??? Nu cumva pentru a crea ideea de original si exclusivism?? Stiu ca se va spune ca majoritatea consumatorilor nu stiu ca fabrica de la Reghin s-a inchis dar va inselati! Cum faceti o comunicare care se axeaza pe valorile Transilvaniei si berea se produce la Constanta sau Craiova???? este o chestie fortata care cred ca nu va avea succes pe termen lung. Inca un lucru care cred ca nu merge in campania asta este faptul ca marca Silva este una relativ tanara (anii '70) deci nu este credibila aceasta campanie cu castele de pe la 1700. Ceea ce merge zic eu in cazul Timisoreana nu functioneaza aici, dar este doar o parere, poate ma insel eu dar asta este realitatea!
  • Toate bune si frumoase, prezentare admirabila, dar Heineken a inceput prin a inchide fabrica de la Reghin, unde apa si procesul tehnologic facusera ca inainte de 1989 berea Bucegi de Reghin sa devina o marfa rara, disponibila in Bucuresti numai la Capsa, Intercontinental si, probabil, in restaurantele cu circuit inchis ale Gospodariei de Partid. Colonialism. Acum, spiritul Transilvaniei etc., ni se vinde de fapt un film, nu o bere.

Trimite un comentariu