Skip to main content

Guvernul francez vrea să reintroducă publicitate pe posturile publice

 

Publicitate

Guvernul lui Jean-Marc Ayrault ia în calcul ideea de a reintroduce publicitatea la posturile publice. Aceasta este prima veste proastă pentru canalele private, scrie Le Figaro.

Nu nu mai că reclama va fi reintrodusă pe canalele Frace Television în timpul zilei, mai devreme de 2015, aşa cum prevedea reforma iniţială, dar aceasta va apărea şi în prime-time, după ora 20.35.

Prime-time-ul este intervalul cel mai râvnit de advertiseri, fiind momentul din zi cu cea mai mare audienţă.

Consecinţele reintroducerii publicităţii pe posturile publice franceze

  • Această măsură ar aduce, potrivit primelor expertize, un venit publicitar suplimentar de 200 de milioane de euro, din care două treimi doar pentru canalul France2.
  • Acest lucru va duce la o creştere a veniturilor totale din publicitate ale televiziunilor publice la 500 de milioane de euro.
  • Această decizie ar fi cu atât mai bine venită, cu cât veniturile din publicitate ale France Television sunt estimate a fi în scădere cu 40 de milioane de euro pentru 2012.
  • În plus, scăderea audienţei pe France 3 a dus la o scădere a punctului de rating la postul public.

Advertiserii sunt mulţumiţi că vor avea noi spaţii pentru publicitate pe France Television, chiar dacă acestea nu dispun de o audienţă la fel de mare ca cea de la canalele private, precum TF1, M6 sau Direct 8.

Reprezentanţii televiziunilor private estimează, în contextul crizei, o scădere a pieţei de publicitate până la 5% anul acesta.

"Acest procent ar putea reprezenta o scădere a câştigului de 175 de milioane de euro pe o piaţă de 3,5 miliarde de euro, cât a fost în 2011", a declarat un reprezentant al unei regii de media importante din Franţa.

"Reintroducerea publicităţii pe France Television reprezintă eşecul sistemului", spune Nicolas de Tavernost, preşedintele-director al M6.

Preşedintele M6:

"În momentul de faţă ne confruntăm cu o scădere a veniturilor din publicitate şi o creştere a numărului de canale. Acest lucru ne obligă să scădem costurilor în mod substanţial. Nu văd de ce acelaşi lucru nu l-ar face şi televiziunile publice.

Prin această măsură pe care vrea s-o ia Guvernul se ridică o provocare şi mai mare pentru întreaga industrie TV din Franţa."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus