Spotul la produsul pentru curăţarea toaletei Duck Benzi Parfumate a fost scos de pe TV.
Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis intrarea în legalitate a spotului TV Duck pentru că face reclamă negativă altor produse din aceeaşi categorie, fapt interzis de legislaţia audiovizualului.
Decizia CNA înseamnă că posturile de televiziune nu mai au voie să o difuzeze în forma actuală.
În şedinţa de astăzi de la CNA a fost prezentat şi punctul de vedere al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). Georgiana Grecu, directorul organizaţiei, a spus că potrivit Comitetului Etic al RAC spotul încalcă un articol din Codul de Practică în Publicitate.
„Comunicarea pentru un anumit produs trebuie să nu sugereze sau să nu instige consumatorul la renunţarea la alte produse similare ori asemănătoare, pe motiv că acestea din urmă devin inutile sau improprii folosinţei”, spune articolul elaborat de RAC.
CNA a luat în discuţie acest spot ca urmare a unei reclamaţii venite din partea Reckitt Benckiser România, concurent direct al companiei care produce Duck Benzi Parfumate (Johnson Max).
Câteva fragmente din reclamaţia Reckitt Benckiser depusă la CNA, în continuare:
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro"Subscrisa, Reckitt Benckiser România SRL (...), doreşte să supună atenţiei Consiliului Naţional al Audiovizualului comunicarea comercială din spotul TV pentru produsul Duck, a cărui difuzare a fost demarată de către compania Johnson Max în data de 31 martie 2012.
Preocuparea noastră asupra conţinutului spotului TV Duck Benzi Parfumate, provine din faptul că reglementările în vigoare referitoare la publicitatea comparativă interzic compararea a două produse ce au caracteristici diferite, indiferent de faptul că servesc aceluiaşi scop, cât şi din faptul că între aparatul de toaletă utilizat ca şi exemplu negativ în spot şi aparatul de toaletă Harpic Max, produs de către Reckitt Benckiser, există elemente de identitate ce conduc la realizarea unei legături între cele două aprate fără niciun efort din partea consumatorului.
Astfel, prin intermediul comunicaţiilor, atât vizuale, cât şi auditive din spotul Duck, referitoare la aparatele de toaletă din ce în ce mai mari şi mai pline de microbi, rezultă fără niciun dubiu, că elementul cu care se face comparaţia este foarte bine conturat ca fiind produsul Harpic (...)."
Dar na, trebuie sa cheltuie si ei bugetul pt marketing pe ceva si sa para ca ei chiar fac ceva.