Skip to main content

INTERZIS. Răţoiul de la Duck a dat-o în bară cu benzile parfumate

 

Spotul la produsul pentru curăţarea toaletei Duck Benzi Parfumate a fost scos de pe TV.

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis intrarea în legalitate a spotului TV Duck pentru că face reclamă negativă altor produse din aceeaşi categorie, fapt interzis de legislaţia audiovizualului.

Decizia CNA înseamnă că posturile de televiziune nu mai au voie să o difuzeze în forma actuală.

În şedinţa de astăzi de la CNA a fost prezentat şi punctul de vedere al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). Georgiana Grecu, directorul organizaţiei, a spus că potrivit Comitetului Etic al RAC spotul încalcă un articol din Codul de Practică în Publicitate.

„Comunicarea pentru un anumit produs trebuie să nu sugereze sau să nu instige consumatorul la renunţarea la alte produse similare ori asemănătoare, pe motiv că acestea din urmă devin inutile sau improprii folosinţei”, spune articolul elaborat de RAC.

CNA a luat în discuţie acest spot ca urmare a unei reclamaţii venite din partea Reckitt Benckiser România, concurent direct al companiei care produce Duck Benzi Parfumate (Johnson Max).

Câteva fragmente din reclamaţia Reckitt Benckiser depusă la CNA, în continuare:

"Subscrisa, Reckitt Benckiser România SRL (...), doreşte să supună atenţiei Consiliului Naţional al Audiovizualului comunicarea comercială din spotul TV pentru produsul Duck, a cărui difuzare a fost demarată de către compania Johnson Max în data de 31 martie 2012.

Preocuparea noastră asupra conţinutului spotului TV Duck Benzi Parfumate, provine din faptul că reglementările în vigoare referitoare la publicitatea comparativă interzic compararea a două produse ce au caracteristici diferite, indiferent de faptul că servesc aceluiaşi scop, cât şi din faptul că între aparatul de toaletă utilizat ca şi exemplu negativ în spot şi aparatul de toaletă Harpic Max, produs de către Reckitt Benckiser, există elemente de identitate ce conduc la realizarea unei legături între cele două aprate fără niciun efort din partea consumatorului.

Astfel, prin intermediul comunicaţiilor, atât vizuale, cât şi auditive din spotul Duck, referitoare la aparatele de toaletă din ce în ce mai mari şi mai pline de microbi, rezultă fără niciun dubiu, că elementul cu care se face comparaţia este foarte bine conturat ca fiind produsul Harpic (...)."

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Treaba este foarte simpla, ei chiar cred ca pe romani ii intreseaza spoturile lor, cand, de fapt, romanul cumpara ce e mai ieftin, nu il influenteaza cu nimic ce reclame vede.
    Dar na, trebuie sa cheltuie si ei bugetul pt marketing pe ceva si sa para ca ei chiar fac ceva.
  • "a decis intrarea în legalitate a spotului TV"
    Doamne, dar voi sunteti beti cand scrieti articole??
    Si unde e raportu de audienta TV pe luna iunie????
  • mai... eu am cumparat toate produsele astea, ca sa vad care e mai bun. alea lichide sunt o prostie, se dilueaza repede si costa mult. alea lungi sunt incomode, se latesc pe tot weceul de mai faci si pe ele... cele mai bune si eficiente sunt cele tip sapunel - domestos sau peak, cu un avantaj pentru peak care rezista mai mult, fac spuma si emana un miros mai placut.
  • eu de multa vreme nu mai imi fac lista de cumparaturi dupa reclamele difuzate la tv. credeti cumva ca am luat vreodata apa minerala plata din lume cu cea mica concentratie de nu stiu ce anume!?
  • Pai nu te gandesti ca acela e Harpic cand vezi reclama, insa cand mergi la cumparaturi eviti produsul respectiv.

    Eu personal prefer dispozitivele care itii permit sa inlocuiesti de mai multe ori consumabilul (sapun,lichid dezinfectant, gel, floare-gel, cub-gel, etc.).
  • sa mor daca mi-am pus vreodata astfel de probleme... harpic... aparate de toaleta... "e logic ca s-au gandit la nu stiu ce produs"... aiureli, v-ati gindit voi, ca lucrati in bransa, nu cred ca lumea e atat de preocupata de soarta deodorantelor de weceu...

Trimite un comentariu